duncanvdlinden, was het maar waar !! dan had ik er nu 2 staan

de going prijs voor de set is 2699,- euro.. op zo'n bedrag valt natuurlijk altijd wel wat af te dingen... maar dan nog dit lijkt veel geld, maar als je het allemaal gaat ontleden... je hebt wel ff 2 mooie subs waar je anders zo'n 750[-1000 euro per stuk aan zou zijn kwijtgeweest en dan mooi geïntegreerd dus kost niet zo veel ruimte.
Als je kijkt naar de niet THX gecertificeerde lijn van MS, dan ziet die er afgezien van de achterspeakers ( die bij de THX variant zwaarder zijn uitgevoerd) identiek uit. ( alleen wel andere specs uiteraard), die had ik ook kunnen nemen met losse subwoofers, had allemaal kwa geld niet zo veel uitgemaakt ware het niet dat de THX set een hogere belastbaarheid heeft en ongelooflijk hard kan gaan en dan nog erg gecontroleerd en gedetailleerd blijft.
Daarom zou ik ook graag een a/v component dat veel met detail doet, maar niet onderdoet met het betere gooi en smijtwerk. Iets als de Pioneer VSX -AX 10 lijkt me wel wat, maar ja da's ook weer € 3500 bij de goedkoopste aanbieder in Duitsland..... zucht ... sparen sparen ..
Dit apparaat is vergelijkbaar met de prachtige denon van de topicstarter, maar de Pioneer won het wel van de Denon in de What hi fi van september op subtieliteit en finesse.
Ze reviewden de receiver onder andere op ( hoe toevallig) het mordaunt-short THX systeem en ze vonden dat de pioneer van € 3500-4000 verbazingwekkend dicht bij een lexicon/bryston combinatie ( losse lexicon processor met bryston THX ultra losse eindtrappen) Dus high end hoeft niet altijd superduur te zijn, ik schat de gebruikte lexicon op 5000 pond, dusse 1.6 x 5000 = 8000 euro enkel voor de processor !! dan hebben we het niet over de Bryston eindtrappen gehad...
desalniettemin anthrax, je hebt een dijk van een set en ik zou je Denon graag willen hebben