Ok... nu staat mijn IP van mijn netwerkkaart als volgt ingesteld voor verbinding met Mxstream:
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Volgens het boekje moet ik (om in mijn router te kunnen komen) mijn instellingen van de netwerkkaart zo zetten dat ie automatisch een IP adres krijgt, en DNS wel aanzetten, maar niks invoeren.
Verder staat in het boekje niks over een IP nummer NA resetten, maar wel staat er in de standaard uitleg dat het IP van het modem 192.168.2.1 is.
Wat jij zegt heb ik allebei geprobeerd, maar geen van beide methoden (dus per IP verschillende Subnet Masks) werkt ook helaas niet
En over de bekabeling: met dezelfde bekabeling kon ik vanochtend nog wel gewoon mijn router in, toch af en toe met moeite, soms moest ik een paar keer refreshen maar als ik er eenmaal in zat ging het prima.
Oh ja, ik kan nog niet checken of ik naar andere computers kan pingen / connecten want ik heb nu geen netwerk omdat die router het niet doet. Overigens heb ik volgens het modem wel een netwerk, het lichtje van het LAN kabeltje achterin brandt, maar dat zegt volgens mij ook niet veel. Ik heb ook sterk het vermoeden dat het IP adres van de modem veranderd is maar hoe kan ik daarachter komen?