[SAT] DVB record to disk in DivX

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Kun je met een DVB kaartje in je pc direct programma's in DivX formaat opnemen? :9~

Verder, ben aan het wikken en wegen maar kan niet kiezen:
Hauppage, Pinnacle of...? iemand ervaring?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:45

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

DVB??
Zegt me even niets. Je bedoelt een capture kaart?
je kunt direct in divx encoden als je dat wilt, maar je moet wel een stevige pc ehbben wil dat lekker gaan.
Beter is om eerst alles ongecomprimeerd te capturen op je HD en dan pas te encoden naar bv divx.

• ebras
Digital Video Broadcasting.... Kaartje in je PC, Satelliet aan je kaartje en >:) TELEVISIE...

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 20:46
nee je neemt direct in MPEG2 op (of variant hierop PVA). Kaartjes comprimeren hierbij niets maar zetten de uitgezonden MPEG2 videostream rechtstreeks op je harde schijf. Per uur is dat dan ongeveer 2 Gb (bitrate verschilt per zender). Opname is dus verliesvrij t.o.v. sat signaal.

Daarna kun je het opgenomen mpeg2 bestand wel weer omzetten naar divx met virtualdub e.d.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

BartNL schreef op 09 september 2002 @ 12:39:
nee je neemt direct in MPEG2 op (of variant hierop PVA). Kaartjes comprimeren hierbij niets maar zetten de uitgezonden MPEG2 videostream rechtstreeks op je harde schijf. Per uur is dat dan ongeveer 2 Gb (bitrate verschilt per zender). Opname is dus verliesvrij t.o.v. sat signaal.

Daarna kun je het opgenomen mpeg2 bestand wel weer omzetten naar divx met virtualdub e.d.
Idd, is MPEG 2. Als je Canal + e.d. wil gaan ontvangen/opnemen dan zou ik voor een Hauppauge/TechnoTrend kaart gaan. Die kunnen hardwarematig de zenders decoderen en tevens d.m.v. van het programma MultiDec. Andere kaarten zoals de SkyStar 2 kunnen dit niet.

De Hauppauge kostte toen ik hem kocht bijna 2 jaar geleden rond de fl 600,-. Ik denk dat die kaarten nu nog rond de € 250,- kosten :(

webOS all the way!

Verwijderd

Herman vertelt ons toch niet dat je met die Hauppage kaart zonder meer Canal+ kunt ontvagen, daar steekt vast meer achter.

• ebras
Duidelijk.

Is een byzonder snelle harddisk gewenst, of is een Maxtor U-ATA133 7200rpm voldoende?

Verwijderd

[off-topic]

Hermanvh, € 250 = fl 550,00 dus zoveel verschil is het toch niet.

[/off topic]

Maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen met dit soort kaarten.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
Wel interessant... Ik heb ergens thuis ook zo'n DVB kaart liggen... PCI, vrij groot.

Hoe zit het met kwaliteit? en hoe met digitale satteliet?? Kan je met dat ding eenvoudig SBS6 enzovoorts kijken? of moet je dan allerlei dure dingen enzo er weer bij???

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan echt wel divx gelijk encoderen en wegschrijven met b.v. een pinacle kaart zelfs mijn p633 trekt dat perfect.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Hermanvh

Hermanvh

Met MultiDec kan je gewoon alle kanalen bekijken :) Ook C+ en alle andere NL kanalen ook X(XX)-Zone >:) Ik bedoel met mijn € 250,- te zeggen dat die kaarten nog steeds verschrikkelijk duur zijn :'(
Kijk op Happysat's site voor meer info over MultiDec :)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

djexplo schreef op 09 september 2002 @ 16:30:
Je kan echt wel divx gelijk encoderen en wegschrijven met b.v. een pinacle kaart zelfs mijn p633 trekt dat perfect.
Lees je wel? We hebben het hier over een DVB-S kaart, niet over een gewone TV-kaart :+

webOS all the way!

• ebras
Kwaliteit ligt een stuk hoger dan gewoon op de pc. Aangezien het ontvangst op 100hz is. Je tv kan waarschijnlijk maar 50hz aan. Dus kwaliteit is goed.

djexplo: Hoe werkt dit? Zou je mij wat info kunnen sturen of hier posten? TNX.

• Hermanvh

Hermanvh

@ebras->Werkt niet voor zover ik weet kan je alleen opnemen in PVR/MPG2 en dit later converten. Je hebt geen supersnelle HD nodig, 2-6MBit=500kb-1,5 MB/s :) Dat trekt elke HD wel :)

webOS all the way!

• ebras
DJSmiley schreef op 09 september 2002 @ 16:26:
Wel interessant... moet je dan allerlei dure dingen enzo er weer bij???
Nee, geen dure dingen. Schotel (compleet met cable) zo'n 90 EUR.
Aansluiten op je DVB kaart en klaar. :9~

• DJSmiley
ebras schreef op 09 september 2002 @ 16:48:
[...]

Nee, geen dure dingen. Schotel (compleet met cable) zo'n 90 EUR.
Aansluiten op je DVB kaart en klaar. :9~
wh00t? en dan kan ik dus gewoon bv SBS6 en Yorin kijken, in PERFECTE zuivere kwaliteit???

* DJSmiley duikt dan vanavond nog de rommeldoos in, daar liggen nog 2 van die dingen geloof ik.....
van een vriend gehad om te testen, als dat werkt dan beide lekker tv kijke

• ebras
Post je resultaten ff. (voor progjes check het forum op http://www.dvbtv.com, staan wat goede tips.)

• DJSmiley
Pics van kaart die ik hier heb... ding komt uit een of ander TV-box-computer-achtig ding.. P233MMX / Matrox Millenium + Rainbow runner en dan dit kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/dvb/p1010038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/dvb/p1010039.jpg

Maar goed.. is dat ding bruikbaar? heeft daar namelijk gewoon op een coaxkabel (soort CAI) gedraaid... (Center Parcs)..
of heb ik geen fuck aan dat ding?

of issie te modden in iets interessanters? (Van mijn part om te bouwen in een hardwarematige mpeg encoder?)

Ding lijkt mij iets van een soort tuner + encoder.. dus als dat te scheiden is..

Edit: beetje google op dat ding:

http://www.satshop.com/pdfs/siemensdvbusermanual.pdf

het zou dus een DVB-C zijn.. (Cable) ipv DVB-S (schotel).... grmbl

maar zou mijn idee hierboven te realiseren zijn?? is zo'n ding opgebouwd uit een ontvanger en een mpg encoding deel? Dan bouw/soldeer ik m wel om en pleur ik de videorecorder als tuner erop

Verwijderd

ja, dat glimmende doosje is je tuner. De vraag is alleen of er drivers voor zijn... ff googelen!

Verwijderd

aha! Philips zegt het volgende over die grote philips sjip op de kaart:

The SAA7146A, Multimedia PCI-bridge, is a highly integrated circuit for DeskTop Video (DTV) applications. The device provides a number of interface ports that enable a wide variety of video and audio ICs to be connected to the PCI-bus thus supporting a number of video applications in a PC.

dat klinkt wel goed!

• DJSmiley
http://www.reichelt.de/index_direkt.html?DVB%20KARTE

mm... wa's da?? voor 60 eur gratis topkwaliteit kijke? (meot je wel een schotel hebbe)

Edit: Keine Aufnahmemöglichkeit

laat maar, goedkoop kutding dus

• DJSmiley
Analoge module voor dat ding kost 58 eur ofzo in duitsland.... dan kan ik 'm iig als tuner gebruiken... en, als ik 't goed snap allemaal, ook hardwarematig MPEG2 encoden..

En als ik die kaart kan tweaken (fuck tuner, is toch voor kabel) en ik kan gewoon ergens een signaal direct op inpluggen... bespaar ik me ook nog die 60 eur

dat zou wel wreed zijn... dvd-writer @ work, lekker tv cappen @ dvd :)

* DJSmiley gaat zich er ff verder in verdiepen, die dvb-shit is allemaal nieuw voor me

• ebras
Hij ziet er idd goed uit. Maar let op dat hij te gebruiken is met de gewenste progjes... :)
(Die oude kaarten... denk niet dat ze te modden zijn...) Kaarten die zeker werken met de meeste progs. PCI sat ontvanger topic

WinDVBlive heeft wat goede info zeker over de te gebruiken kaarten:
- TechnoTrend TT-DVBsat PCI (old and new boardrevision)
- TechnoTrend TT-DVB-C PCI
- Hauppauge WinTV DVBs (WinTV-Nexus-s)
- Siemens PCI-DVB Sat
- Siemens PCI-DVB Cable (without the analogue part)
- TechniSat SkyStar 1 (no SkyStar 2 !)
- Galaxis DVB Card S CI Galaxis DVB Card C CI

* ebras is ook net begonnen met die DVB spulletjes maar heeft goede hoop, 200+ kanalen zappen :P

• DJSmiley
ebras schreef op 09 september 2002 @ 20:09:
Hij ziet er idd goed uit. Maar let op dat hij te gebruiken is met de gewenste progjes... :)
(Die oude kaarten... denk niet dat ze te modden zijn...) Kaarten die zeker werken met de meeste progs. PCI sat ontvanger topic

WinDVBlive heeft wat goede info zeker over de te gebruiken kaarten:
....
- Siemens PCI-DVB Cable (without the analogue part)
.....

* DJSmiley is ook net begonnen met die DVB spulletjes maar heeft goede hoop, 200+ kanalen zappen :P
Da's dus dat ding dat ik heb...
maar wat heb ik aan DVB-Cable? nix...
en als analoge module ook niet werkt, wat moet ik dan met die kaart ?????

mmmm... :(

http://www.linvdr.org/

dat is wel superstoer ;)

• ebras
Das dus precies het idee. Een search op teletext (automatish :) ) de film programeren, opnemen, en kijken wanneer je wilt... * ebras more do you need? duh 200+ kanalen misschien _/-\o_

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 15:35
Wat voor systeem gaat de toekomst brengen met de digitale televisie? Zal dit via DVB-C gaan of anders?
Pagina: 1