administratie terminalserver/webserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Op mijn werk moet de leerlingen administratie beschikbaar worden gemaakt voor leraren zodat ze het thuis kunnen wijzigen. De wijzigingen moeten gecontroleerd worden door de administratie om te kunnen zien of de wijzigingen geoorloofd zijn.
Het bedrijf waar we mee samenwerken adviseert een terminalserver hiervoor met een speciale client voor de software die wij gebruiken.

Waar ik echter achtergekomen is dat het met onze software mogelijk is om ook via het internet dit allemaal te verzorgen en dat daar al BESTAANDE paketten voor verkrijgbaar zijn. De beveiliging is in principe net zo goed te regelen als die van de terminal server. (speciale aanpassingen zijn simpel in te voeren door de mogelijkheden in de gebruikte software van ons, FileMaker Pro)

De prijs van allebij de oplossingen is hetzelfde met de kans dat de internet oplossing goedkoper kan uitvallen (ivm licenties).

Nu zou ik graag zoveel mogelijk informatie krijgen over terminal servers en webservers voor het toegankelijk maken van de leerlingenadministratie.
Dus over veiligheidsproblemen, gemak, onderhoud, kosten en welke de beste oplossing voor de toekomst is (dit is eigenlijk wel de belangrijkste).

Kom jongens, jullie hebben me de afgelopen vakantie niet teleurgesteld met informatie over andere dingen. :)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

we zijn op school van plan hetzelfde principe te gebruiken, ook het veranderen van gegevensn online, maar dan ook met complete leeromgevingen

ik weet dat blackboard een pakket is die dit soort dingen aanbied, maar dit vond ik wat aan de dure kant; $50000 voor het pakket alleen

er moeten toch wel alternatieven zijn die wat minder kosten

http://www.blackboard.com/

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Excrusiator
<verslikt zich eens goed>

ƒ50.000,- voor het pakket alleen al?!
Maar wij hoeven alleen een FileMaker Pro oplossing voor de leerlingenadministratie te hebben en verder geen toeters of bellen.

Dat wordt iets voor later, de leerlingenadministratie heeft voorrang atm.

* Excru aait HAL

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

hmm dus het draait op een webserver jullie leerlingen db?
misschien makkelijker om een van jullie leerlingen verplicht php te leren en gewoon een backend schrijven :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zich moet zoiets met php wel makkelijk en veilig te maken zijn. I know I could :)

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ja, t'is helemaal niet moeilijk, kan ik ook schrijven :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Wat ook een idee is, is Citrix metaframe.
ontzettend kleine client, kan remote via inbelverbinding of via webserver via Nfuse.
maar ook via het lokale netwerk, werkt zelfs op een 386 pctje. kijk voor meer info op http://www.ufs.nl/citrix.html en klik voor een demo via www.citrix-demo.com.

Succes

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Wij gebruiken ook de Citrix clients zowel voor de inbellers als intern, deze zijn echter ook nog behoorlijk prijzig. Maar het werkt goed, dat is zeker.

mvg seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Excrusiator
De client moet wijzigingen in een d-base van een programma maken. FileMaker Pro database.

En het budget van deze school (muziek school, en de leerlingen worden lokaal lesgegeven. Dit betekent in het eigen dorp/stad) is maximaal ƒ65.000,-.
Minder mag, meer niet.

De leerlingen administratie draait niet op een webserver maar op de netwerk server met de daarvoor geschikte software.
De server waar de docenten toegang tot krijgen is een terminal/webserver (hangt af van wat de mogelijkheden zijn) en daar draait dan een schaduw leerlingen administratie op.

* Excru aait HAL

Verwijderd

Op het moment dat je inlogt via citrix, bijvoorbeeld over het internet kun je gebruik maken van published applications of gewoon een desktop, als je inlogt log je bijvoorbeeld ook in op het domain net als een lokaal werkstation nu doet, als de applicatie op een andere server draait, dan draai je gewoon een snelkoppeling (wij gebruiken bijvoorbeeld Exact software op server met op de client een simpelle snelkoppeling. of je installeerd client software op de citrix metaframe server. Heb je al gekeken op de demo site, daar draaien verschillende applicaties gewoon op een remote desktop omgeving.

• Excrusiator
Nee ik heb de demo nog niet gezien.
Maar het lijkt mij een beetje overkill voor alleen een database die de docenten toegang tot moeten krijgen.

* Excru aait HAL

Pagina: 1