[Win2k] dns * domein en zonder www?

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
hoe kan ik in windows 2000 dns hosts aanmaken die naast bijvoorbeeld m'n www host ook zeg maar * doorsturen naar een ip adres?

ik heb bijvoorbeeld deze opzet:

server
zone -> domeinnaam.com
host -> www naar ip adres.
zone -> domein2.nl
host -> www naar ip
host -> subdomein2 naar ip

en ik wil dus dat
domeinnaam.com
www.domeinnaam.com
*.domeinnaam.com

allemaal naar een bepaald ip gestuurd kunnen worden, ik krijg het niet voor elkaar want je kunt direct op de server geen hosts aanmaken en je kunt ook geen * host aankamen onder de zones.

iemand enig idee?
ik had al gedacht om een .com zone te maken met daarin een host die domeinnaam heet en dan onder de .com zone ook een zone aan te maken die domeinnaam heet, maar is dit een goede/werkende/mogenlijke oplossing?

openkat.nl al gezien?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

killercow schreef op 08 september 2002 @ 21:03:

ik had al gedacht om een .com zone te maken met daarin een host die domeinnaam heet en dan onder de .com zone ook een zone aan te maken die domeinnaam heet, maar is dit een goede/werkende/mogenlijke oplossing?
Ben jij rootserver voor .com tld dan? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• killercow
BackSlash32 schreef op 08 september 2002 @ 21:13:
[...]

Ben jij rootserver voor .com tld dan? :+
nee jammer genoeg niet nee maar tjah als zij dan zeg maar mijn dns niet als hun primary dns server instellen moet het niet zo'n ramp zijn leek mij, anyway hij zou hem dan toch wel kunnen resolven of niet?

niet dat het lukt om .com aan te maken ofzo maar toch, .lan voorop lan-party's is wel leuk toch?

openkat.nl al gezien?

• killercow
hmm als ik gewoon een host aanmaak met een lege name field krijg ik wel even een melding maar het werkt nu wel zonder www.

dus ik heb nu gelukkig een compleet functionele website :P

nu nog die wildcard dns zodat ik met php de rest kan afvangen.
iemand een idee?

openkat.nl al gezien?

• killercow
ik blijf verder komen !

als je een zone aanmaakt en de zone gewoon de naam geeft van je website (dus domein.com)

en je maakt daaronder een domain naam genaamt *
en je maakt daaronder een host zonder naam (je krijgt dus een melding, gewoon ja rammen)

en als je den de zone reload dan maakt hij netjes een host aan in de bovenste zone (wat dus eigenlijk een work around is aangezien je daar niet direct een * host kunt aanmaken)

je kunt nu alle domeinen resolven, nu moet je alleen iis nog zo ver krijgen dat die ook met wildcards overweg kan, hij resolvt nu alles naar mijn default domain tenzij ik het anders aangeef voor een (sub)domein bij een bepaalde website.
hiermee zou ik eventueel wel iets kunnen knutselen maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. ik wil dat iis het zelf kan en dat ik dus niet dit hoef te doen:

iets.domein.com -> wordt door iis op default website gegooid aangezien hij iets.domein.com niet kent

default website kijkt nogmaals naar host_header en zoekt juiste website erbij en redirect client naar www.domein.com/?subdomein=blaat

weet iemand een oplossing om iis5 met * te laten werken?

openkat.nl al gezien?