Toon posts:

[WINXP] PC reset na afsluiten spel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, en ik denk dat jullie me wel kunnen helpen.

Als ik na het gamen het spel afsluit, dan reboot mn PC... :/
Ook alt+Tab en dan alt+f4 of ctrl+alt+del werkt niet.

Ik heb een AMD Athlon XP 1700+ en MSI GeForce 4 ti4200.
Ik draai hierop WinXP.

iemand zei dat het aan mn voeding lag, die is 250 Watt, maar iemand anders zei weer van niet.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb hem in Spielerij geplaatst want het gebeurt alleen met spellen. Ik heb het met Mafia, BF1942 mpdemo en MOHAA gehad. Ik heb de kap erafgehaald en er zelfs nog een ventilator naast gezet, maar dat schijnt ook niet te helpen...
Als ik het spel kort speel dan gebeurt het volgens mij niet, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 23:37

PromWarMachine

Forsaken Archer

Erm, je krijgt denk ik een BSOD (=Blue Screen of Death) maar je hebt de optie om die te laten zien niet aanstaan ;)

Die staat standaard uit. Bij deze computer > eigenschappen > advanced > Startup options ofzo, staat dat. Reboot on BSOD, zet die uit en open dan een nieuw topic met de melding of vraag een topicrename aan :)

Waarschijnlijk ligt het aan je videokaart i.c.m. de drivers, welke drivers heb je?

250 Watt ís ook niet al te veel hoor. Geforce 4 is een best wel heel erg zware kaart. Als je 3 CD-Romspelers, Baybusje, 3 harde schijven en 2 PCI kaarten hebt, kán het wel eens teveel worden :)

Dividend for Starters

Verwijderd

Volgens mij licht het echt aan de voeding (te weinig watt)

En dit hoort ook niet in spielerij ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar als ik niet weet waar het aan ligt, dan weet ik ook niet in welk ander forum ik hem zou moeten plaatsen. en et gebeurt zoals ik al zei alleen met spellen, dus ook daarnaar gekeken leek mij dit toch wel de beste oplossing...

ik kreeg dit:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en bij tech stonden een paar nullen enzo en "ALCXWDM.SYS"

kweenie of iemand hier wat mee kan... :?
hij zegt wel driver, maar ik heb wel de nieuwste Nvidia drivers: 40.41_winxp

Verwijderd

Is een Driver probleem...

Uit de search:
[rml][ WinXP] blue screen, blue screen, blue screen[/rml]
[rml][ WinXP] Installatie problemen, beschermingsfout[/rml]

Geen SP. Aan de search te zien een WOS vraag ;)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 23:45:
ik kreeg dit:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en bij tech stonden een paar nullen enzo en "ALCXWDM.SYS"

[google=ALCXWDM.SYS] en wat schetst onze verbazing, het gaat om de geluidskaart. Probeer daar eens nieuwe drivers voor te downloaden en te installeren, liefst gecertificeerd.

Kan zijn dat je geen gecertificeerde drivers kunt vinden, gebruik dan de meest recente :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1