Toon posts:

Proc te warm of niet genoeg volts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje. Mijn computer loopt erg onstabiel. Ik heb de search gebruikt en bij anderen lag het meestal aan of een te hoge temperatuur of een te lage voltcore. Ik heb een amd duron 800 mhz en een K7T Pro2-A moederbord. Ik heb pc-alert gebruikt om te kijken hoe warm alles wordt. M'n cpu is rond de 45 graden iddle. Ik heb geen goeie manier gevonden om hem te stressen dus stressed weet ik het niet. M'n kast is 32 graden en m'n voltcore 1.64. Is dit allemaal normaal?

Please help.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
het vore voltage lijtk mij wat laag eigenlijk... zoek eens op de AMD site naar het default voltage van deze cpu :)

Verwijderd

Je kunt hem gewoon door een spel te draaien stressed krijgen.

Kan het ook een vervuilde windows zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal inderdaad eens kijken op de amd site. Volgens mij ligt het niet aan windows want hij heeft het altijd al en ik heb windows al 5 keer herinstaleerd. Ik heb hem met gta 3 proberen te stressen maar hij bleef 45.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Ik denk dat je eens moet gaan zoeken naar je mobo type
Ik heb hier ook zo'n mobo liggen daar heeft seti@home een paar uurtjes op staan stressen en toen deed ie niet meer.
Dat ie onstabiel is ligt denk ik zo goed als aan het mobo.
Want je vcore is goed en je temps zijn wel wat hoger als de gemiddelde tweaker maar altijd lager dan de gemiddelde n00b.

Verwijderd

Je vcore is idd een beetje te laag.
Hoort volgens mij 1.70 te zijn! :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:05:
Je vcore is idd een beetje te laag.
Hoort volgens mij 1.70 te zijn! :?
Duron zit toch op 1.6?

Te warm is ie niet, onstabiel tja... niet te agressiefe instellingen in de bios?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem niet overgeclokt.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Als je ff goed wilt gaan stressen.. ff google zoeken op Prime95

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 08 september 2002 @ 19:45:
het vore voltage lijtk mij wat laag eigenlijk... zoek eens op de AMD site naar het default voltage van deze cpu :)
Ik heb het eindelijk gevonden op die amd site het moet inderdaad 1.75 zijn. Dat zal ik morgen maar eens veranderen.

Bedankt voor alle reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:39:
[...]

Ik heb het eindelijk gevonden op die amd site het moet inderdaad 1.75 zijn. Dat zal ik morgen maar eens veranderen.

Bedankt voor alle reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
1,75 is voor een TBird, die Duron zit standaard op 1.6 zoals al door FastBunny is opgemerkt. Je zilt het echt meer in drivers/PCI-slot indeling/Bios updates moeten zoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:48:
[...]

1,75 is voor een TBird, die Duron zit standaard op 1.6 zoals al door FastBunny is opgemerkt. Je zilt het echt meer in drivers/PCI-slot indeling/Bios updates moeten zoeken.
mijn duron 1ghz was ook unstabiel op 1.6 /1.65 volt :) bruggetjes kleuren en toen 1.8 er op en t werkt rock stable

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Welke Windows-versie gebruik je?
Als je Win9x zonder een programma als RAIN gebruikt, is je CPU standaard al stressed, zonder dat je ook maar een programmaatje(behalve Windows natuurlijk) draait.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
draai memtest86 eens, kijk eerst eens of geheugen wel in orde is.
Verder zijn MSI borden nou niet je van het, tenminste niet de 6330 serie. Gewoon VCore ff 0.1V erbij en dan nog eens kijken, een Duron kan wel 1.7V hebben.

Verwijderd

Hmm, een MSI K7T pro,2 en 2-a, probleem bordjes, die gaan uit zichzelf stuk: http://www.msi.com.tw/pro...=article&tid=16365&page=2

Het is waarschijnlijk een te warme chip, zet je PC eens aan, en voel dan aan de chips die naast de connector van het power-cord zit, daar zit een spoel met koperdraad, en daarnaast zit een langwerpige chip met "SC1155CSW"erop, of zoiets, ik heb verhalen van mensen gehoord dat het daar aan ligt, die word binnen 10 sec. na opstarten zo heet dat je hem niet met je vinger kunt aanraken.

probeer je PC eens te draaien met een grote ventilator er op gericht. je weet wel, van die dingen die je normaal voor jezelf gebruikt in de zomer.

Dit vond ik op pagina 4 van de link hierboven:

"Hi all!

I work in a system builder company and we've experiensed this issue on lots of MSI motherboards. More and more seem to fail. I expected to find this thread here and so i did

Anyway, this issue seems clear to me.
The motherboards using the power controller chip SC1155 (located between RAM and CPU) seem to fail. I took a so called defect mobo and did some research. With Windows 3D text screensaver i got the mobo to hang (and sometimes die if it hung too long) each time.

THE SC1155 CHIP GETS TOO HOT!

So I added a small heatsink and a little fan blowing air to it. Everything was suddenly solid as a rock. Took away the heatsink and fan and it hangs again after 2-3 minutes of the screensaver that i tested with. Now read this old review of the mobo:

Original review from Lostcircuits

I guess those people at Lostcircuits did right with that critisism of the use of SC1155 power controller chip. So i guess all mobo's using this chip will sooner or later end up having this problem.

It's obvious a problem with this chip if u ask me. Try it for yourself. Add a little fan blowing air to the chip and the computer have no more problems. Heatsink is not needed, it will do with a little fan. I've run this "defect" mobo with this added fan for four months now. No problems. And i've got messages that this "fan-fix" actually work confirmed from several of my customers.

I think the chip gets just over an edge in temperature and starts to fail thus delivering wrong current or voltage to the CPU. This again makes the chip even hotter and failing even more giving the CPU even worse conditions. And after two seconds the chip reaches 100 degrees celcius and the computer hangs. Add a fan (or perhaps a big heatsink) and the chip never gets over that edge and does not fail.

I would like MSI (if u read this) to comment this!

Best regards,
~Jensen~"

Verwijderd

misschien heb je het al verholpen maar wil effe vermelden dat mijn duron 800mhz altijd op 1.72vcore heeft gedraaid (zonder vastlopen of iets dergelijks) en mijn nieuwe duron 1000mhz op de een of andere manier 1.79vcore gebruikt (ik heb niks verandert, maar ik verwacht dat ie op automatisch staat) anyways ; bijde processoren draaien zonder problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid: ik heb nog niks gedaan. Ik was wel van plan om hem wat meer volts te geven maar ik heb het te druk gehad. Ik zie nu inderdaad dat dat datablaadje niet voor mijn proc is. Ik zal eerst even naar die chip kijken en ik denk toch dat ik hem wat meer volts geef. Ik draai trouwens windows me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 11:48:
[...]

Ik heb nu even het goede datablad gedownload. Er staat inderdaad standaard 1.6 en maximaal 1.7 volts voor mijn proc. Maar aangezien hij pas dood gaat bij 90 graden(dit is natuurlijk theoretisch hij wordt al veel sneller ongezond volgens mij) ga ik de vcore toch naar 1.7 gooien. Een nieuwe 1 ghz duron kost toch maar 60,-euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag wel de tijd dus heb ik even naar die ene chip gekeken. Was het niet. Ik heb m'n Vcore nu op 1.675 in de bios gezet en in pc-alert staat ie op 1.71.

Hopen dat dit werkt. Anders zal ik inderdaad maar m'n bios updaten.

P.S. Toen ik m'n computer zonder kap liep draaien was hij toch een heel stuk koeler. Ik denk dat ik toch m'n ouders maar eens moet overhalen om me er wat extra casefans in te laten zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2002 20:01 . Reden: foutje ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:05

tozzke

aka tozzert

spanning moet idd omhoog naar mijn mening :) maja... als je je met OC-en bezig houdt houdt je over het algemeen van hogere spanningen :*)
Pagina: 1