Toon posts:

voeding stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden een oude p1 gekregen. Toen ik hem aanzette hoorde ik een klok tikken???? Nu ging ik ruiken en de cdrom en de voeding roken niet echt normaal, meer verbrandt. nu is mijn vraag: waar ligt het aan? ik heb mijn cdrom even in een andere pc gezet en hij werd bij opstarten wel herkent maar verder is hij kwijt? ik dacht zelf dat de voeding misschien te veel stroom door heeft gegeven want waar de voeding binnenkomt bij de cdrom werd het warm. Kan iemand mij helpen? :?

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
ik heb mijn cdrom even in een andere pc gezet en hij werd bij opstarten wel herkent maar verder is hij kwijt?
Je bedoelt waarschijnlijk dat ie door de BIOS wel herkent wordt, maar in windows niet als CD-rom station herkent???
Als dat zo zou zijn dan is het haast uitgesloten dat het je voeding is. Als de voeding zou gaan flippen zullen er vast wat meer onderdelen eruit branden.
Ik denk dat je CD-rom speler kortsluiting heeft gemaakt, het tikkende geluid komt uit een cd-speler als hij zijn optische oog wil focussen op een cd. Je voeding moest heel kort heel veel stroom leveren aan de flippende cd-speler, waardoor die een fikse belasting krijgt en dus warm wordt. Eej je kunt je kapute cd-rom speler eens openmaken, kijken of je wat zwarts ziet?

Kwestie van een nieuwe cd-rom speler erin en klaar. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Arie Kanarie op 08-09-2002 23:14 . Reden: opmaak en typo ]

-