Toon posts:

[WC] Stomme vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag misschien maar ik dacht dat het wel in de FAQ/Search te vinden was... Nou ik kon het niet vinden, zal misschien aan mij liggen.

Maar wat is nou de goede plaats voor een rad? Ik heb nu de rad na het blok zitten, maar sommige mensen zeggen dat het beter is om de rad voor het blok te zetten. Maar volgens mij maakt het nix uit of wel?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je rad voor je blok zetten betekend eigenlijk dat je blok het koudst mogelijke water krijgt dat er in je opstelling is. je pomp zou namelijk al een beetje warmte toe kunnen voegen.

of dat kleine beetje warmte wat je pomp toevoegd echt invloed heeft op je temperatuur weet ik niet, dit zou je zelf ff moeten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een dompelpomp dus zoveel warmte zal dat toch niet zijn?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb alles achter mijn pompje staan, zo is overal een onderdruk, en heb je zo dus minder kans op lekken.

Verwijderd

Een domperlpom is in principe minder geod als een normale pomp, die geeft dat beetje warmte namelijk aan de lucht af, en een dompelpomp warmt het water op waar je je proc mee gaat koelen, de plaats van de rad maakt volgens mij niets uit, aangezien er zich een evenwicht instelt tussen in- en afgevoerde warmte en daarvoor maakt het niet zoveel uit waar je rad zit. Maar je kan je temp dus nog wel omlaag halen door de pomp uit het water te halen.

Verwijderd

Het maakt geen barst uit... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Een dompelpomp is wel stiller over het algemeen.

Verwijderd

Theoretisch wil je de rad voor je waterblok hebben omdat het water het koelste is na de rad. Maar in de praktijk maakt het geen donder uit.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Net als je fan's voluit of op 7volt

Dat scheeld ook zo weinig.
Waterkoeling heeft een heel platte temperatuurs schommeling curve (grafiek).

Ik had 'm zelfs een keer per ongeluk uit staan voor een paar minuten, nog maar +60 graden ofzo (P3 1000@1125) :)

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 10 september 2002 @ 01:28:
Net als je fan's voluit of op 7volt
Daar ben ik het niet mee eens, op 7 volt maken ze de helft van het geluid (ongeveer) maar draaien ze ook maar op halve snelheid en verplaatsen dus ook maar de helft van de lucht. Dat maakt dus zeker wel uit.
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 17:25:
Theoretisch wil je de rad voor je waterblok hebben omdat het water het koelste is na de rad. Maar in de praktijk maakt het geen donder uit.
Kort, helder duidelijk, nou weten we het voor eens en voor altijd. Ik heb nu me rad na me blok zitten en ik vind het prima zo.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 01:31:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, op 7 volt maken ze de helft van het geluid (ongeveer) maar draaien ze ook maar op halve snelheid en verplaatsen dus ook maar de helft van de lucht. Dat maakt dus zeker wel uit.
Sure, maar voor de temp maakt het niet uit, met een radiator dan heh!
Een radiator heeft namelijk niet veel airflow nodig om goed te koelen.

Praktijk ervaring?
Ik wel, een goeie kennis van me en zoveel gasten op GoT hier.
Pagina: 1