Homecinema

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voila !

Enkele maanden terug ben ik gestart met de bouw van mijn eigen homecinema.
Via verschillende forums heb ik informatie verzameld , en bij deze wil ik jullie het resultaat laten zien.

Daarvoor heb ik een webpage gemaakt , en laat jullie mening of ideeen maar horen.

Indien er slechte links zijn in de sites , of andere zaken , mag je het gerust melden .

De site : http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Vraag je ook entreegeld aan je vrienden?? ;-)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[monty pyton mode] Do you have something without spam? [/monty pyton mode]

ziet er overigens wel cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super gaaaf men ik hoop dat je buren niet boos worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 19:13

Nevada

UT

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:18:
Denk het niet. Als ik de verbouwing zie, ziet het er toch aardig geisoleerd uit

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:18:
de buren moet je als 1ste uitnodigen!

Ze weten dan waarmee je bezig bent , en ze zullen minder snel klagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
leuk spul alleen die boxen zijn niet echt alles.
die b&w speakers van je verlanglijstje is een leuke combo
maar zou eerder voor dat geld mourdount-short thx theater nemen.
of tannoy mx met een Rel sub.

voor de rest leuk bioskoopje, ik wou dat ik het geld/ruimte had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, mooi systeempje, vooral versterker, speakers ben ik ook niet zo van onder de indruk.. kenwood THX select... het zal met films wel de benodigde herrie maken, maar erg muzikaal zullen ze niet zijn denk ik zo, anders zou je niet naar de mooie b&w's toe willen die je op je verlanglijstje hebt staan, 2x dm 604s3 2x dm603s3.

Ik moet zelf het huis nog uit gaan om over genoeg ruimte te beschikken voor een projector etc, maar dat zal zeker nog komen.
Kwa versterker 'moet ik het nog doen' met een Harman/kardon avr 7000, maar kwa speakers zit het wel snor, ik heb het mordaunt-short declaration 500 THX select systeem, die met film fenomenaal klinkt, maar ook uitstekend presteerd in stereo.
bovendien zien ze er zo mooi uit ;)

foto'tje voor de dorst....

Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/msthx.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 18:10

kingfriko

100 % BULLY

Versterker lijkt me inderdaad wat overkill voor die speakers , maar goed .
mooi setje verder .
Jouw speakers zien er ook wel erg :9~ uit darkman .
Zelf heb ik trouwens de Onkyo 696 staan met de KEF KHT 2005 set ,
Geluid zat voor in mijn kleine woonkamer .
Ongeloofelijk wat een geluid er uit die kleine speakers komt !

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dank je kingfriko, het grote voordeel wat deze set bovendien heeft , is dat er in elke front speaker een 150 watt 25 cm actieve subwoofer schuilt, welke uitstekend integreerd met de rest van de speaker, zodat je de subwoofer niet meer kunt plaatsen in het totale geluidsbeeld, het laag 'is er gewoon', bovendien heb je er 2, ideaal dus. Ook goed af te stellen, met invert phase selector en een -6-12 db schakelaar.
Ik moet het alleen nog een keer goed afstellen met een spl meter. ( je krijgt er een testcd bij voor afstellen subwoofers)

Jammer genoeg worden ze alleen als complete set geleverd in NL, dus het is nogal lastig om aan losse speakers te komen zou je meer dan 5.1 willen.
Het liefst zou ik nog eens 2 front's ergens op de kop tikken om zo 4 sub's te hebben, die amper ruimte in nemen, de speakers zijn erg mooi slank.

Gelukkig had mijn dealer een setje frontspeakers los aan iemand verkocht en zat dus met de center en de rears, die heb ik dan dus ook overgenomen om er straks een 7.1 opstelling van te maken, of ik moet ergens nog een keer die fronts kunnen krijgen, maar klasse spul !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Mooi hoor. Wat een mega zieke hoeveelheid aansluitingen op je versterker...

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:00:
Inderdaad, mooi systeempje, vooral versterker, speakers ben ik ook niet zo van onder de indruk.. kenwood THX select... het zal met films wel de benodigde herrie maken, maar erg muzikaal zullen ze niet zijn denk ik zo, anders zou je niet naar de mooie b&w's toe willen die je op je verlanglijstje hebt staan, 2x dm 604s3 2x dm603s3.

Ik moet zelf het huis nog uit gaan om over genoeg ruimte te beschikken voor een projector etc, maar dat zal zeker nog komen.
Kwa versterker 'moet ik het nog doen' met een Harman/kardon avr 7000, maar kwa speakers zit het wel snor, ik heb het mordaunt-short declaration 500 THX select systeem, die met film fenomenaal klinkt, maar ook uitstekend presteerd in stereo.
bovendien zien ze er zo mooi uit ;)

foto'tje voor de dorst....

[afbeelding]
OMG! :9~ heb je ook een url ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 08 september 2002 @ 22:32:
[...]

OMG! :9~ heb je ook een url ofzo?
Rebels, nee jammer genoeg nog niet, ik wil wel een site gaan maken, maar dan moet ik even een digitale camera lenen ( + kamer opruimen) ;) Het geheel past nu allemaal wel in mijn kamer, zij het een beetje krap, maar volgend jaar ben ik van plan het huis uit te gaan + ook een projector + eventueel nieuwe powerreceiver aan te schaffen, in dat geval zal ik zeker een site maken en de url hier posten ;)

mocht de url van de fabrikant je interesseren

http://www.mordauntshort.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kost ook maar 1500 euro ofzo komplete mourdaunt short set van Darman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kingfriko schreef op 08 september 2002 @ 22:17:
Versterker lijkt me inderdaad wat overkill voor die speakers , maar goed .
mooi setje verder .
Jouw speakers zien er ook wel erg :9~ uit darkman .
Zelf heb ik trouwens de Onkyo 696 staan met de KEF KHT 2005 set ,
Geluid zat voor in mijn kleine woonkamer .
Ongeloofelijk wat een geluid er uit die kleine speakers komt !
Mijn vorige versterker was een pio vsx808rds (5*80W)

Maar met het idee dat de speakers nog zullen geupgrade worden , is de denon geen slechte keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden, was het maar waar !! dan had ik er nu 2 staan ;) de going prijs voor de set is 2699,- euro.. op zo'n bedrag valt natuurlijk altijd wel wat af te dingen... maar dan nog dit lijkt veel geld, maar als je het allemaal gaat ontleden... je hebt wel ff 2 mooie subs waar je anders zo'n 750[-1000 euro per stuk aan zou zijn kwijtgeweest en dan mooi geïntegreerd dus kost niet zo veel ruimte.

Als je kijkt naar de niet THX gecertificeerde lijn van MS, dan ziet die er afgezien van de achterspeakers ( die bij de THX variant zwaarder zijn uitgevoerd) identiek uit. ( alleen wel andere specs uiteraard), die had ik ook kunnen nemen met losse subwoofers, had allemaal kwa geld niet zo veel uitgemaakt ware het niet dat de THX set een hogere belastbaarheid heeft en ongelooflijk hard kan gaan en dan nog erg gecontroleerd en gedetailleerd blijft.

Daarom zou ik ook graag een a/v component dat veel met detail doet, maar niet onderdoet met het betere gooi en smijtwerk. Iets als de Pioneer VSX -AX 10 lijkt me wel wat, maar ja da's ook weer € 3500 bij de goedkoopste aanbieder in Duitsland..... zucht ... sparen sparen ..

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025108571953vsa_ax10_detailpage.jpg

Dit apparaat is vergelijkbaar met de prachtige denon van de topicstarter, maar de Pioneer won het wel van de Denon in de What hi fi van september op subtieliteit en finesse.

Ze reviewden de receiver onder andere op ( hoe toevallig) het mordaunt-short THX systeem en ze vonden dat de pioneer van € 3500-4000 verbazingwekkend dicht bij een lexicon/bryston combinatie ( losse lexicon processor met bryston THX ultra losse eindtrappen) Dus high end hoeft niet altijd superduur te zijn, ik schat de gebruikte lexicon op 5000 pond, dusse 1.6 x 5000 = 8000 euro enkel voor de processor !! dan hebben we het niet over de Bryston eindtrappen gehad...

desalniettemin anthrax, je hebt een dijk van een set en ik zou je Denon graag willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:36:
[...]

[blaat]

mocht de url van de fabrikant je interesseren

http://www.mordauntshort.com
Ja, duh, prijs, verkooppunten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adviesprijs 2699 euro... Marantz is de enige importeur in NL, dus verwacht niet dat je hem voor minder kan krijgen, afdingen lukt misschien wel ...

verkooppunt http://www.allec.nl <-- hier hebben ze de hele MS serie veelal op voorraad

Ik heb mijn set bij een locale dealer uit Ede gehaald waar ik dus ook woon bij Hi-fi Fred Berkhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Trouwens, vette remotecontroller! :9~ Is die van Denon zelf? Of ist een universele, en zo ja, waar kennie die krijgen??? >:)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is gewoon van Denon zelf, word bij de mooie receiver meegeleverd. Los verkrijgbaar ? weet ik zo niet, maar ik denk dat je dan beter een philips pronto achtige remote kan kopen die zijn erg populair... worden ook meegeleverd bij de top Marantz receivers. Die pronto's worden gewoon veel los verkocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.remotecontrol.philips.com/library/products/RU940.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.remotecontrol.philips.com/library/products/ProntoNEO_front.gif
en dat soort apparaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De AB is van Denon.

Maar je kan zelf ook Philips Pronto kopen , of zelfs Marantz.
Dit zijn programeerbare AB's
Ik denk dat ze beschikbaar zijn vanaf 400 euro. , (afhankelijk van het geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Pronto Rulezzzzzzzzz .....
Ik heb zelf al sinds begin dit jaar een Pronto (2MB versie).
Kostte me 2 volle weekenden op 'm op te zetten zoals ik het wilde.
Standaard zien de schermpjes er nie uit, maar ff zoeken op internet naar de fansites en je komt mooie dingen tegen. 'k kan er al me apparaten mee besturen (tv, 2 video recorders, av reciever, dvd speler, cd wisselaar). Kost wel wat maar dan heb je ook wat :) Overigens voor snel zap werk wat minder geschikt.

Die van Marantz is gewoon een Pronto (marantz was voorheen van Philips).
Die van denon volgens mij ook als ik de look op het scherm ervan zie.

D'r is ook een kleuren Pronto... De Pronto Pro. Is wel beetje duur :)

edit: overigens kan je er alles mee besturen wat via infrarood te besturen is. Marmitek heeft hoop spul wat je via rf kan besturen maar heeft een infrarood naar rf converter. Kan je een plaatje maken van je kamer en dat op je pronto zetten om lampen uit/aan mee te doen. Eventueel een bestuurbaar motortje voor je zwarte gordijntjes bij je projectiescherm ...
Programmeerbaar zodat je met 1 knop, je projector aandoet, je dvd speler aanzet, je licht dimt en de film start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg geinig, maar op de foto heb je een beetje klein beeld. Valt daar nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

OMG......als ik later groot ben...........=]

/me Een echte patomaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beetje groter:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/871.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:56

JT

VETAK y0

Mooie set, alleen ben ik niet erg gecharmeerd van die Kenwood speakers, die B&W's zijn een goed idee :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 21-08 14:38
WOW !!

Dit is dus precies wat ik later in m'n huis in wil bouwen (als ik van m'n ouders af ben ;))

Maar ja, voorlopig les ik m'n dorst wel met dit verhaaltje, echt super man.

Happy Blessings <3

• duncanvdlinden
ik gooi als m'n meubels m'n kamer uit en maak er ook bioscoopzaaltje van....:) had ik de ruimte maar.......
beamers zijn touwens ook niet meer zo gek duur, voor 2000 euro kan je al een sony kopen. niet zo'n hele goeie natuurlijk maar het is een beamer, kan ook 16:9 (breedbeeld) weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook bescheiden begonnen ! met een ht in de woonkamer.
Maar een mens grade up .en zo onstaat een apart ht
(Hoe vervoeg je het werkwoord : upgraden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
offtopic:
ik breid uit
jij breidt uit
wij breiden uit :)
upgraden is engels dus is niet echt in het nederlands te vervoegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi !

Er is vorige week een PS2 bijgekomen!
PS2 roeleert in een HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

http://www.verstoep.net/media/movies.htm

Ik ook maar ff patsen... ;)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
alleen nog geen dvd speler? :p

leuk setje b.t.w.!

die units (hoog en laag/mid) van die vector boxen lijken erg veel op die van mijn tannoy mxcenter, kunnen best eens dezelde zijn.

als ik de ruimte had......:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

duncanvdlinden schreef op 30 september 2002 @ 16:46:
[...]
alleen nog geen dvd speler? :p
Ik heb een PC aan die beamer hangen, wat denk je dan? ;)

Kan DVD's, maar ook DivX (inclusief AC3) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
video tapes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Mooi mooi mooi. :9~

Als ik een eigen huis krijg is het compleet isoleren van een kamer het eerste wat ik doe, ik heb nu nog gewoon een kamer op zolder van 4 bij 3 meter, op zich ook wel een leuk plekkie, maar echt knallen kan er gewoon niet. Een projector plaatsen ook niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iinderdaad, het is en blijft de ruimte die niet mee zit ;) Ik wil eerst zelf nog de Harman kardon avr 7000 upgraden naar een of ander bakbeest zoals de hierboven genoemde Pioneer. Dan kijken of ik de THX set kan aanvullen met nog 2 fronts ( die dan als achter speakers gebruiken en de dipole's als rear effect's gebruiken. ( in dit geval zou ik 4 subwoofers hebben hmm dikke overkill) Daarna moet er echt wel een projector komen ;). Maar geschikte woonruimte binnen nu en een jaar word nog het lastigste denk ik zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je veel schik van je Harman Kardon op magnat speakers ? en werkt dat speaker calibratie systeem van de 5500 werkelijk "goed" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ben nog in het pruts-stadium. De afstandsbediening+gebruiksaanwijzing van de receiver heb ik nog niet eens...

Maar zelfs op dit moment al ben ik zeer tevreden, hoewel ik het idee heb dat de betonnen kelder waar alles in staat nog best een beetje demping kan gebruiken ;) Gelukkig woon ik hier maar tijdelijk.

Pagina: 1