[H2O] Watercooling up and running!

Pagina: 1
Acties:

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Eindelijk heb ik mijn systeem watergekoeld. Ik ben eindelijk van die dragonorb 3 (aka boeing 747) af.

Ik heb wel eerder waterkoeling gehad maar nadat bij de test de slang uit de emmer was geflikkerd, vervolgens me kamer blank stond en ik een proc + mobo minder rijk was, moest ik maar weer gaan sparen. :P

Anywayz,

Een paar pics en uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_9.jpg

Druk druk met bevestigen van waterblok.

Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_8.jpg

1 1/5 dag laten draaien, de enige lek die ik kon vinden was dat het reservoir bovenin na verloop van tijd ging lekken. Het waren enkele druppels maar toch. Even de epoxy erbij en de hele rand ge-epoxied zodat daar niks door kan.

Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_6.jpg

Na die anderhalve dag was het eindelijk zover. Inbouwen die zooi. Nadat alles was geinstalled bleek mijn pompje niet genoeg kracht te hebben om het water helemaal omhoog te pompen. Bleek dat hij op de laagste stand stond.

Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://stealth.endoria.net/Foto/H2O/H2O_4.jpg

Temps zijn 32 idle en stressed geen idee. Moet ik nog gaan testen. Deze temps zijn bij een casetemp van 30'C.

Wat heb ik allemaal gebruikt ?

Waterblok is een dangerden maze1.
Rad is een black ice
reservoir is uit pvc gemaakt. Gehele onderkant kan opengeschroeft worden, bovenop zit de in+uitgang, netspanningsnoer en een dop zodat ik makkelijk kan bijvullen.
Pompje is een sicce nova 800l per uur.

Zelf ben ik erg tevreden. *)

Voor de mensen die benieuwd zijn hoe me case eruit ziet:
Watergekoelde case.

Dit alles is natuurlijk te zien op FlevoLAN

• Stealth2000
Dit moest een edit zijn :(

Verwijderd

tjah, en hiervoor heb je dus campzone geskipped ?

:)

nah, ziet er cool uit, kan je weer lekker mee showen. Maar ik mis een beetje naar wat je het nu hebt overgeclocked. ik bedoel, anders heb je er wat weinig aan imho

• Stealth2000
dude, heb het net draaien. OCen komt natuurlijk nog! :D

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 07:51

admiral866

The King Personality Disorder

Jaaaa, vet gedaan :)
Beste dikke slangen eigenlijk, mar wil het wel es in het echt zien.
Enne komt er nog waterkoeling op je videokaart?

Ojah Wat waren je temperaturen voor de h20-koeling?

• Stealth2000
voor de H2O zat ik rond de 55 idle en 60 stressed met dezelfde casetemp. Oja, de slangen vallen best mee, ze zijn wel erg flexibel daarom zit er van dat roze spul omheen om te zorgen dat ie niet de doorstroming belemmerd.

Mijn videokaart moet idd wel H2O krijgen maar de moet ff wachten tot ik weer wat geld heb.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

woei, mooie temps

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

netjes en dat ook met zo'n klein blokkie als mij :) ,die krengen koelen nog steeds zeer goed..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Netjes gedaan man!! ziet er goed uit

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Stealth2000
oja, temps zijn wel als ik fans op 12v heb

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is dat roze spul precies om je slangen, ksnap dat het tegen knikken is maar wat is het precies?
En als ik jou was zou ik die grote fan weghalen die normaal je CPU koelde, die hitte blaas je nu toch via de rad je kast uit. Scheelt weer wat herrie :)

Verder erg mooi gedaan hoor, volgende keer wel ff het licht aandoen als je foto's gaat maken ;)

• Stealth2000
Die roze dingen (zijn eigenlijk rood) zijn soort kabelbinders.

Oja, de fans die je op de foto's ziet moeten erin voor airflow van bijv. vidcard. Het zijn trouwens panaflo's dus die hoor je niet *)

Verwijderd

Jaja dat spiralwrap is handig spul. Zeer mooi gedaan.

Waarom zit er een adapter achter de onderste fan? Is dat 92->80 ofzo?

• Stealth2000
Das een 60mm -> 80. Kwou er perse een 80 hebben.

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024
Zeer netjes gedaan,en je hebt ook het geluk dat je een zeeeeeeer mooie grote kast hebt om dat allemaal netjes in te bouwen.(In mijn klein kastje was dat onmogelijk).
Maar wat ik me afvraag waarom er zeer veel (vraag het dus in het algemeen en niet persoonlijk aan U bedoeld) een rond reservoir maken tewijl een rechthoekige meer eficient volume in beslag nemen.Lees:meer water op een kleinere oppervlakte opslaan.
Je reservoir is wel mooi gemaakt vind ik en handig dat de bodem verwijderbaar is.
1 woord ,prachtig gemod systeem dat je daar hebt man.

• Aikon
  • Niet online
Smollys schreef op 09 september 2002 @ 15:08:
Zeer netjes gedaan,en je hebt ook het geluk dat je een zeeeeeeer mooie grote kast hebt om dat allemaal netjes in te bouwen.(In mijn klein kastje was dat onmogelijk).
Maar wat ik me afvraag waarom er zeer veel (vraag het dus in het algemeen en niet persoonlijk aan U bedoeld) een rond reservoir maken tewijl een rechthoekige meer eficient volume in beslag nemen.Lees:meer water op een kleinere oppervlakte opslaan.
Je reservoir is wel mooi gemaakt vind ik en handig dat de bodem verwijderbaar is.
1 woord ,prachtig gemod systeem dat je daar hebt man.
Omdat er geen vierkante PVC buizen zijn :P Een rond reservoir is gewoon makkelijker aan te komen.
En het reservoir is (bij mij dan) er vooral voor om de pomp in te zetten en makkelijk te ontluchten. Niet echt om veel water in te hebben want dat heeft toch (bijna) geen nut. De vorm en inhoud doen er dus niet zo erg veel toe. :)

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024
Aikon schreef op 09 september 2002 @ 15:32:
[...]

Omdat er geen vierkante PVC buizen zijn :P Een rond reservoir is gewoon makkelijker aan te komen.
En het reservoir is (bij mij dan) er vooral voor om de pomp in te zetten en makkelijk te ontluchten. Niet echt om veel water in te hebben want dat heeft toch (bijna) geen nut. De vorm en inhoud doen er dus niet zo erg veel toe. :)
Voledig mee akoord,maar dit geld enkel maar als je een kast hebt waar je niet moet kijken op gebruikte volume en gebruikte oppervlakte van het reservoir.
Bedoel maar dat je hetzelfde watervolumme dat in een rond reservoir zit eficienter kwa verloren plaats in je kast kan opslaaan in een rechthoekig exemplaar of zie ik dat verkeerd?

• Aikon
  • Niet online
Smollys schreef op 09 september 2002 @ 15:57:
[...]

Voledig mee akoord,maar dit geld enkel maar als je een kast hebt waar je niet moet kijken op gebruikte volume en gebruikte oppervlakte van het reservoir.
Bedoel maar dat je hetzelfde watervolumme dat in een rond reservoir zit eficienter kwa verloren plaats in je kast kan opslaaan in een rechthoekig exemplaar of zie ik dat verkeerd?
Nee dat zie je idd goed, echter het maakt gewoon niet uit.
De naam reservoir is misschien wat misleidend, maar het is niet om water in op te slaan. Het is er voor om de pomp in kwijt te kunnen en zodoende makkelijk te kunnen ontluchten. Anders moet je gaan werken met een T stuk met een kraantje oid om te ontluchten.
Dus als de pomp erin past is het al goed.

Je kan echter ook een reservoir gebruiken om zoveel mogelijk water in te doen en zodoende de CPU af te koelen. Dus als je geen radiateur gebruikt. Dan is idd een rechthoekige het beste, alleen dan moet ie sowieso veel groter zijn dan je kast omdat je anders niet genoeg oppervlakte hebt, denk aan de grootte van een aquarium ofzo.

Verwijderd

Maar wat is je stressed temp nou? Idle temp zegt eigenlijk nix. Mijn PC is nu met de WC setup (zonder heatspreader, maar die komt morgen hoop ik) 47 graden @ 1900+, dat wassie met de luchtkoeling ook al, en dat was bijna net zo stil, dit is toch wel net 1 standje stiller, maar nou maakt me extreem stille hdd zoveel lawaai :)

Dus zeg me wat je stressed temp is.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

Ziet er goed uit, en vooral mooie temps....
maar waar is je pompje eigenlijk????? of ben je die vergeten in te bouwen :+

[ Voor 0% gewijzigd door TMDevil op 09-09-2002 17:57 . Reden: Ik krijg in eens het tegekke idee dat je die waarscheinljk in je reservaar heb zitten... ]

n54 power!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
nice!
nu nog ocen en je bent da man! 8)
volgende campzon wordt dus pronken ermee ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Stealth2000
Thorry, Ik zal vanavond even seti downen en gaan draaien. Dan post ik hier wel de stressed temps.

TMDevil, pompje zit in me reservoir. Tis een dompelpompje.

Smollys, Mijn reservoir is rond omdat ik met pvc gewoon makkelijk iets kon maken dat van boven open kan om bij te vullen en aan de onderkant als er iets is met mijn pompje ofzo. Vierkant is idd beter als je meer water in je res. wil maar bij mij heeft de rad een koelende functie en niet het reservoir. Het woord reservoir is dus ook niet helemaal op zijn plaats :P

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09-2025
Vin het er altijd cool uitzien een waterkoeling setup, deze is geen uitzondering :)

Verwijderd

Seti is niet echt stressed, voorbeeld;

idle=~40C seti=~43C toast=~50C

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=867

• Stealth2000
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 20:59:
Seti is niet echt stressed, voorbeeld;

idle=~40C seti=~43C toast=~50C

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=867
Bedankt voor de link. Ik zal toast ook gebruiken.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Beter gebruik je een RC5 client.
www.distributed.net
Ook een distributing client, net als Seti.
Dat gebruikt iedereen zo'n beetje om de cpu op 100% te krijgen.

Maaruh...netjes!
Heb jij trouwens last van expansie?
Ik heb bij mijn waterkoel setup (Z4 Blizzard) gehad dat bij afkoeling de druk omhoog ging als ik 'm bijvulde met een warm systeem.

Dat water uit zet als het kouder wordt weet ik allemaal, maar dit was echt lijp!
Er lag gewoon een plas water onderin m'n kast :)

Ik ga zeer binnenkort naar P4 upgraden en dan ga ik weer waterkoelen (nu effe op lucht want P3 heeft een k*t bevestiging voor die zware blokken).

En nog een vraagje, heb jij luchtbellen vlak achter je koelblok uitgang?
Ik kreeg die echt NIET weg :(

• Aikon
  • Niet online
Gman schreef op 09 september 2002 @ 21:52:
Dat water uit zet als het kouder wordt weet ik allemaal, maar dit was echt lijp!
Er lag gewoon een plas water onderin m'n kast :)
Water zet, zoals alle stoffen ongeveer, uit als het warmer wordt. Alleen vanaf zo'n 4 graden zet het weer uit, maar ik neem aan dat je water wel wat warmer is, of je gebruikt een peltier. :)

• Gman
Toch gek...er stond echt druk op m'n systeem, ik merkte het al aan de slangen.

• Stealth2000
Kheb geen luchtbellen.

Druk staat er zeker op me systeem. De slangen trillen er enigzins van :P

• Stealth2000
Toast staat nu een half uur aan. CPU is 37'C. Toen ik net in windows bootte was ie 32'C. Redelijk goede resultaten tot nu toe als je het mij vraagt. Zeker gezien de warmte hier op me kamer. Deze temp is als ik me casefans op 12V heb.

• Gman
Netjes netjes!!
Die radiator fan's kan je gerust op 7volt zetten...ik voorspel een max stijging van 3 a 4 graden...max heh, eerder 1 a 2.

BDW als je slang onder druk staat dan voel je dat ie gewoon moeilijker buigbaar is en haast niet in te knijpen is.

Verwijderd

Bij waterkoeling kan het wel een uur of 4 duren voordat je echt zeker weet dat je temp stabiel is.

Ik heb nu nog gewoon water in me setup zitten, waarom zou ik er water wetter instoppen? Wat heb je daar aan? En wat kan ik erin stoppen tegen algen?

• Stealth2000
Water wetter helpt dus ook tegen algen. Bovendien zorgt het dat water nog beter warmte op kan nemen.

Ipv watewetter kan je ook koelvloeistof erin doen.

• Gman
Mijn pomp kan geen water wetter hebben :(
Ik draai nog geen WK setup maar ik ken lui die toendertijd dezelfde set hadden draaien voor een paar maanden en die hadden geen last van alg.
Pagina: 1