[SuSe8.0][KMerlin] Install wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09-2025
ik heb in de INSTALL gelezen dat ik ./configure moet doen maar dan zie ik dus dit:

checking build system type... i686-pc-linux-gnuoldld
checking host system type... i686-pc-linux-gnuoldld
checking target system type... i686-pc-linux-gnuoldld
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking for -p flag to install... yes
checking whether build environment is sane... yes
checking whether make sets ${MAKE}... no
checking for working aclocal... missing
checking for working autoconf... missing
checking for working automake... missing
checking for working autoheader... missing
checking for working makeinfo... missing
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH

een hoop missende bestanden, hoe is dit op te lossen (ga nou niet zeggen van zoeken die bestanden, want ik weet niet waarop ik moet zoeken, ik kan wel zoeken op suse8.0 compiler maar daar kom ik niet echt ver mee, dan krijg ik hits over problemen met een compiler maar niet waar ik er 1 kan vinden die in niet eerst zelf hoef te compilen,

sluit deze pls niet het is serieus bedoelt, ik heb gegoogled en in de GoT search gekeken maar kom op GoT alleen uit op discussies wat je wel of niet moet nemen

Verwijderd

gcc installeren... een compiler is wel handig als je progjes wilt compilen :P

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 21:53:
gcc installeren... een compiler is wel handig als je progjes wilt compilen :P
ok die heb ik hier dus gevonden maar moet ik al die dingen binnehalen?

ftp://ftp.nluug.nl/mirror/languages/gcc/releases/gcc-3.0.3

Verwijderd

ik neem aan dat je van cd hebt geinstalleerd?! in dat geval staat het ook op de cdrom... in yast2: development/languages/c and c++/ :)

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:01:
ik neem aan dat je van cd hebt geinstalleerd?! in dat geval staat het ook op de cdrom... in yast2: development/languages/c and c++/ :)
ik heb maar 2 cd's die andere 6 zijn nog onderweg (via de post)

Verwijderd

Dan moet je even GCC 2.x downloaden :) Je kan in dit geval misschien makkelijker KMess gebruiken. Die wordt in een SuSE8.0 RPM geleverd. Kwestie van aanklikken, en het is klaar. Google maar even naar 'KMess'. Ik heb hem ook, en hij werkt perfect!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat raar. Ik zag SuSE alleen maar verpakt met alle cd's en een aantal boeken in een mooie doos. :?

Iirc was het idee toch om ff niet meer van die flauwe topics te openen, kan me vergissen ...

Zoek anders gewoon op gcc binnen je software installatie onderdelen van yast2, als je die installeert heb je een dikke kans dat die $MAKE wel kan vinden.

Trouwens ... dat "hoe installeer ik software, en wat doe ik als er dingen missen" is afaik wel uitbundig terug te vinden in zowel search als ook je boeken uit je SuSE pakket.

Ff lezen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn dat je er een ban voor wilt hebben? Want die zie ik na jotti's waarschuwing van je "Mijn taakbalk is pleiten" topic wel een beetje aankomen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Sebas schreef op 08 september 2002 @ 22:09:
Wat raar. Ik zag SuSE alleen maar verpakt met alle cd's en een aantal boeken in een mooie doos. :?

Iirc was het idee toch om ff niet meer van die flauwe topics te openen, kan me vergissen ...

Zoek anders gewoon op gcc binnen je software installatie onderdelen van yast2, als je die installeert heb je een dikke kans dat die $MAKE wel kan vinden.

Trouwens ... dat "hoe installeer ik software, en wat doe ik als er dingen missen" is afaik wel uitbundig terug te vinden in zowel search als ook je boeken uit je SuSE pakket.

Ff lezen, dat kan toch niet zo moeilijk zijn dat je er een ban voor wilt hebben? Want die zie ik na jotti's waarschuwing van je "Mijn taakbalk is pleiten" topic wel een beetje aankomen.
Zo te zien heeft ie alleen de CD's los besteld, en niet het complete pakket. Daarom kan hij ook nog geen GCC van CD installeren, die staat nl. op CD 4/5 :)

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:13:
[...]

Zo te zien heeft ie alleen de CD's los besteld, en niet het complete pakket. Daarom kan hij ook nog geen GCC van CD installeren, die staat nl. op CD 4/5 :)
neej ik krijg die ceedees van iemand die ze download omdat hij een goede dl snelheid heb en die van mij in pieken hoog/laag is maar heb hij cd1/2 op gestuurt en de rest moet ik nog krijgen

• sebas
JSS: oh, waar kan dat dan? Ik weet wel dat je bij debian die optie hebt en daarna gewoon alles apt-getten, maar SuSE verkoopt afaik geen losse cd's, alleen de Home, de professional en diverse server edities.
Correct me if I'm wrong though.

[ Voor 0% gewijzigd door sebas op 08-09-2002 22:17 . Reden: fscked up ubbc ]

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:08:
Dan moet je even GCC 2.x downloaden :) Je kan in dit geval misschien makkelijker KMess gebruiken. Die wordt in een SuSE8.0 RPM geleverd. Kwestie van aanklikken, en het is klaar. Google maar even naar 'KMess'. Ik heb hem ook, en hij werkt perfect!
error: failed dependencies:
libGLcore.so.1 is needed by kmess-0.9.6-1

^ ^ er gaat iets fout ^ ^

Verwijderd

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 21:50:
ik heb in de INSTALL gelezen dat ik ./configure moet doen maar dan zie ik dus dit:

sluit deze pls niet het is serieus bedoelt, ik heb gegoogled en in de GoT search gekeken maar kom op GoT alleen uit op discussies wat je wel of niet moet nemen

Nee GoT is uit op discussies waarbij er verwacht wordt dat de betreffende gebruiker zelf enig vooronderzoek gedaan heeft en niet bij elke scheet die dwars zit een topic opent. Zeker in NOS wordt dit van je verwacht, aangezien je *nix ervaring anders sowieso niks wordt (als je bovenstaande instelling dus niet hebt).

Eerlijk gezegd geeft de laatste foutmelding perfect aan wat er mis gaat.
Hij zegt niet voor niks " Geen acceptabele C compiler gevonden in de PATH-variabele". Wat zal dit nou toch betekenen????

Je volgende probleem dat je hier post, mag je ook eens proberen zelf op te lossen.

Laat ik voorop stellen, dat als ik nog dergelijke topics in NOS vind van je, dat ik de volgende keren, evenals een collega minder vriendelijk ben.

• sebas
1. wachten totdat je alle cd's binnenhebt
2. zoeken wat voor software je nodig hebt en hoe die heet
3. yast gebruiken om te kijken of het op de cd's staat, meestal wel bij wat vaker gebruikte dingen zoals een msn client bijvoorbeeld
4. De documentatie lezen, die staat vak op de website (website desnoods via google zoeken).
5. installeren via yast (cd's wisselen, niet denken van dat is vast niet nodig, dat installeer ik niet oid.)
5. in een terminal de naam van de applicatie intikken, Let op: het maak _wel_ uit of je hoofd of kleine letters gebruikt, desnoods meerdere combinaties proberen. (Dit doe je _niet_ als root.)
6. Kijken wattie doet, man <applictienaam> en <applicatienaam> --help zijn je vrienden.
7. Nog een keer de documentatie lezen.
8. Niet op got posten voordat je niet de basics van Linux begrijpt en heel erg het idee hebt dat er allemaal tovenaars zitten die tijd over hebben. Die tijd aan lezen van de boeken besteden.

Verwijderd

Sebas schreef op 08 september 2002 @ 22:16:
JSS: oh, waar kan dat dan? Ik weet wel dat je bij debian die optie hebt en daarna gewoon alles apt-getten, maar SuSE verkoopt afaik geen losse cd's, alleen de Home, de professional en diverse server edities.
Correct me if I'm wrong though.
Zijn zat mensen die dat doen. Check bijv. de FAQ maar ens..
Edit: Point is dus dat het niet per se SuSE zelf hoeft te zijn :) Verder bestaan er ook upgrade pakketten ed..

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:37:

[...]

Nee GoT is uit op discussies waarbij er verwacht wordt dat de betreffende gebruiker zelf enig vooronderzoek gedaan heeft en niet bij elke scheet die dwars zit een topic opent. Zeker in NOS wordt dit van je verwacht, aangezien je *nix ervaring anders sowieso niks wordt (als je bovenstaande instelling dus niet hebt).

Eerlijk gezegd geeft de laatste foutmelding perfect aan wat er mis gaat.
Hij zegt niet voor niks " Geen acceptabele C compiler gevonden in de PATH-variabele". Wat zal dit nou toch betekenen????

Je volgende probleem dat je hier post, mag je ook eens proberen zelf op te lossen.

Laat ik voorop stellen, dat als ik nog dergelijke topics in NOS vind van je, dat ik de volgende keren, evenals een collega minder vriendelijk ben.
hoe vaak moet ik het nog zeggen ik heb gvd op dat kl*te google gezocht, daar vindt ik dus niet wat ik zoek, of waar ik eventueel verder kan zoeken, ook op GoT wordt ik niet veel wijzer, als het jouw blij maakt om mij een OW te geven doe je best maar daar worden we allebei niet wijzer van, als ik iets niet snap dan post ik dat dus, ik probeer mijn probleem zo goed mogelijk te omschrijven, en dat ik geen compiler heb dat snap ik ook wel maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik vraag om support/feedback/informatie over welke het simpelste is, welke ik het beste kan gebruiken enz als dat al niet mag dan weet ik het ook niet meer

• Hexyl
Sebas schreef op 08 september 2002 @ 22:41:
3. yast gebruiken om te kijken of het op de cd's staat, meestal wel bij wat vaker gebruikte dingen zoals een msn client bijvoorbeeld
4. De documentatie lezen, die staat vak op de website (website desnoods via google zoeken).
5. installeren via yast (cd's wisselen, niet denken van dat is vast niet nodig, dat installeer ik niet oid.)
5. in een terminal de naam van de applicatie intikken, Let op: het maak _wel_ uit of je hoofd of kleine letters gebruikt, desnoods meerdere combinaties proberen. (Dit doe je _niet_ als root.)
6. Kijken wattie doet, man <applictienaam> en <applicatienaam> --help zijn je vrienden.
7. Nog een keer de documentatie lezen.
8. Niet op got posten voordat je niet de basics van Linux begrijpt en heel erg het idee hebt dat er allemaal tovenaars zitten die tijd over hebben. Die tijd aan lezen van de boeken besteden.
kijk hier heb ik nou wat, aan de compiler die ik nodig heb staat op cd 2 en 3 dus ik moet nog ff wachten op cd3

Verwijderd

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 22:41:
[...]

hoe vaak moet ik het nog zeggen ik heb gvd op dat kl*te google gezocht, daar vindt ik dus niet wat ik zoek, of waar ik eventueel verder kan zoeken, ook op GoT wordt ik niet veel wijzer, als het jouw blij maakt om mij een OW te geven doe je best maar daar worden we allebei niet wijzer van, als ik iets niet snap dan post ik dat dus, ik probeer mijn probleem zo goed mogelijk te omschrijven, en dat ik geen compiler heb dat snap ik ook wel maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik vraag om support/feedback/informatie over welke het simpelste is, welke ik het beste kan gebruiken enz als dat al niet mag dan weet ik het ook niet meer

Nou met een dergelijke instelling wil ik je adviseren eens naar beginnersweb.nl te kijken. Zou een goede start misschien niet het lezen van een goed boek of online documentatie over GNU/Linux zijn :?

Zomaar een idee hoor. We verwachten hier wel enig nivo op GoT en zeker in NOS. Eerlijk gezegd mis ik bij jou heel erg veel van de instelling om succesvol GNU/Linux gebruiker te worden.

Verwijderd

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 22:19:
[...]

error: failed dependencies:
libGLcore.so.1 is needed by kmess-0.9.6-1

^ ^ er gaat iets fout ^ ^
Er zijn bij jou een aantal dingen die niet geinstalleerd zijn. Het beste is nu om even te wachten totdat je alle CD's hebt. Dan kan je het beste een nieuwe install doen, en "Development" installeren.. Dan heb je allerlei van dit soort dingen standaard :)

• Hexyl
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:44:

[...]

Nou met een dergelijke instelling wil ik je adviseren eens naar beginnersweb.nl te kijken. Zou een goede start misschien niet het lezen van een goed boek of online documentatie over GNU/Linux zijn :?

Zomaar een idee hoor. We verwachten hier wel enig nivo op GoT en zeker in NOS. Eerlijk gezegd mis ik bij jou heel erg veel van de instelling om succesvol GNU/Linux gebruiker te worden.
tuurlijk het ligt aan me instelling, denk je dat ik gvd dom ben ofzo, ik zeg toch ik UTFS, iedereen moet ergens beginnen, ik zit helemaal me best te doen om een compleet topic neer te zetten met alle informatie erin waar jullie het nodige van weten en ik dus blijkbaar niet, en dan krijgen we zulke dingen, ik doe het voor me plezier niet om af gezeken te worden nelske

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:44:

[...]

Ik snap opzich wel wat hij bedoelt. Ik heb/had het ook een beetje. Dat is nl. dat je gewoon graag eerst een net basissyteem wilt neerzetten, waar ev. anderen even mee helpen. Daarna kan je lekker door gaan klooien, maar dan heb je tenminste een begin zeg maar.. Dan snap je hoe het werkt, ed. Niet echt makkelijk uit te leggen :{
Ik heb het zo gedaan dat ik met SuSE een goedwerkend desktop-systeem heb, en nu ga ik Debian installeren, en dan kan ik daar klooten wat ik wil, ik heb altijd mn SuSE systeem nog ;)
Dit neemt niet weg dat je natuurlijk altijd het beste je problemen zelf kunt oplossen, maar als je helemaal geen clue hebt van wat er allemaal gebeurt, dan is het ook niet makkelijk om zomaar documentatie te zoeken en te lezen. Je hebt nl. geen flauw idee waar je het moet zoeken.

Je kan het een beetje vergelijken met brugklassers op de middelbare school. Ze worden eerst een keer rondgeleid, maar na een tijdje moeten ze zelf uitvinden hoe en wat. Maar dat begin moet toch even gegeven worden door oudere leerlingen..

Nou ja, iig snap ik het wel een beetje..

Desalniettemin ben ik het volledig eens met de mening van Nelske, en snap ik ook zijn standpunt volledig. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 22:41:
[...]
Zo, heb jij 'gvd op dat kl*te google gezocht'....je komt niet direct beter over als je gaat vloeken hoor - bij mij niet anyway (heb er behoorlijk de pest aan).

Wat betreft C Compilers: er zijn er zoveel? Okay er zijn behoorlijk wat commercieele compilers maar onder Linux gebruik je feitelijk alleen GCC en als je n00b bent de versie die bij je distro zit..simpel.

Daarom is het zo irritant als je dat soort vragen gaat stellen. In 1997 bestond GoT niet, google geloof ik ook nog niet, en toch hebben een boel mensen hier het ook weten te redden zonder.

Wil niet zeggen dat het voor jou per se net zo lastig moet zijn, hopelijk niet zelfs, maar een beetje zelfwerkzaamheid komt wel van pas als je zo nodig zelf met Linux wilt knutselen (wat je aangeeft te willen doen door niet gewoon het pakket in de winkel te kopen).

• Hexyl
Wilke schreef op 08 september 2002 @ 22:52:
[...]

Zo, heb jij 'gvd op dat kl*te google gezocht'....je komt niet direct beter over als je gaat vloeken hoor - bij mij niet anyway (heb er behoorlijk de pest aan).

Wat betreft C Compilers: er zijn er zoveel? Okay er zijn behoorlijk wat commercieele compilers maar onder Linux gebruik je feitelijk alleen GCC en als je n00b bent de versie die bij je distro zit..simpel.

Daarom is het zo irritant als je dat soort vragen gaat stellen. In 1997 bestond GoT niet, google geloof ik ook nog niet, en toch hebben een boel mensen hier het ook weten te redden zonder.

Wil niet zeggen dat het voor jou per se net zo lastig moet zijn, hopelijk niet zelfs, maar een beetje zelfwerkzaamheid komt wel van pas als je zo nodig zelf met Linux wilt knutselen (wat je aangeeft te willen doen door niet gewoon het pakket in de winkel te kopen).
nou dan, neej ik scheld omdat ik me zwaar irriteer aan die overdreven reacties hier,zie die post hier boven maar lekker van mij, ik doe het voor me plezier, ik stel een vraag (ok meer dan andere mensen die voor hun werk bijv met linux werken enz enz enz)

weet je wat laat ook maar zitten, ik vraag wel nix meer

• Wilke
Wat jij nu doet ziet er voor de meeste mensen hier net zo uit als half windows XP installeren dan rebooten en dan in WOS gaan posten dat IE niet werkt.

Okay, ik overdrijf nu een beetje (en Windows zou er waarschijnlijk over klagen i.t.t SuSE omdat GCC geen noodzakelijk pakket is om Linux te kunnen draaien). Maar ik wil wedden dat als je de andere CD's hebt KMerlin er gewoon opstaat en je die met Yast even clickety-click installeert.

Dus makkelijkste is gewoon wachten tot je die CD's hebt, denk ik (mjah, werd hierboven al opgemerkt geloof ik :) )

Hopelijk helpt dat wel :)

Edit: gaat me er dus niet om dat je hier niet gewenst bent, absoluut niet. Het is gewoon dat dit een beetje zo simpel overkomt dat je het zelf echt wel had uitgevonden als je iets meer moeite had gedaan. Dat, of ik overschat je intelligentie en/of doorzettingsvermogen :+

• sebas
mooi, en nou oprotten en lezen ;)

ff serieus: Als je op die manier probeert erachter te komen hoe het werkt zul je niet veel vrienden maken, en die heb je (niet alleen) in de "linux-wereld" nodig. Pak gewoon de documentatie erbij, SuSE is echt niet moeilijk, echter als je verwacht dat het lekker lui zonder lezen kan, kun je beter maar niet verdergaan op dit punt. Er zijn verdomde handige dingen geschreven over linux in het algemeen en SuSE in het specifiek. Indien je attitude sterk afwijkt van willen lezen, leren en zelf ervaring opdoen doe je er goed aan om gewoon bij je XP te blijven, dan heb je geen problemen met je msn client, je hoeft niets te compilen en als het goed is weet je op z'n minst hoe je eenvoudige programma's installeert.

Op got zijn goede reviews te vinden over linux op je desktop en bakken andere interessante onderwerpen, hier staat veel basisinfo, een 'must' dus. Als je hier met je vragen komt wordt er dan ook verwacht dat je dit allemaal weet, en de basics wel beheerst. Ook wordt er een zekere mate van eigen inbreng verwacht, jij moet je probleem oplossen, got kan je wel helpen, maar je moet het wel zelf doen. Hierbij hoort vooral het lezen van alles wat je erover kunt vinden, ook al is dat heel veel. Als blijkt dat je je huiswerk niet doet zul je hier niet op positief respons kunnen rekenen.

Verwijderd

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 22:48:
[...]

tuurlijk het ligt aan me instelling, denk je dat ik gvd dom ben ofzo, ik zeg toch ik UTFS
Google, je eerste probleem:
http://www.google.nl/sear...r+found+in+%24PATH%22&lr=
Pak een willekeurige link daaruit en je zou tot de conclusie komen, dat er een C compiler ((gcc) geinstalleerd moet worden.
Zou een volgende logische stap dan misschien niet zijn eens naar de site van je distro te gaan en daar te zoeken op een c compiler (gcc) en om verder op je CD's te zoeken naar gcc?

Is toch allemaal niet zo moeilijk?
, iedereen moet ergens beginnen,
Ja en dat doet iedereen, door zelf de probleempjes op te lossen waar men op stuit. Daarnaast eens heel veel te lezen aan documentatie. Denk je nou echt dat je zomaar met een compleet ander OS overweg kunt, zonder dat je je verdiept in dat OS? Lijkt me niet he. Er zit een fundamenteel verschil tussen het stellen van vragen op GoT als je er na gedane moeite niet meer uitkomt en het stellen van een vraag, omdat je niet eens weet waar je eigenlijk mee bezig bent.
ik zit helemaal me best te doen om een compleet topic neer te zetten met alle informatie erin waar jullie het nodige van weten en ik dus blijkbaar niet, en dan krijgen we zulke dingen,
Vreemd he. Bekijk eens de verschillende reacties om je heen op je vragen!
Neem daarbij de opmerkingen die ik en Jotti al gemaakt hebben, dan zou je toch tot een conclusie moeten komen lijkt me zo
ik doe het voor me plezier niet om af gezeken te worden nelske

Ik zeik je niet af, ik geef aan dat er wat moet veranderen voor eventuele volgende topics in NOS/ op GoT.

Verwijderd

Wilke schreef op 08 september 2002 @ 22:57:
Maar ik wil wedden dat als je de andere CD's hebt KMerlin er gewoon opstaat en je die met Yast even clickety-click installeert.
Ehhhm, KMerlin zit heel zeker weten _niet_ in SuSE 8.0 Prof :)

• Hexyl
Wilke schreef op 08 september 2002 @ 22:57:
Wat jij nu doet ziet er voor de meeste mensen hier net zo uit als half windows XP installeren dan rebooten en dan in WOS gaan posten dat IE niet werkt.

Okay, ik overdrijf nu een beetje (en Windows zou er waarschijnlijk over klagen i.t.t SuSE omdat GCC geen noodzakelijk pakket is om Linux te kunnen draaien). Maar ik wil wedden dat als je de andere CD's hebt KMerlin er gewoon opstaat en je die met Yast even clickety-click installeert.
ik zit ook nog met een beperkte ruimte van 3,2 GB ofzo he

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 22:48:
tuurlijk het ligt aan me instelling, denk je dat ik gvd dom ben ofzo, ik zeg toch ik UTFS, iedereen moet ergens beginnen, ik zit helemaal me best te doen om een compleet topic neer te zetten met alle informatie erin waar jullie het nodige van weten en ik dus blijkbaar niet, en dan krijgen we zulke dingen, ik doe het voor me plezier niet om af gezeken te worden nelske

Natuurlijk doe je het voor je plezier, maar dat doet iedereen hier. Ook Nelske. Dat je niet weet hoe iets werkt is ook prima. Maar het is niet de bedoeling elke keer een topic te openen waaruit mensen wel erg hard het idee krijgen dat je niet zoekt. Het is al helemaal niet de bedoeling Nelske voor zeikerd uit te maken omdat hij je wijst op het feit dat dit met wat zoeken ook zonder topic had gekund.

[search=error: no acceptable C compiler found in $PATH]
Als je met je foutmelding op GoT had gezocht, dan had je de lijst met topics gekregen die je krijgt als je de link hierboven volgt. Ik weet *zeker* dat daar een boel duidelijke informatie tussen staat en dat dat *precies* over jouw probleem gaat. Zo simpel is zoeken dus :).

Succes :D.

[ Voor 0% gewijzigd door odysseus op 08-09-2002 23:05 . Reden: searchlink lustte mijn quotes niet ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
3.2 GB is best OK, je kunt misschien geen complete install doen maar dat wil je ook vrijwel nooit.

Daarnaast: ook die ruimtebeperking maak je zelf - je kunt niet gratis op de eerste rang zitten.

Nou ja, met Linux kan dat zelfs wel, als je tijd geen geld kost anyway :)

Verder lees ik net dat KMerlin niet bij SuSE zit. Vreemd want SuSE is een DVD vol, hoe krijgen ze het voor elkaar om dat soort dingen er dan nog niet bij te hebben....zal wel niet 'professional' genoeg zijn denk ik :P

Owja, en ik denk niet dat KMerlin groter is dan een paar 100K dus dat zal het probleem niet zijn op die 3 GB hoor :)

• Hexyl
odysseus schreef op 08 september 2002 @ 23:02:

[...]

Natuurlijk doe je het voor je plezier, maar dat doet iedereen hier. Ook Nelske. Dat je niet weet hoe iets werkt is ook prima. Maar het is niet de bedoeling elke keer een topic te openen waaruit mensen wel erg hard het idee krijgen dat je niet zoekt. Het is al helemaal niet de bedoeling Nelske voor zeikerd uit te maken omdat hij je wijst op het feit dat dit met wat zoeken ook zonder topic had gekund.

[search="error: no acceptable C compiler found in $PATH"]
Als je met je foutmelding op GoT had gezocht, dan had je de lijst met topics gekregen die je krijgt als je de link hierboven volgt. Ik weet *zeker* dat daar een boel duidelijke informatie tussen staat en dat dat *precies* over jouw probleem gaat. Zo simpel is zoeken dus :).

Succes :D.
dit is dus die search link van jou

No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch)

Verwijderd

Wilke schreef op 08 september 2002 @ 23:04:
3.2 GB is best OK, je kunt misschien geen complete install doen maar dat wil je ook vrijwel nooit.

Daarnaast: ook die ruimtebeperking maak je zelf - je kunt niet gratis op de eerste rang zitten.

Nou ja, met Linux kan dat zelfs wel, als je tijd geen geld kost anyway :)

Verder lees ik net dat KMerlin niet bij SuSE zit. Vreemd want SuSE is een DVD vol, hoe krijgen ze het voor elkaar om dat soort dingen er dan nog niet bij te hebben....zal wel niet 'professional' genoeg zijn denk ik :P

Owja, en ik denk niet dat KMerlin groter is dan een paar 100K dus dat zal het probleem niet zijn op die 3 GB hoor :)
Mee eens, 3,2GB kan je een hoop mee :)
En tja, SuSE doet niet zo aan IM, zelfs Licq zit er standaard niet in geloof ik :?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Phant0m schreef op 08 september 2002 @ 23:05:
dit is dus die search link van jou

No topics were found containing your keywords. (no_topicmatch)

Die search-tag lustte mijn quotes niet...heb het gewijzigd. Zoek gewoon eens op die tekst van je foutmelding en je zult bergen informatie krijgen :).

EDIT: AAAAAAARGHHHHH, werkt nog steeds niet. Je moet dus zoeken naar de volgende tekst met de GoT-search:
error: no acceptable C compiler found in $PATH

Sorry voor het ongemak :P.

[ Voor 0% gewijzigd door odysseus op 08-09-2002 23:09 . Reden: nog steeds ruzie met de search... ]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
Offtopic, maar je maakt het jezelf wel graag moeilijk of niet phant0m? |:( |:( :o

• sebas
rofl, nog best een leuke topic, gezien PEBKAC ;)

Phant0m: voor het geval dat het nog niet duidelijk is wat je moet doen:
6. in een terminal de naam van de applicatie intikken, Let op: het maak _wel_ uit of je hoofd of kleine letters gebruikt, desnoods meerdere combinaties proberen. (Dit doe je _niet_ als root.)
7. Kijken wattie doet, man <applictienaam> en <applicatienaam> --help zijn je vrienden.
8. Nog een keer de documentatie lezen.
9. Niet op got posten voordat je niet de basics van Linux begrijpt en heel erg het idee hebt dat er allemaal tovenaars zitten die tijd over hebben. Die tijd aan lezen van de boeken besteden.
Precies het bovenstaande moet je doen, bij <applicatienaam> moet je gcc invullen.

(Komt er dan in vi ongeveer zo uit te zien:
code:
1
:%s/<applicatienaam>/gcc/g

;) )

Na stap 6. ga je met ./configure, make en make install aan de slag, je geeft bij configure nog de kde-dir mee, anders vind die je icons niet. Hoe je dat doet zie je met ./configure --help.

Als dat niet lukt installeer je gewoon de rpm voor suse 8.0, die kun je via google vinden. ( Nee, GVD KL#$@#$TE GOOGLE telt niet.

Een rpm installeer je wederom via yast.

Verwijderd

En dicht op verzoek. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.