Toon posts:

2ehands Asus Ti4600 kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst in een winkel een 2e hands Asus Ti4600 liggen voor 250 euro. :9 Weet verder niet welke het precies is.

Ik informeren of er ook drivers, boekje en kabels bij zaten, maar helaas die zitten er niet meer bij. :(
Drivers en boekjes is natuurlijk niet zo'n ramp, die staan vast wel ergens op internet.

Het enige wat me tegenhoudt is dat er geen kabels bij zitten (DVI enzo...)
Ik heb gelezen dat ze erg duur zijn, alleen stond er geen prijs bij! Dus wat kost zo'n DVI kabeltje :?

Zal ik de kaart (alleen de kaart, nix erbij) kopen ofniet. :{
250 euro is natuurlijk niet veel.

Verwijderd

ik zou hem niet kopen je hebt geen garantie meer ! ik had laatst ook een moederboard over internet gekocht. geld overgmaakt en toen kreeg ik geen reactie meer :(

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
nou je hebt geen DVI kabeltje nodig, en die zit er standaard ook niet bij, het enige wat je nodig hebt is een s-video kabeltje

Edit: Er zit gewoon een DVI aansluiting op en ik ken geen vga kaart waar een DVI kabel bijgeleverd word, alleen een DVI tft scherm.

Verwijderd

er was iemand op forum die een creative gf 4600 kocht voor 305 euro.. nieuw

ff zoeken :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Hm, klinkt erg link. Is het wel een 'officieele' winkel? :? Ik zou ook zoiezo garantie vragen dat ie het doet en zo niet dat je hem terug kan brengen ;) Maar zo`n kabeltje tja, daar moet je denk bij de beter computershop zijn denk, dat spul is niet echt algemeen koopwaar.

250 pleuro`s is niet echt veel voor een TI4600. Maar je kan volgens mij ook een TI 4400 kopen en die OC`en met NVmax ofzo naar de snelheid van een TI4600, of zelfs hoger... :9

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
het is niet via internet ofzo, maar gewoon in een irl winkel.

hmm goed dat je het hebt over garantie, kan ik nog wel ff navragen hoe het daarmee zit!

Standaard geen DVI kabeltje erbij? In dat geval... morgen nog maar eens even langsgaan om te kijken of ze hem nog hebben.

Verwijderd

Ik denk dat LAAF de DVI->VGA converter bedoelt??
Maar ik zou het zelf niet doen, je weet nooit wat er met de kaart gebeurd is, en de garantie is inderdaad minder...
Als je rond die prijs van 250 pleuro een goeie kaart wil, dan kun je nog altijd kijken voor een POV GF4 Ti4200XP, die is GEGARANDEERD tot Ti4600 speeds te klokken (is een Ti4600 kaart met 4200 chip :D )

Maarja, je moet natuurlijk altijd zelf beslissen ;)

• Da-WiZZy0n
ja maar die is niet nodig die converter, want er zit gewoon een DVI aansluiting op de kaart (+VGA aansluiting natuurlijk)

Edit: En btw, het verschil tussen de 4200 & 4600 is niet alleen de clockspeeds...

Verwijderd

Da-WiZZy0n schreef op 08 september 2002 @ 19:50:
ja maar die is niet nodig die converter, want er zit gewoon een DVI aansluiting op de kaart (+VGA aansluiting natuurlijk)

Edit: En btw, het verschil tussen de 4200 & 4600 is niet alleen de clockspeeds...
Ik weet niet welke andeere verschillen jij weet, maar ze hebben precies dezelfde aritectuur en chip. Alleen een enkele andere weerstand een ander fannetje (niet altijd) En een ander hardware id, wat je comp hem als ti4600 of ti4200 laat herkennen, meer vreschil zit er echt niet in.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
Als je hem dus idd gewoon bij een winkel koopt, zal deze jou zekers garantie geven, dus ik zou zeggen waarom niet

mijn dvi kabeltje koste €10 via vraag en aanbod ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 21:16:
meer vreschil zit er echt niet in...
Eén van de grote verschillen tussen de kaarten is het geheugen...
Op de ti4600 zit geloof ik 2.8ns en op de ti4400 3.3ns of zoiets.
Wat de 4200 heeft weet ik niet.

Ze moeten die hoge (stabiel haalbare) memspeed toch ergens vandaan halen.
Daarom is de ti4600 normaal ook zo veel duurder.

Zo kan ik helaas geen 650MHz mem (ti4600) halen met mijn ti4400 (asus).
Max 600 voor mij met 3.3ns geheugen (1000:3.3x2= 606MHz)

(Voor de ti4600 zou dat komen op 1000:2.8x2=714MHz)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Die mensen die zo'n ding willen zijn allemaal net iets te laat. Ik heb een maand geleden mijn Asus V8460 Ultra voor €319,- gekocht bij Completer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:42:
er was iemand op forum die een creative gf 4600 kocht voor 305 euro.. nieuw

ff zoeken :)
Idd

Kijk maar.....
Als het goed is zijn dit bijna alle GF4 ti4600's en de Creative is idd 305,-

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

[...]

Ik weet niet welke andeere verschillen jij weet, maar ze hebben precies dezelfde aritectuur en chip. Alleen een enkele andere weerstand een ander fannetje (niet altijd) En een ander hardware id, wat je comp hem als ti4600 of ti4200 laat herkennen, meer vreschil zit er echt niet in.
Een aantal 4200 en 4400 kaarten hebben ook kleinere koellichamen en een minder laags pcb, wat de stabiliteit bij hogere speeds ( en vaak dus ook temperaturen) niet ten goede komt!

* AaroN heeft net bij nader inzien de mijlpaal van 500 posts gehaald :)

[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 08-09-2002 22:05 . Reden: Mijlpaal :) ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Altijd zorgen voor een bonnetje ZONDER dat erop staat dat het 2e hands is (maar gewoon nieuw). Op die manier kan je bij de leverancier altijd nog garantie krijgen (hoeft dus niet via de winkel, maar direct richting de ASUS leverancier hier in NL).

Zelf heb ik ook nog een Voodoo II kaartje liggen met 5 jaar garantie. Zit nu op zo'n vier jaar, dus als ik kwaad wil, kan ik eens vrij onhandig zijn door 24 volt op een paar willekeurige pootjes van mijn videokaart te zetten... In de garantievoorwaarden stond dat ik recht heb op een vervangend produkt als deze niet meer leverbaar was (repareren? wie doet dát nog tegenwoordig?)

Maar ja... Moreel, Normen en Waarden, Eerlijkheid... drie termen die me eigenlijk tegenhouden.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 14:35:
Altijd zorgen voor een bonnetje ZONDER dat erop staat dat het 2e hands is (maar gewoon nieuw). Op die manier kan je bij de leverancier altijd nog garantie krijgen (hoeft dus niet via de winkel, maar direct richting de ASUS leverancier hier in NL).

Zelf heb ik ook nog een Voodoo II kaartje liggen met 5 jaar garantie. Zit nu op zo'n vier jaar, dus als ik kwaad wil, kan ik eens vrij onhandig zijn door 24 volt op een paar willekeurige pootjes van mijn videokaart te zetten... In de garantievoorwaarden stond dat ik recht heb op een vervangend produkt als deze niet meer leverbaar was (repareren? wie doet dát nog tegenwoordig?)

Maar ja... Moreel, Normen en Waarden, Eerlijkheid... drie termen die me eigenlijk tegenhouden.
1 moreel,
2 normen
3 waarden
4 eerlijkheid ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Gewoon doen gek! :)
drivers boeien niet, DVI kabeljes worden volges mij nooit meegeleverd met videokaarten.
250 pleuro is gewoon relaxerend weinig voor een uberkaartje als die :9
De verkoper zal denk ik slim geweest zijn en een Radeon 9700 gekocht hebben :P

• remotehost
  • Niet online
Kan je hem werkend zien in een systeem? Heeft die winkel maar 1 zo'n Asus voor 250 euro of hebben ze er meer? En inderdaad, welke garantie krijg je?

• remotehost
  • Niet online
BaRF schreef op 09 september 2002 @ 14:42:
[...]

1 moreel,
2 normen
3 waarden
4 eerlijkheid ;)
Hij zei termen, niet woorden. 'Normen en Waarden' is dacht ik 1 term, dus zijn het er wel 3.

{correct me if i'm wrong}

• Da-WiZZy0n
[...]

Neem bijv. memory bandwith en de Fill Rate, triangles/sec, telt allemaal mee

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13
vraag naar garantie en koop hem. Geef anders dat adres ff, ik wil die gok wel wagen!

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
Gehaktbal schreef op 09 september 2002 @ 16:02:
Gewoon doen gek! :)
drivers boeien niet, DVI kabeljes worden volges mij nooit meegeleverd met videokaarten.
250 pleuro is gewoon relaxerend weinig voor een uberkaartje als die :9
De verkoper zal denk ik slim geweest zijn en een Radeon 9700 gekocht hebben :P
Ik weet zo nog niet :), ook al zit er garantie bij :+. Ik zou als ie nog redelijk in de buurt woont. Eff opzoeken, en kijken of ie nog goed uitziet, kabeltjes etc boekje en zo wel bij hebben :D...

Anderz zou ik het NIET doen, je weet maar nooit of die gek het wel verstuurd 8)7

Verwijderd

het klinkt te mooi ja voor een 4600
als je die heel erg budget koopt ergens ben je er 375 voor kwijt ofzo
ik zou goed uitkijken, dit is té goedkoop lijkt mij

• REDFISH
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb mijn 2e hands gf4 voor 290 euro gekocht. Van iemand uit de vraag en aanbod, dat vind ik eigenlijk betrouwbaarder dan via zo'n winkel. Als je hem via iemand koopt, dan weet je tenminste dat de kaart nog werkt.

Heb hem dus gekocht. en Hij doet het perfect, er zat gewoon nog alles bij.

Verwijderd

De prijs van de 4600 is gedaald. In een bekende computerwinkel in Bergschenhoek koop je een Ti4600 voor 325 euro.
Pagina: 1