Toon posts:

Compaccompaq presario 4550 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb hier een presario staan voor mijn vriendin ,maar ik ben er niet echt bekend mee (met compaq dan )

Win98 zegt dat er 32 mb geheugen inzit dus ik d8 mooi dan gaan we even verhogen .

Hup de kast open en zie ik me tot mijn verbazing 2 verschillende slots .

1ste naar mijn idee 168 pins met deze nummers op de dims (kweet niet of dat wat zegt :) )

88034

micron usa rev b 6627 2mx64 sdram ???????? (dat is toch meer dan 32 mb :) )

2de veel kleiner iig

rev a smart (c) 1996

w8032 *

compaq 240108-001

zo dat is ongeveer alles wat erop staat en nu wil ik dat dus upgraden ,maar kan ik daar zomaar elke sdram in gooien of joeten ze beide gelijk blijven ...help me ik haat compaq !! :)

Verwijderd

De ene zijn sloten voor SDRAM (de grote dus) en de andere zijn voor EDO-RAM e.d. (68 pins?) Gewoon SDRAM in doen dus. Wel alleen SDRAM of alleen EDO-RAM gebruiken, anders trekt ie het EDO-RAM van het SDRAM af, dan krijg je dus bv. 32+16=16 :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
2mx64 = 2M x 64b = 2M x 8B = 16MB. Ofwel: dr zit een 16MB DIMM in. Zal die andere wel een EDO SIMM zijn. Gewoon DIMM vervangen door een 64MB exemplaar, misschien dat 128MB ook nog gaat werken.

Verwijderd

en alleen die van compaq past er in

dus die moet je bestellen bij compaq

anderen dimmen zullen namelijk niet gaan werken

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:52

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:06:
en alleen die van compaq past er in

dus die moet je bestellen bij compaq

anderen dimmen zullen namelijk niet gaan werken
Weet je dat 100% zeker?

Heb je het zelf al eens getest!

Volgens mij niet he?

Je kan gewoon elke geheugen module erin doen, MITS het maar de juiste specificaties heeft als het orgineel. Dat werkt het 99,9% gegarandeerd.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de snelle reacties

nu is het een 233 mhz conpie en ik heb hier nog een P2 500 mhz liggen ...nu kan ik dat natuurlijk gewoon proberen ,maar kunnen er og dingen fout gaan behalve niet opstarten dan :)

Of gewoon erin gooien dat ding ??
Pagina: 1