Hallo,
Overal kom ik dit SQL statement tegen om te verwerken in mijn php scripts:
Het probleem is dus dat deze code niet werkt. Als ik vanuit een form dis script aan roep krijg ik de melding van hierboven: Gegevens kunnen niet worden opgeslagen.
De variabelen heb ik ook al tussen de quotes uitgehaald, maar heeft ook geen nut.
Als ik tussen de quotes ('$givenname', '$familyname') een vaste waarde zet. Bijv. ('mijnvoornaam', 'mijnachternaam') dan werkt het wel. Maar ik snap echt niet wat ik verkeerd doe.
Overal kom ik dit SQL statement tegen om te verwerken in mijn php scripts:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| mysql_connect("localhost", "root") or die("Failed to open database"); mysql_select_db("naam"); $query = "insert into namen (givenname, familyname) values('$givenname', '$familyname')"; $result = mysql_query($query) or die("Gegevens kunnen niet worden opgeslagen"); print("Uw informatie is opgeslagen"); |
Het probleem is dus dat deze code niet werkt. Als ik vanuit een form dis script aan roep krijg ik de melding van hierboven: Gegevens kunnen niet worden opgeslagen.
De variabelen heb ik ook al tussen de quotes uitgehaald, maar heeft ook geen nut.
Als ik tussen de quotes ('$givenname', '$familyname') een vaste waarde zet. Bijv. ('mijnvoornaam', 'mijnachternaam') dan werkt het wel. Maar ik snap echt niet wat ik verkeerd doe.