Booten via externe usb-cdrom op laptop

Pagina: 1
Acties:

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Ik ga eind deze maand een laptop van een vriend van mij overkopen, het ie een Compaq Armada v300 met Celeron 400, 96mb ram, 14" TFT

Alleen de interne 24x cd-rom is kapot.. als je een cd'tje erin doet, valt de laptop na 10 seconden uit..

Ik wil toch een externe dvd speler voor dat ding kopen, maar er staat nu dus helemaal niks op, gaat Windows installeren via een externe cdrom eigenlijk wel? Volgens mij herkend de bios hem niet ofzo :/

• AlPha.BeYoNdeR
Niemand? :?

• Orcie
  • Laatst online: 21-03 13:55
diskette werkt wel dan kan je namelijk win95 installen met diskettes

of anders via netwerk ofzow

• AlPha.BeYoNdeR
windows 95 installen met diskettes.. hmmz.. wil gewoon kunnen booten met m'n windows 2000 cd vanaf een externe USB 1.1 Freecom DVD speler..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Door AlPha.BeYoNdeR - Sunday 08 September 2002 20:26
Door AlPha.BeYoNdeR - Sunday 08 September 2002 22:04

Niet kicken binnen 24h! Check de FAQ Forumgedrag
De volgende keer gaat ie dicht.

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Waarschijnlijk kan je booten van USB instellen vanuit de bios.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
Kan niet booten van elk willekeurig usb storage device. Elk device moet weer anders worden aangestuurd, dus dit pas nooit in de bios van 2mb. Voor floppy is er meestal nog wel ondersteuning.Sommige compacte sony laptops hebben niet eens anders.
Wat je beter kan doen is kijken voor een nieuwe cd-romspeler intern als je die laptop open durft te maken. Een teac 224a kan je op marktplaats.nl voor nog geen 30 euro kopen.

Wat je anders ook nog kan proberen is een bootable dos diskette maken waarmee je een netwerkshare kan benaderen. Mits je natuurlijk een netwerkkaart hebt in je laptop.

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Je kan ook je HD partitioneren en dan de cd kopieren naar je 2e partitie voordat je de HD formateert....na het opstarten booten met een bootflop (W95/98) en dan de setup op je 2e hd draaien....klaar..

:*)

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• AlPha.BeYoNdeR
PROnline schreef op 09 september 2002 @ 09:55:
Kan niet booten van elk willekeurig usb storage device. Elk device moet weer anders worden aangestuurd, dus dit pas nooit in de bios van 2mb. Voor floppy is er meestal nog wel ondersteuning.Sommige compacte sony laptops hebben niet eens anders.
Wat je beter kan doen is kijken voor een nieuwe cd-romspeler intern als je die laptop open durft te maken. Een teac 224a kan je op marktplaats.nl voor nog geen 30 euro kopen.

Wat je anders ook nog kan proberen is een bootable dos diskette maken waarmee je een netwerkshare kan benaderen. Mits je natuurlijk een netwerkkaart hebt in je laptop.
Goed ik ben er nog steeds niet uit wat ik moet doen, het is een Compaq Armada v300 en ik weet hoe Compaq is, --> alleen Compaq troep erin, anders conflicten.. Zou zo'n Teac ding wel werken?

Er is toch wel ergens dos drivers te vinden voor een usb/pcmcia cd-rom

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26
PCMCIA zijn wel dosdrivers voor te vinden, maar dat verschilt ook per merk. Verkijk je niet op TEAC. Heb al diverse Toshiba's en Dell's gezien allemaal met dezelfde cd-romspeler (van teac). Alleen elk merk doet er zijn eigen soort media bay omheen.
D'r is namelijk een standaard voor slimline cd-romspelers afgesproken
Pagina: 1