Toon posts:

Divx op TV kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus L3800 met een Ati Readeon 7500 mobile, en hier zit tv out op.

Ik wilde net een DIVX film kijken via de tv out, maar dit werkte helaas niet.

Op de laptop start hij gewoon op, maar op tv krijg ik gewoon geen beeld.

Is dit totaal niet mogelijk, of moet ik wat dingen veranderen.

Het lukt me trouwens wel gewoon om een vcd of een Svcd af te spelen.

Erg raar in iedergeval, heeft dit misschien te maken met dat hij gecodeerd is ofzo?

Verwijderd

doe je dit me s-vhs?

Verwijderd

Krijg je helemaal geen beeld? video kanaal ingesteld? bij de properties ingesteld dat je via een t.v. je output doet?
welk OS en Player programma heb je overigens?

Verwijderd

heb je je resolutie op 800x600 gezet of download een tool op www.tvtool.de, lees anders de FAQ even, staat een hele handleiding over TV-out

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik denk dat het te maken heeft me je divx player
Als vcd en svcd werken zal het wel niet aan je tvout liggen :)

Misschien wordt het op een andere manier doorgegeven dan (s)vcd en kun je dat instellen bij opties?

Heb je trouwens wel de juiste drivers+ control panel installed?

* AaroN heeft dat probleem niet, maar probeert helder na te denken

JayGTeam (213177)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

goeie instellingen in windhoos...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vaag probleem ...

Kan je wel gewoon je desktop naar de tv-out sturen? En als je dan de DivX in een window draait zie je dan wat? En als je daarna het window fullscreen maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is.....ik zie me desktop, alles wat ik doe zie je ook. Ik start een vcd op...zie het gewoon mooi op tv. Maar als ik een divx opstart, krijg ik zwart beeld.

• Mike Jarod
  • Niet online
Maar als je dan de DivX in een window draait? Zie je 'm dan wel of is het window dan zwart?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Iets te maken met Overlay mode??

JayGTeam (213177)

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je moet omschakkelen naar tv out dat doe je door de [fn] + [f8] te gelijk in te drukken. Dan heb je beeld op je tv als het goed is. Ik ten minste wel

Verwijderd

Topicstarter
Op me laptop zie ik dus wel die divx draaien, en op me TV blijft het scherm gewoon zwart.

• Mike Jarod
  • Niet online
Je moet omschakkelen naar tv out dat doe je door de [fn] + [f8] te gelijk in te drukken. Dan heb je beeld op je tv als het goed is. Ik ten minste wel
Lees ff ;)
Hij zegt dat het met z'n desktop en VCD's wel werkt ...

Verwijderd

probeer eens een andere videokaart (als je die nog achter de hand hebt) mocht je het probleem daar niet mee hebben licht het daadwerkelijk aan je andere videokaart die de divx niet goed ondersteund

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
mikejarod schreef op 08 september 2002 @ 22:02:
[...]

Lees ff ;)
Als ik het bij mij NIET doe dan werkt het ook niet, heeft idd met overlay te maken.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
wat je moet doen is zorgen dat je het beeld van de Mediaplayer/divxplayer op het bureaublad krijgt die op de tv wordt afgebeeld, met de radeonkaarten wordt de tv-out als het ware als 2e monitor gezien, het beeld dat je krijgt op je laptop, wordt op de verkeerde afgespeeld.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Mike Jarod
  • Niet online
Op me laptop zie ik dus wel die divx draaien, en op me TV blijft het scherm gewoon zwart.
We snappen elkaar niet ....

1. Stuur je desktop naar de TV-out, beeld?
2. Open een vcd in een window, zie je nu op je tv je desktop+ vcd in een window?
3. Open een DivX in een window, wat gebeurt er nu? Wordt alles zwart op je tv of zie je toch je desktop nog?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
mikejarod schreef op 08 september 2002 @ 22:02:
[...]

Lees ff ;)
Maar voor de overlay modus maakt het wel uit, speciaal als je een radeon erin hebt zitten met een soort van hydravision. Misschien moet je even bij videoproperties kiezen tussen en cloon en nog iets. Moet jezelf even testen welke werkt.

Verwijderd

kweenie welk merk laptop je hebt, maar volgens mij moet je gewoon je tv als primair beeldscherm aansturen...geloof dat dat op een compaq kan met Fn-f5

Dan zou je het wel voor elkaar moeten krijgen..,kep dat probleem een aantal jaren geleden ook gehad op een oude laptop...en bij mij deed ie vcd ook!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:04:
probeer eens een andere videokaart (als je die nog achter de hand hebt) mocht je het probleem daar niet mee hebben licht het daadwerkelijk aan je andere videokaart die de divx niet goed ondersteund
En hoe wil je een andere videokaart in die laptop proppen? ;)

• Mike Jarod
  • Niet online
Maar voor de overlay modus maakt het wel uit, speciaal als je een radeon erin hebt zitten met een soort van hydravision.
Neem me niet kwalijk dan ;)
Ben daar niet bekend mee.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Asus heeft een uitstekende helpdesk, bel die mensen ff.

(is geen gein, ik heb het voor klanten ook gedaan. Je krijgt best wel competente mensen aan de lijn)

Verders heb ik nog niet het idee dat je zelf al het nodige hebt uitgeprobeerd. Dus eerst zelf uitzoeken en asus bellen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, topic openen in V&B. Zorg ervoor dat je een GOED topic opent, tv-out vragen gaan behoorlijk rapido op slot (zeker als je je openingspost afraffelt)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.