Toon posts:

.mdb voor meer gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb op mijn werk een mdb bestand op de Netware server gezet en wil hem met meer gebruikers kunnen gebruiken, maar nu is het alleen mogelijk met 1 werkplek gebruik ervan te maken. Hoe krijg ik die server zo ver meerdere personen tegelijk met het bastand aan de slag te laten gaan.

help me please 8)7

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik weet niets van netware af, maar je hebt ws het probleem van concurrent connections, er is dus een duidelijk reden dat er maar een gebruiker tegelijk van je database gebruik kan maken.

Dus de vraag is eigenlijk: hoe wil je het aanpakken? wil je dat iedereen mag lezen / schrijven? dan krijg je waarschijnlijk kwade gebruikers die om de haverklap hun laatste aanpassingen kwijt zijn omdat iemand anders het met een net iets oudere versie heeft overschreven. Meer dan een keer openen om te schrijven is dus niet handig, althans niet op filesystem niveau. Ik gok dat access hiervoor voorzieningen heeft zoals row-locking of table-locking (kweet niet psies hoe ver ze achter postgres aanlopen ;)).

Voor de rest kan ik je weinig tips geven, ik weet totaal niets van access af, hiervoor moet je ff de buren vragen of in SA kijken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Volgens mij stel je dat in in Access zelf. Je kunt denken aan bijgesloten tabellen waarbij je de data op het netwerk zet en de rest van de db locaal. Tenminste, vroeger toen ik nog wat met access (versie 2.0) deed was dat een oplossing voor performance problemen. Maar het was wel multi-user. Lijkt me een SA topic.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

access voor meerdere gebruikers is een crosspost van deze post. Crossposts worden niet op prijs gesteld, denk daarom.

Omdat dit onderwerp beter in SA past gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.