Linux + USB netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Goedendag,

Heb hier totaal geen ervaring mee (gebruik sowieso bijna geen USB), maar kan Linux tegenwoordig een beetje met USB netwerkkabels overweg? Is het een beetje gemakkelijk te installeren? En is het gebruik (ongeveer) hetzelfde als een gewoon netwerk? Geen problemen als het met een windows-OS moet samenwerken? Ik ben namelijk bezig aan een casemod bezig om een ouwe laptop om te bouwen naar een digitale fotolijst. Nou moet ik daar dus één of andere netwerkverbinding naartoe hebben (moet keyboard-loos systeem zijn), maar er zit standaard geen ethernet-adapter in, en ik heb ook geen zin om er 'n dure PCMCIA-ethernet adapter voor te kopen. Bovendien vind ik die laatstgenoemde soms krengen om aan de praat te krijgen onder Linux. Zal wel aan mij liggen.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:38
zo'n "dure" PCMCIA netwerk kaart is ongeveer evenduur als een USB netwerkkabel hoor

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik weet niet welke distributie je gebruikt, maar met Debian heb ik geen problemen gehad om mijn usb interface ding (zat bij chello zelfinstallatie pakket) aan de praat te krijgen. Ik moest daarvoor de "pegasus usb network" module installeren. Ik geloof dat die pegasus chipset één van de meest gebruikte is, dus misschien werkt die module voor jouw ook wel.

He who knows only his own side of the case knows little of that.