Toon posts:

Motorola Surfboard i.c.m. Vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net verhuist en in plaats van het vorige Terayon modem heb ik een Motorola Surfboard 4200E modem gekregen van Chello.
Op zich werkt internet prima via deze modem, maar met meerdere pc's en dan via de Draytek Vigor 2200E krijg ik het niet voor elkaar.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de Motorola Surfboard 4200E werkend te krijgen in combinatie met de Draytek Vigor 2200 E? Ik heb het HFC mac adres van de modem en het Ethernet mac adres van de modem al geprobeerd in de Vigor te zetten, maar geen enkele werkt.

Bij het aanmelden bij Chello moest ik het HFC mac adres invullen.

Deze mac adressen zijn te vinden bij 192.168.100.1

Als ik in de Vigor een kabel van de Wan poort naar de Motorola heb liggen en van de P1 van de Vigor naar de pc, kan ik de Vigor niet eens bereiken via 192.168.1.1

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

snap er geen hol van zoals je het nu opgeschreven heb....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk:

Ik heb dus de Draytek Vigor 2200E. Die kan je configureren via 192.168.1.1
In het menu Quick Setup - Internet Access Setup - Static or Dynamic IP heb je bij WAn Ip Settings een vakje waar je je mac adres van je netwerkkaart kan invullen.

Toen ik nog een Terayon modem had, hadik in dit vakje het macadres van de 3com netwerkkaart die ik van chello had gekregen ingevuld.

Nu ben ik twee weken geleden verhuist en heb ik geen Terayon modem maar een Motorola modem geinstalleerd gekregen. Deze heeft een eigen macadres.
Het configuratiemenu van deze modem is te bereiken via 192.168.100.1

Dan heb je in menu addresses drie macadressen staan:

Het HFC mac adres (geen idee wat HFC betekend)
Het Ethernet mac adres
En het USB Mac adres

Bij het aanmelden van chello, dit moet nu via een webpagina, heb ik het HFC mac adres gebruikt en dit werkte.

Als ik het macadres van de modem in de vigor invoer krijg ik dus geen verbinding.
Niet met het HFC mac adres en ook niet met het Ethernet mac adres. USB gebruik ik niet.

HELP

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Maar op de aanmeldpagina van Chello moet je het mac-adres van je modem invullen! Sure, een ander mac-adres pakt ie vast ook wel! Maar dat werkt dus niet :P Contact me maar ff op msn, gerbenwijnja@hotmail.com
Beroep: Supportmedewerker
lol, ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt het HFC macadres en het ethernet macadres als je 192.168.100.1 intikt om de configuratiepagina van de modem te bekijken. Ethernet macadres wou toen niet werken en dus heb ik het HFC macadres gebruikt.

Ik heb je een mail gestuurd.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:05

JeroenT

hoi!

Je moet je IP instellingen veranderen naar 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0 , gateway 192.1.68.1.1

dan in je router alle dingen configgen (gewoon statisch instellen om te zien of het dan wel werkt) en gaan met die banaan ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klubbheads schreef op 09 september 2002 @ 00:55:
Je moet je IP instellingen veranderen naar 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0 , gateway 192.1.68.1.1

dan in je router alle dingen configgen (gewoon statisch instellen om te zien of het dan wel werkt) en gaan met die banaan ;)
Dat gaat niet werken :) Z'n pc krijgt een lease van de router immers... De ethernetkaart moet gewoon op DHCP blijven staan.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

lol probeer dit eens :

verbind je pc zonder router naar je chello modem
maak verbinding met inet
als dit alles werkt
controleer je de gegeven die je van chello hebt gehad (lease gegevens ip/gateway enz)
vervolgens trek je de utpkabel die van je pc naar je chello modem gaat los (bij het modem )
cloon vervolgens het mack adress van je chello kaart(kaart die normaal naar je motorola modem gaat) in je router
trek dan de stekker van je modem er uit
utp van je modem naar je routers wan poort
stekker er in
alles ff rebooten pc's router enz
en dan zou het allemaal weer moeten werken .

P.s als je geen verbinding krijgt laat alles aangesloten en haal alleen de net spanning van je motorola modem af voor 10 tot 30 minuten
daarna moet het dan toch echt wel werken (trust me heb er inmiddels ervaring mee ) :)

Na rose e cient spin

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De Motorola 4100/4200 werk niet goed met een router die alleen een 10MBit WAN poort heeft. Bij de aanschaf van een router voor de genoemde kabelmodem is het daarom ook van belang dat je een router koopt die zowel een 10MBit als een 100MBit WAN poort aan boord heeft.

Welke firmware heb je ?? Ik heb nu 4.1.2, en das de nieuwste.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er bij de help pagina van de modem als ik 192.168.100.1 intyp.
Software Version: SB4200E-0.4.3.4-SCM03-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

Hoezo trouwens? Kan je de firmware dan upgraden?
Ik heb het nog nergens kunenn vinden

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:20:
Dit staat er bij de help pagina van de modem als ik 192.168.100.1 intyp.
Software Version: SB4200E-0.4.3.4-SCM03-NOSH
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3

Hoezo trouwens? Kan je de firmware dan upgraden?
Ik heb het nog nergens kunenn vinden
Firmware kan je zelf niet upgraden. Dat kan alleen een ander doen, die jouw MAC-adress heeft, en de apparatuur. Geloof dat alleen je provider dat kan.

Ennuh, ik bedoel firmware versie 4.4.2, niet 4.1.2.

The trade of the tools

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik geloof dat firmwares ongemerkt automatisch worden geupdate.

Verwijderd

Topicstarter
>De Motorola 4100/4200 werk niet goed met een router die alleen een 10MBit WAN poort >heeft. Bij de aanschaf van een router voor de genoemde kabelmodem is het daarom ook >van belang dat je een router koopt die zowel een 10MBit als een 100MBit WAN poort aan >boord heeft.

Hoe weet je dat de Draytek Vigor 2200 E een 10 MB WAN poort heeft. ? Ik kan het nergens vinden.??

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als ik het verhaaltje zo lees zou hij dus NIET werken als ie alleen een 10 Mbit WAN-poort heeft en aangezien hij bij jou nu WEL werkt zal hij ook wel een 100 Mbit-poort hebben :) Waarom dat nodig is weet ik trouwens niet, Chello levert immers toch maximaal 1,5 Mbit downstream...

[edit]
Volgens dit bestand heeft hij alleen een 10 Mbit-poort. Maarja, zie bovenstaande :P Meer heb je niet nodig bij Chello.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

GerbenW schreef op 09 september 2002 @ 02:28:
Ik geloof dat firmwares ongemerkt automatisch worden geupdate.
Dat ligt natuurlijk af van de provider. Mijn prodiver, Optimum Online (OOL) doet dat niet.

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 02:31:
>De Motorola 4100/4200 werk niet goed met een router die alleen een 10MBit WAN poort >heeft. Bij de aanschaf van een router voor de genoemde kabelmodem is het daarom ook >van belang dat je een router koopt die zowel een 10MBit als een 100MBit WAN poort aan >boord heeft.

Hoe weet je dat de Draytek Vigor 2200 E een 10 MB WAN poort heeft. ? Ik kan het nergens vinden.??
Weet ik niet.

Hier al gekeken:

http://www.xs4all.nl/help...meen/vigor_problemen.html

The trade of the tools

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

silentsnow schreef op 09 september 2002 @ 01:34:
De Motorola 4100/4200 werk niet goed met een router die alleen een 10MBit WAN poort heeft. Bij de aanschaf van een router voor de genoemde kabelmodem is het daarom ook van belang dat je een router koopt die zowel een 10MBit als een 100MBit WAN poort aan boord heeft.
Ik draai al maanden prima met mijn 10 mbit (SMC) router op m'n SB4100. Ik heb ook nog nooit gehoord van modems die geen 10mbit kaartjes lusten trouwens!
Verder zijn veel routers 10mbit aan de WAN zijde dus als de topicstarter niets kan vinden over zijn router dan zal die ook wel 10mbit zijn.

Overigens zou ik niet te veel in je modem zelf rommelen, maar alles op de router proberen te doen. Zorg er gewoon voor dat het MAC adres van de netwerkkaart die je van chello hebt gehad ingevuld staat in je router, dat zou voldoende moeten zijn.

Wees consequent, maar niet altijd

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ook schreef op 09 september 2002 @ 17:12:
...dus als de topicstarter niets kan vinden over zijn router dan zal die ook wel 10mbit zijn...
*kuch*
GerbenW schreef op 09 september 2002 @ 02:35:
Volgens dit bestand heeft hij alleen een 10 Mbit-poort...
Overigens zou ik niet te veel in je modem zelf rommelen, maar alles op de router proberen te doen. Zorg er gewoon voor dat het MAC adres van de netwerkkaart die je van chello hebt gehad ingevuld staat in je router, dat zou voldoende moeten zijn.
Je kunt niet rommelen aan je modem, je kunt alleen wat gegevens bekijken op die pagina.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

GerbenW schreef op 09 september 2002 @ 17:21:
[...]
Je kunt niet rommelen aan je modem, je kunt alleen wat gegevens bekijken op die pagina.
Ik zie wel knopjes met "reset to factory defaults" en allerlei invul vakjes voor frequencies staan en aangezien iedereen het over die frequenties heeft.. niets veranderen dus!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het aan de praat via de router, maar nu werkt het opeens niet meer.
Als ik de kabel rechtstreeks aan de modem hang kan ik gewoon internetten zoals ik nu doe. Maar zodra ik hem weer aan de router hang werkt het weer niet.

Ik had het mac adres van mijn laptop ingevuld in de router en dat heeft twee dagen gewerkt maar nu dus niet meer.

Rara hoe kan dit nou toch?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Vaag man... Je router ff van de stroom halen en er weer opzetten (met kabel erin dus) enzo helpt ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het config bestand teruggezet en nu internet ik weer via vigor
Pagina: 1