Toon posts:

[19"] Nieuwe monitor: Iiyama LS902UT of ... ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al ruim 5 jaar te werken achter een (te kleine) 14" monitor op 1152x768@ 60 Hz. Ik weet het, het is klein en 60 Hz werkt verrot :P

Daarom wil ik dus een nieuwe monitor kopen: mijn eerste keus was gevallen op de Iiyama LS902UT, gezien de prijs en de specs (resolutie ed). Maar nu lees ik een paar topics, waaruit ik opmaak dat dit niet zo'n verstandige keuze is: geen platte beeldbuis, te lomp (brede randen om monitor), onscherp op grotere resoluties.

Ik heb een budget van zo'n € 300,-, en daar wil ik dus een een goede 19" (liefst Iiyama, maar Philips mag ook) van halen.

Wie heeft ervaring met deze LS902UT of wie raadt mij een betere aan? :)

edit: Hmm, voor < € 300,- zijn er haast geen (goede ?) 19" monitoren te krijgen? Zou ik over moeten stappen op 17" of zou dat zonde van het geld zijn en ff die € 150,- meer op tafel leggen voor een monitor waar ik langer mee doe?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

wil je hem perse nieuw hebben? want hoelang ben je nog van plan met crt door te gaan.
Dat was voor mij een belangrijke vraag want ik heb nu dus 2e hands een 19" crt gekocht
belinea en ben van plan om binnen een jaar of 2 een tft te kopen.
dus als dit ook voor jou geldt zou ik zeggen loop eens de vraag&aanbod langs of op marktplaats

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Met die monitor heb ik geen ervaring.

Je budget lijkt me wat te laag voor een redelijk goede 19". Voor een echt goed scherm (scherp tot op hoge res, hoge refreshrates, plat) heb je 2 opties: (1) budget omhoog of (2) kies een goede 17".

Als je daar tussen kiest, kun je in de search zat topics vinden over welke te kiezen.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Voor <300E heb je nog geeneens een echte goede 17"CRT. Ik heb laatst de IIyama Vision master pro 410 gekocht bij Informatique voor 330E, maar mag zeggen dat het een kool schermpje is. Je kan natuurlijk ff rondkijken of je hem goedkoper kan vinden. Suc6

Verwijderd

voor €270 heb je een dell p991 19 inch trintron, en dat vind ik toch echt wel een mooi schermpie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik binnenkort overstap op TFT, alhoewel het wel enige kans heeft ;)

Ik zal eens kijken naar die Dell :)

2e hands wil ik niet, aangezien ik wel garantie ed wil hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in een paar berichten hier op GoT dat de Iiyama CRT 17" - HM704UTC (Gistron: €319,90) ook een goede monitor was, echter: geen 19" :(

Zou het qua werken (devven en design) veel uitmaken of je een 17" of 19" neemt? Een groot werkoppervlak (grootte / res) is dus eigenlijk wel van belang :/

edit: [link=http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=nldhs&l=nl&m=eur&c=NL110103&n=&cu=nldhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=-1&demo=&gc=&sbc=nldhs&co=&b=DNL_IM-151Z354]Philips 107B30[/link] voor € 294,- ...

Ik zal eens naar die iiyama HM704UTC gaan kijken :)

Verwijderd

Heb zelf een HM704UTC en ben er ZEEEEEEEER tevreden over: €299 bij Mycom...

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in een paar berichten hier op GoT dat de Iiyama CRT 17" - HM704UTC (Gistron: €319,90) ook een goede monitor was, echter: geen 19" :(

Zou het qua werken (devven en design) veel uitmaken of je een 17" of 19" neemt? Een groot werkoppervlak (grootte / res) is dus eigenlijk wel van belang :/

edit: Philips 107B30 voor € 294,- ...

Ik zal eens naar die iiyama HM704UTC gaan kijken :)

code:
1
2
CRT Type  Diamondtron M2  
   100% Plat

Kijk! Dat moeten we hebben :DAfbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1021818990.jpg
Deze gaat het dus denk ik worden, alhoewel ik ook wel graag een 19" zou willen hebben. Maar goed, zolang deze maar op 1280x1024 of hoger kan op een leuke refresh, is alles beter dan die monitor die ik nu heb :)

Verwijderd

Ook een goede keus is de CTX EX950F voor 299,- Kijk eens op www.pcvergelijk.com zeer veel modellen tegen redelijke scherpe prijzen

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Computer totaal heeft net een test gehad van 19 inch monitoren en dan de goedkope(re) modellen, beste van de test was de Hyundai P910+, die qua prijs tussen de 250 en de 300 euro ligt. Kan 1600x1200 aan op 85Hz :)

Is overigens geen vlakke beeldbuis, wil je die wel ga dan voor de Q910+, verder hetzelfde, prijs is iets boven de 300 euro. Computer totaal was verder niet bijzonder lovend over vlakke beeldbuizen, op het feit dat ze reflecties minderen na... (vanwege het feit dat het beeld in de hoeken wat vaag wordt enzo...)

Ikzelf ben bezig een p910 aan te schaffen:) Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan moet ik die ook maar eens overwegen. Ik ga morgen wel ff langs bij de computerboer: ff kijken of ze em in de showroom hebben staan :)

Ik zoek de C!T wel ff op in de bieb: ff kijken naar die test :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:03:
voor €270 heb je een dell p991 19 inch trintron, en dat vind ik toch echt wel een mooi schermpie.
Zeker een lekker schermpje,
Alleen vraag ik me af waar jij die nu nog zou willen hallen, is behoorlijk oud namelijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.