[Win2k]Kan DirectX/Direct3D niet initialeren

Pagina: 1
Acties:

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:37
alvorens ik heb de search gebruikt maar kon daar niet bepaald veel in vinden.

DirectX en Video drivers zijn ook al gereinstalled maar dat mocht ook niet baten.
Videokaart is een GF2MX PCI 32MB

wat het is op mijn server pc waar soms wel eens mensen op gamen, word ie ook wel vaker voor gebruikt dan alleen maar server spelen ;) , heb ik ineens een error zodra ik een D3D/DX spel wil starten.

OpenGL games zoals Half Life doen het nog perfect, maar DX/D3D games die hierop staan willen niet starten of geven een foutmelding.

foutmeldingen zijn als volgt:

van Warcraft 3:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/se.tjepkema/WC3.jpg

van Alien VS Predator 2 & met uitbreiding Primal Hunt:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/se.tjepkema/AVP2_PH.jpg

andere D3D/DX games die erop staan en niet willen starten zijn:

Medieval Total War
Battle Field 1942

mijn vraag is dus eigenlijk simpel (nouja simpel) hoe valt dit op te lossen?

zoals in begin stond vermeld drivers + DX opnieuw installed maar dat mocht niet helpen :(

Monitor heb ik op 3 manieren geinstalled en mee uitgeprobeerd nl. Plug & Play Monitor, Default Monitor en de monitor drivers zelf Compaq Presario V510 drivers.

bij alleen werd het ook niet opgelost omdat ik d8 aan refresh rate error, maar was het dus uiteindelijk niet.

roep aub niet gelijk van format ff want er staan wel wat belangrijke dingen op de pc die niet ala 1,2,3 te backuppen zijn :/ , en moeders in huis vind het niet al te leuk als i-net er "weer" een avond uitligt

Verwijderd

Doe ens start, run dxdiag, tab display, daar de tests, geeft je een goed idee welk onderdeel precies niet werkt.

Ik vermoed D3D.

• Jaguar645
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:47:
Doe ens start, run dxdiag, tab display, daar de tests, geeft je een goed idee welk onderdeel precies niet werkt.

Ik vermoed D3D.
dat ik daar niet aan gedacht heb om het te testen en idd het is D3D.

de error die ik erbij krijg is deze -->

Direct3D test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x887602eb (error code)

en wat dat me eik zegt week nie ;) behalve dan dat hij de 3d device neit kom maken. maar bedoel vooral die error code dan word er niet echt wijs van :? :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[google=Failure at step 8 (Creating 3D Device)] al geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jaguar645
blackd schreef op 08 september 2002 @ 20:00:
[google=Failure at step 8 (Creating 3D Device)] al geprobeerd?
ben ik nu aan et doorzoeken ;) THX en close em nog niet post strax wel een oplossing hierin als het me gelukt is dan hebben mensen in de toekomst ook nog iets aan het topic :)

EUREKA! oplossing gevonden :)

bleek iets heel stoms te zijn wat ik van een Club Aopen heb gezien :)

ik had me optie Use up to .. MB for PCI textures ipv de 47 die standaard was op 64 gezet (heb toch genoeg geheugen in die pc).

dat bleek dus het probleem te zijn.

wat ik gedaan heb is die optie ip op 64 op 0 mb gezet ok gedaan en daarna weer trug bij die settings gekeken en hij had em weer trug op 47MB gezet.

nu dat ik Warcraft 3 testte deed die het weer ik ga nu ff verder kijken met de andere games :)