Playstation 3 wordt meer dan een Console

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou jullie dit toch niet onthouden:
Gamespot.com heeft een artikeltje geplaatst over de Playstation 3.
Sony wilt nog niks vrijgeven over het zogenaamde fenomeen PS 3, maar het geeft wel een aantal hints. zo wordt er beweerd dat de PS3 een heel anders iets gaat worden, geen simpelweg krachtigere opvolger van de PS2. Nee Sony denkt (of is ondertussen al bezig met) aan het ontwikkelen van een besturingsysteem, dat geinstaleerd kan worden op verschillende apparaturen, zodat deze spellen af kunnen spelen. IDM, Toshiba en Sony hebben een Deal afgesloten over de PS3 chip die naar de naam 'CELL' gaat luiden. De chip moet er voor een krachtige processor doorgaan en heeft als doel om in allerlei apparatuur (lees. servers en thuisapparatuur) ingebouwd te worden om vervolgens via een groot netwerk (LAN, WAN) samen de taken te verdelen. Hierdoor onstaat er een grote supercomputer.
Niet meer gewoonweg een doosje met de naam PS3 en een iets krachtigere inhoud dan haar voorganger.. :)

Speculatie pics:
Afbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/hgi/ps3/ps3vis.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/hgi/ps3/ps3.jpg

Links:
- Volledig nieuws bericht
- Het artikel
----------------------------------------
Tis en blijft een gerucht dat gebaseerd is op hints van Sony, maar ik vind het wel een interresant idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik geloof er weinig van moet ik zeggen :/
't ziet er in ieder geval (die 2e pic) niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
ik vind m wel stoer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
RedHat schreef op 08 september 2002 @ 22:03:
Ik geloof er weinig van moet ik zeggen :/
't ziet er in ieder geval (die 2e pic) niet uit.
Of het nou waar is of niet, het is altijd wel afwachten wat het gaat worden, zeker in dit stadium :)
Het zijn ook maar speculaties. Ik moet eerlijk zeggen dat ze het gewoon bij console houden verder.

Overige shit als besturen van je huis vind ik meer iets voor de PC :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tja, grootse plannen met dat ding.

Zo'n zelfde verhaal heb ik eerder bij de PS2 gehoord. Je zou er praktisch een pc van kunnen maken met hd, keyboard, muis en dan zou je ook nog op het internet kunnen.
Ik heb maar weinig van dit alles terug gezien. Alleen in Japan en ook Amerika dacht ik is het nog gelukt om het ding op internet te laten draaien. Ik verwacht er weinig van voor on europeanen.

Of sla ik hier de plank volledig mis. Mijn ps2 staat nu al zo'n 1/2 jaar stof te vergaren...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt er zijn tijdens het begin van de ontwikkelings fase altijd heel veel speculaties, maar dit is er toch wel eentje die niet door een of andere freak bedacht is, maar meer is gebaseerd op hints van Sony.

Ik vind zelf het idee van distuributed computing wel grappig, zoals nu ook al gebeurt bij o.a. DPC, maar dan op gaming gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Een console is om te gamen... alsjeblieft zeg... als ik een pc wil dan koop ik wel een pc.

Maak nu gewoon net als Nintendo een console puur voor het gamen (gamecube).. of zoals de PS2 nu een console met dvd afspeelmogelijkheid... Die dvd heeft tenminste zin (je console sluit je normaal aan op je tv ;)).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was toch al bekend. Ik herriner me nog nieuws op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

mja dr is op dit moment nog niet echt veel van te zeggen. Het zal ongetwijfeld een succes worden paar die speculatie pics zien er niet uit :D die eerste is net een mislukte aldi box en die 2e lijkt op ja... niks.

maarja we zullen er nog veel van te horen krijgen :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
aftermath schreef op 08 september 2002 @ 22:20:
mja dr is op dit moment nog niet echt veel van te zeggen. Het zal ongetwijfeld een succes worden paar die speculatie pics zien er niet uit :D die eerste is net een mislukte aldi box en die 2e lijkt op ja... niks.

maarja we zullen er nog veel van te horen krijgen :)
Ik vind niet dat je dat kun zeggen...

ik vraag me sowieso af of dat hele shared processing gaat werken, bovendien gaat de PS3 het echt niet alleen maken omdat het een PlayStation is. De media zal hem namelijk toch wel vrij hard af gaan kraken aan het begin (als hij slecht is tenminste ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEFje schreef op 08 september 2002 @ 22:25:
[...]

Ik vind niet dat je dat kun zeggen...

ik vraag me sowieso af of dat hele shared processing gaat werken, bovendien gaat de PS3 het echt niet alleen maken omdat het een PlayStation is. De media zal hem namelijk toch wel vrij hard af gaan kraken aan het begin (als hij slecht is tenminste ;) )
Dat dacht jij.....die verkoopt wel hoor!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kun je nu allemaal zowiezo niet zeggen. Je weet niet precies hoe het uitgevoerd wordt en of het een goed product is.

Ik denk zelf wel dat distibuted computing kan werken, het ligt natuurlijk wel aan, in wat voor mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Kan ik er dan ook brood mee roosteren en tosti's mee maken? :+ })

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet het zal me eerlijk gezegd niets verbazen, want de consoles van tegenwoordig worden voor steeds meer doeleinden gebruikt ipv gewoon een gaming machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

en dat is minder. alleen DVD en online optie is ok maar de rest moet eruit. (HD enz). Trouwens die 2de pic is heel leuk gephotoshopt. :) De knoppen zijn duidelijk van de Snes

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zouden ze het idee van distributed computing wel kunnen uitvoeren en alsnog een console uitbrengen. Als ze gewoon een console uitbrengen met daarin een voor dat moment krachtigere CPU en dat bundelen met al die CPU's van al die PS3's in de wereld dan heb je eigenlijk hetzelfde idee, alleen dan heb je gewoon wel nog een good old console doosje..

Aan de andere kant, je maakt dan wel met zijn alle een supercomputer, maar de CPU power moet dan ook weer verdeeld worden door het aantal gebruikers en dan schiet je er eigenlijk niets mee op.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 09:34:
Eigenlijk zouden ze het idee van distributed computing wel kunnen uitvoeren en alsnog een console uitbrengen. Als ze gewoon een console uitbrengen met daarin een voor dat moment krachtigere CPU en dat bundelen met al die CPU's van al die PS3's in de wereld dan heb je eigenlijk hetzelfde idee, alleen dan heb je gewoon wel nog een good old console doosje..

Aan de andere kant, je maakt dan wel met zijn alle een supercomputer, maar de CPU power moet dan ook weer verdeeld worden door het aantal gebruikers en dan schiet je er eigenlijk niets mee op.. :?
Jonge leuk marketingtaal meer niet. Meer als 3/4 van die shit gebruik je nooit en de PS2 zou ook 1000x krachtiger worden als de PS maar het verschil is nou niet 1000x mooier.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Erger nog, door de massa's gebruikers krijg je een beetje lag en dat beetje is al voldoende om het effect van distributed computing teniet te doen, dan zit je weer met je base framerate van je eigen ps3.
Ik vind het idee maar erg stom, de pummels zouden beter de bandbreedte sparen voor online gaming ipv het te wasten aan zo iets idioots, zelfs al zou het miniem zijn qua doorvoer, het is gewoon veel te omslachtig.
Met de kluiten die Sony in huis heeft kunnen ze kennis en licenties kopen van bijv nvidia en ati, en dan een ton ReD in de ontwikkeling van een krachtige stand alone chip icm voldoende ram, laat ze maar doen de losers, ms zal wel winnaar worden ook op dit gebied, Sony hoeft maar een klein foutje te maken maar ms zal doorbijten in de Sony fanbase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, MS en Console heeft tot nu toe nog maar weinig bewezen met hun slecht verkopende Xbox. Ze bedenken de gekste stunts om dat ding aan de man te brengen. GameCube (en dus Nintendo) verkoopt daarentegen veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
VOlgens mij zijn die hints door Sony de wereld in geholpen om een hype rond de PS3 te maken, ze hebben de PS2 ook aardig gehyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, net stuk tekst getypt, gaat de server down...

Anywayz: ja, de Xbox verkoopt eventueel minder dan gehoopt, maar dat komt niet door de kwaliteit van de console. Hij is technisch gezien beter dan de andere 2, maar Sony heeft 2 jaar voorsprong, en Nintendo heeft een naam.

Maar ik zit echt niet te wachten op een multimedia-console die mijn cd, dvd, radio, pc, videorecorder en whatever gaat vervangen. Ik wil een console die games speelt als ik 'em aanzet, en uitgaat als ik 'em uitzet. Ook wil ik geen console waarbij de performance afhangt van het feit of mijn broodrooster ook een PS3-cpu heeft en op mijn huisnetwerk aangesloten is.

Een console is een console omdat de hardware in elke console gelijk is, en een developer er dus het maximale uit kan halen wat erin zit. Bij een pc hangt de framerate af van honderden factoren, bij een console niet. Als de PS3 die kant op gaat, dan bedank ik, maar houd ik het lekker bij m'n pc en m'n Xbox.

Plus, als de PS3 in 2005 op de markt gaat komen, gaat het nog tot minstens 2007 duren voordat developers iets gaan doen met de distributed computing-faciliteiten. De PS2 is nu ongeveer 2 jaar oud, en developers hebben nog steeds niet het maximale eruit gehaald wat erin zit omdat het programmeren effin' lastig is, hoe moet dat dan met zo'n krachtbeest als een gedistribueerde PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 13:53:
Damn, net stuk tekst getypt, gaat de server down...

Anywayz: ja, de Xbox verkoopt eventueel minder dan gehoopt, maar dat komt niet door de kwaliteit van de console. Hij is technisch gezien beter dan de andere 2, maar Sony heeft 2 jaar voorsprong, en Nintendo heeft een naam.

Maar ik zit echt niet te wachten op een multimedia-console die mijn cd, dvd, radio, pc, videorecorder en whatever gaat vervangen. Ik wil een console die games speelt als ik 'em aanzet, en uitgaat als ik 'em uitzet. Ook wil ik geen console waarbij de performance afhangt van het feit of mijn broodrooster ook een PS3-cpu heeft en op mijn huisnetwerk aangesloten is.

Een console is een console omdat de hardware in elke console gelijk is, en een developer er dus het maximale uit kan halen wat erin zit. Bij een pc hangt de framerate af van honderden factoren, bij een console niet. Als de PS3 die kant op gaat, dan bedank ik, maar houd ik het lekker bij m'n pc en m'n Xbox.

Plus, als de PS3 in 2005 op de markt gaat komen, gaat het nog tot minstens 2007 duren voordat developers iets gaan doen met de distributed computing-faciliteiten. De PS2 is nu ongeveer 2 jaar oud, en developers hebben nog steeds niet het maximale eruit gehaald wat erin zit omdat het programmeren effin' lastig is, hoe moet dat dan met zo'n krachtbeest als een gedistribueerde PS3?
technisch beter als GC weet ik niet maar laten we daar niet over beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
schnumi schreef op 09 september 2002 @ 14:06:
[...]

technisch beter als GC weet ik niet maar laten we daar niet over beginnen. :)
Als je naar MhZ'en en dergelijke gaat kijken, is de XboX superieur aan de GC.

Maar, MhZ'en zeggen niks, kijk maar naar de AMD Athlon XP, die bied per MhZ meer performance.
Processoren zijn natuurlijk geen consoles, dus het hangt ook van het platform af of het leuke games heeft. De PS3 mag een powerconsole worden (als we Sony geloven), maar als de games k*t zijn, bedank ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeh ps2 gamez zijn kut ?!?!?! hehe kijk naar de

cube (mario broertjes.. monky banaan.. :()

of naar x-billy (3 games, zien er leuk uit maar gameplay sux!! je krijgt nu een x-box bij 4 spellen :P)

PS2 :: honderden de games! stuntman, gta3, gt3, dtm, j&d, metal gear, en nog veeel meeeer top games!!

SONY weet echt wel wat marketing is.. en de PS3 gaat zeker niet floppen!

kijk maar naar ps,ps2 en dan hebben we het nog niet over de tv, radio's ,cd, md etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 15:26:

of naar x-billy (3 games, zien er leuk uit maar gameplay sux!! je krijgt nu een x-box bij 4 spellen :P)

PS2 :: honderden de games! stuntman, gta3, gt3, dtm, j&d, metal gear, en nog veeel meeeer top games!!

kijk maar naar ps,ps2 en dan hebben we het nog niet over de tv, radio's ,cd, md etc
scherpe uitspraken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al wordt de PS3 een redelijk goed product (wat we nog maar moet afwachten) dan is het alsnog niet zeker dat of het ding gaat floppen of niet..

Als er namelijk gelijktijdig ook nog andere console doosjes uitkomen en die een beter concept hebben dan flopt de PS3 alsnog..
Je kunt nu gewoon nog helemaal niet zeggen of de PS3 wat gaat worden of niet en of het gaat floppen of niet.. Dat gaan we wel beschouwen over een paar jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou bijzonder aan zo'n PS3, over een paar jaar is een console precies hetzelfde als een pc en dan begint men weer overnieuw met iets op de markt brengen dat totaal niet op een pc lijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achja wat zal ikzeggen : heb het vaker gehoord.... PS2 is ook nog steeds niet online he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Waarom uitspraken doen over iets wat over 4-5 jaar pas uitkomt, je weet nooit wat in tussen tijd gebeurt dus vind discussie beetje zinloos :)

Misschien heeft de mens zich al uitgeroept over 5 jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik vat dit op als Sony die uit de spelcomputermarkt stapt.
Of heet dit gewoon branchevervaging? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik wil eigenlijk nog helemaal nix weten over een PS3, ik ben nog errug tevree met mijn PS2.
Hoop dat dit ding idd pas in 2005 ofzo komt... pas als een console hopeloos verouderd is, zoals de psx nu inmiddels, koop ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 15:26:

Dunno , het idee is gewoon achterlijk , wtf heb je nu aan clustering van je console met je frigo ? PC zaken horen op een PC thuis , en en console is om te gamen . Sony wou ook eerst van de PS2 een uber-multimedia-pcvervangend ding maken . En uiteindelijk was het een DVD speler met console mogelijkheden .
Pagina: 1