Toon posts:

Coax of Telefoon lijn voor adsl doortrekken naar boven?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus eindelijk adsl, maar helaas heeft mijn pa een telefoonlijn doorgetrokken inplaats van een coax kabel. Het gaat nu wel redelijk snel 50kb~ via xs4all basic, maar volgens mij moet het sneller kunnen. Dus als ik een coax kabel moet doortrekken naar boven moet de ethernet modem dan beneden staan? en scheelt het echt

Verwijderd

adsl is over een analoge lijn. Coax gaat niet werken.

Ergo, splitter in je meterkast en een analoge lijn naar boven trekken, daar je adsl'modem' op aansluiten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
50KB/sec is prima voor XS4all basic :)

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

adsl is gemaakt om over kpn-lijnen te werken en dat ziet er niet altijd even nettjes uit.
Tuurlijk heeft het voor een maximaal belaste verbinding invloed maar jou basic abbonement zal er verder geen last van hebben.
in theorie kun je 64k downloaden maar prakties is 50k heel normaal.
niks mis mee dus veel plezier.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Met Coax bedoel je UTP, neem ik aan :). Voor de rest heeft het denk ik nauwelijks invloed (en 50 KB/s voor ADSL-Basic is prima). Dit in tegenstelling tot bij kabel, waar het wel uitmaakt.

• wenmaar
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

wenmaar

6xSF-170 op hosola 1ktl O-NO

Ik weet niet welke kabel hij bedoeld maar ik hoop dat het de kabel van je splitter (filter) naar je modem is.
Hiervoor kun je bijna elke telefoon draad gebruiken.

Als het echter de kabel van je modem naar je P.C. is dan lijkt het me verstandig om dit anders aan te sluiten.
Dit is namelijk een UTP of USB draad en dat wordt wel erg duur als je daar dan 10 mtr van moet hebben.

12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
Bij ADSL maakt het meestal niet uit, als je het modem gewoon in de meterkast en utp naar boven trekt (GEEN coax dus) dan werkt dat ook. UTP kost trouwens bijna niks, dus voor het geld hoef je het niet te laten.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:18
Bij mij zit het IS/RA punt in de meterkast (na een zondagje knutselen om hem vanuit de huiskamer te verplaatsen). De kabels zitten als volgt:
- PSTN vanuit het IS/RA punt naar de Line-in van de Splitter
- PSTN vanuit de telefoonuitgang v.d. splitter naar de telefoons in huis.
- UTP (FTP (Foiled Twisted Pair) om precies te zijn (loopt langs de wasmachine)) vanuit de DSL-uitgang v.d. splitter naar de modem op zolder.

Het DHZ pakket van KPN gaat ervan uit dat je voor dit laatste traject ook PSTN gebruikt (ze leveren er ook 3 meter van bij, te weinig).

Ik heb echter toch voor UTP gekozen voor het geval ik ooit nog eens overstap naar kabel, en het schijnt iets beter te geleiden. Op dit moment gebruik ik dus maar 4 van de 8 aders van de UTP kabel, doe net alsof het PSTN is. Overal zitten ook gewoon RJ11 connectors op.

Ik ga gemiddeld 53K. Heb welleens gezien dat ie op 110 begint maar dan beginnen ze langzaam te knijpen tot ie op 53K zit.

Volgens mij zit alles bij jou wel volgens het boekje :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dus het moet echt niet uitmaken, ik dacht dat het wel sneller zou zijn om mijn modem beneden te laten staan en dan een echt data kabel daar op aan te sluiten en die naar boven te trekken.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 17:30

qless

...vraag maar...

UTP netwerk = 4 draadjes van de 8
PSTN = 2 draadjes van de 4

maar voor doorgeven van DSL signaal zijn 2 draaden ook voldoende, maar UTP is daar zeker niet slecht voor.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zal het ook echt sneller zijn als ik een utp kabel naar boven doortrek?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Pc123 schreef op 08 september 2002 @ 22:37:
Bij ADSL maakt het meestal niet uit, als je het modem gewoon in de meterkast en utp naar boven trekt (GEEN coax dus) dan werkt dat ook. UTP kost trouwens bijna niks, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Als ik bij iemand nieuwe telefoonlijnen trek omdat hun modem zo kut is (56K die op 28K8 nog niet eens verbinding kan houden), gebruik ik ook altijd gewoon UTP kabel, hoeft helemaal niet duur te zijn, vooral niet als je een doos met daarin 50 meter hebt staan die "over" was bij een bedrijf die die dingen per doos door een pand trok, alle "reststukjes" van onder de 50 meter gooiden ze toch weg :P
Pagina: 1