Probleem met inloggen Belkin router

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01
zoals de topictitel al zegt kan ik niet meer inloggen op mijn Belkin router. Eerst was het geen probleem, maar sinds vandaag kom ik er gewoon niet meer op. Het gaat hier om een nieuwe (4 dagen) router. Als ik ping naar 192.168.2.1 zegt ie: Destination Host Unreachable. Een reset (achter op de router) heb ik al geprobeerd.

Wat kan ik hieraan doen of is mijn router gewoon kaduuk?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

je router is no way kapot, dat lijkt me ernstig stug. ik gok eerder op problemen met IP-adres. dat jij ineens een ander IP adres hebt, of dat je subnet-mask zo staat ingestelt dat het IP van je routertje NET buiten het netwerk valt, er kan van ALLES zijn waardoor je niet bij je routertje kan. En een reset hoeft dan niet direct te betekenen dat 't opgelost is. Lees es in je boekje bij je router wat 't standaard IP is wat ie krijgt als je op reset drukt. Ik gok dat ie een 192.168.1.xxx adres krijgt. Stel dan je computer in:

IP: 192.168.1.128
Subnet: 255.255.255.0

Of als in je boekje staat dat ie een 10.x.x.x adres aanneemt, dan stel je je comp zo in:

IP: 10.0.0.128
Subnet: 255.0.0.0

En dan weer proberen. En bekabeling checken, al gok ik dat je daar niet aan hebt gezeten. Cross kabels versus straight kabels... er kan van alles zijn.

Kan je wel naar andere computers in je netwerk pingen / connecten eigenlijk?

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:01
Ok... nu staat mijn IP van mijn netwerkkaart als volgt ingesteld voor verbinding met Mxstream:

IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0

Volgens het boekje moet ik (om in mijn router te kunnen komen) mijn instellingen van de netwerkkaart zo zetten dat ie automatisch een IP adres krijgt, en DNS wel aanzetten, maar niks invoeren.
Verder staat in het boekje niks over een IP nummer NA resetten, maar wel staat er in de standaard uitleg dat het IP van het modem 192.168.2.1 is.

Wat jij zegt heb ik allebei geprobeerd, maar geen van beide methoden (dus per IP verschillende Subnet Masks) werkt ook helaas niet :(

En over de bekabeling: met dezelfde bekabeling kon ik vanochtend nog wel gewoon mijn router in, toch af en toe met moeite, soms moest ik een paar keer refreshen maar als ik er eenmaal in zat ging het prima.

Oh ja, ik kan nog niet checken of ik naar andere computers kan pingen / connecten want ik heb nu geen netwerk omdat die router het niet doet. Overigens heb ik volgens het modem wel een netwerk, het lichtje van het LAN kabeltje achterin brandt, maar dat zegt volgens mij ook niet veel. Ik heb ook sterk het vermoeden dat het IP adres van de modem veranderd is maar hoe kan ik daarachter komen?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

reset je modem, stel je netwerkkaart in op 192.168.2.128 en je subnet op 255.255.255.0

Net had je 192.168.1.128, en dat subnet '255.255.255.0' zegt dat alleen het laatste octet mag in dit netwerk. Dus met je vorige configuratie kon je alleen bij 192.168.1.XXX adressen, en dus niet bij het modem. Daarom nu 192.168.2.128, en je subnet op 255.255.255.0, of je subnet op 255.255.0.0 en een 192.168.1.128 adres, jouw keuze ;)