Toon posts:

Radiateur / WC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello all ,

Is er ergens een vergelijkende test van verschillende radiatoren met 1 bepaald koelblok , zodat het duidelijk wordt welke radiateur zijn werk het beste doet .
Heb het gevoel dat dat ding van mij alleen de temperatuur een beetje stabiel houd maar niet effectief aan het afkoelen is .

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
ik snap de vraagt neit helemaal ?
wil je een test / review van een aantal radiatoren getest op 1 blok ?

dat gevoel heb ik ook.. welk rad heb je ?

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 04:06

adana

merzbow, schmerzbow

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Welke heb je dan?

Misschien zit er nog lucht in.

Verwijderd

op overclockers.com staan ook een review over meedere radiator's (en ja ze gebruikte ook 1 zelfde koelblok voor al die tests)

ik heb het gevonden hier: http://www.overclockers.com/articles481/

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb gewoon eentje uit een oude Ford :) veel goedkoper en toch koel (geen wonder bij een grote van 250x130mm)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cooltech waterkoeling kit ..zo'n standaardkitje zeg maar .
Ik vind het raar dat als ik bv de temp laat oplopen tot 50 graden en daarna de radiatorfan weer aanzet , het water niet meer onder de 49 graden komt .
zet ik de pc uit en start ik op een 38 graden , zet dan bv seti aan , dan komt ie niet hoger dan 43 graden . Zet ik seti uit (system idle zeg maar) dan daalt de temperatuur maar met 1 graad . Dat vind ik een behoorlijk slechte daling ....

zo te zien zit er geen lucht in , laatst , nadat ie twee weken uit had gestaan hoorde ik wat luchtbellen door de pomp gaan , heb meteen bijgevuld .

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:22:
Ik heb een Cooltech waterkoeling kit ..zo'n standaardkitje zeg maar .
Ik vind het raar dat als ik bv de temp laat oplopen tot 50 graden en daarna de radiatorfan weer aanzet , het water niet meer onder de 49 graden komt .
zet ik de pc uit en start ik op een 38 graden , zet dan bv seti aan , dan komt ie niet hoger dan 43 graden . Zet ik seti uit (system idle zeg maar) dan daalt de temperatuur maar met 1 graad . Dat vind ik een behoorlijk slechte daling ....

zo te zien zit er geen lucht in , laatst , nadat ie twee weken uit had gestaan hoorde ik wat luchtbellen door de pomp gaan , heb meteen bijgevuld .
Dan klopt er bij jouw echt iets niet.
Lijkt erop dat je radiator zijn werk niet behoorlijk doet.
Als mijn processor IDLE is, dan is de temperatuur 32 graden.
Laat ik hem echt stressen, dan is hij zo'n 38-40 graden.
Als daarna de processor weer in IDLE modus gezet wordt, dan is de temperatuur in ca. 2-3 minuten weer bij 32 graden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Topicstarter
dacht dus ook al dat iets niet goed werkte . Opzich is de koeling wel goed . Mijn AMD 1800+ draait nu op 1914 Mhz . Gewoon een beetje standaard overgeklokt . (kingston geheugen wil niet hoger) en de temperatuur is na drie dagen SETI 43 graden . Dan staat er wel een losse fan 120x120 op het koelblok gericht . Haal ik die weg dan stijgt de temperatuur nog eens 3 graden . Opzich niet slecht . Maar het water wordt echt veel te slecht gekoeld naar mijn mening . Het wordt gestabiliseert . Nu onder het schrijven heb ik SETI uitgezet om eens te kijken of de temperatuur daalt . Ik zal eens 5 minuten wachten voordat ik hier iets neerzet ..

en na 5 minuten :::: is de temperatuur 40 graden (met de extra 120x120 Fan) en natuurlijk de standaard casefans van de Lian kast .

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Zo te lezen is je contact niet optimaal.
Misschien heb je teveel Artic Silver gebruikt.

[ Voor 0% gewijzigd door Gman op 10-09-2002 01:11 . Reden: Foutje...bedankt! ]

Verwijderd

Ik heb nu al regelmatig meegemaakt dat MBM (v5.20 op W2k) niet goed werkt, kom ik uit een game zegt ie eerst 40C en ineens dan springt ie op 45C bv heeft gewoon al die tijd niet gemeten? Of ik zie inderdaad mn temp hangen op 48C na Toast bv, als ik MBM afsluit en weer opstart doet ie t weer wel goed...

Verwijderd

Ik heb een brommer radje eraan zitten, en er nog geen fan's ofzo op zitten. Morgen komt me fan en me heatspreader (hopelijk) nu zit ik op 51 graden stressed, hopelijk zit ik dan rond de 45 ofzo. Het is dus een XP1600+ @ 1900+ stressed door koetje. Me radje is wel een beetje beschadigt, maar hij was gratis dus ik klaag niet. Misschien dat ik ooit een betere koel, maar de temp is prima, ongeveer hetzelfde als wat ik met me Artic SuperSilent Pro kreeg, en het geluid is ook ongeveer hetzelfde, de koeler zelf maakt geen geluid, alleen me hdd.

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 10 september 2002 @ 00:45:
Zo te lezen is je contact niet optimaal.
Misschien heb je teveel Artic Silver gebruikt.
Volgensmij heb je hier gelijk in ..ben der niet te zuinig mee geweest :)

Verwijderd

sinds gister ook een wc-kitje dr inzitten. ik heb nu tussen de kast en radiator de fan(120x120) zitten die dus de lucht uit de kast, door de radiator heen naar buiten blaast.
maar.. een IDLE xp 2100+(niet overgeklokt) hoort met waterkoeling volgesmij geen '55' graden te zijn.. of zit ik hier verkeerd?? case-temp is btw altijd rond de 30 graden aangezien er nog n paar 7200 rpm schijfjes staan te verhitten..

kan het zijn dat het water reservoir te klein is? en zo het circulatie circuit van het water te klein is (koelt niet snel genoeg af...??)

whelp?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Water reservoir ligt het niet aan, dat zorgt alleen dat je water iets minder snel opwarmt, omdat je meer water hebt, maar na een tijdje is het water overal even warm en dan maakt wel of geen reservoir geen verschil meer...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 09:13:
sinds gister ook een wc-kitje dr inzitten. ik heb nu tussen de kast en radiator de fan(120x120) zitten die dus de lucht uit de kast, door de radiator heen naar buiten blaast.
maar.. een IDLE xp 2100+(niet overgeklokt) hoort met waterkoeling volgesmij geen '55' graden te zijn.. of zit ik hier verkeerd?? case-temp is btw altijd rond de 30 graden aangezien er nog n paar 7200 rpm schijfjes staan te verhitten..

kan het zijn dat het water reservoir te klein is? en zo het circulatie circuit van het water te klein is (koelt niet snel genoeg af...??)

whelp?
Dat lijkt me standaard voor een waterkoeling inderdaad erg veel .

Heb je alles een minuut of 10-20 laten lopen om daarna het reservoir bij te vullen (lucht ?) . Wat gebruik je als vloeistof in de WC koeling ?

Verwijderd

n mengsel van water en anticorosie spul.. maar et werkt al.. iig volgesmij..
idle cpu 31/33 graden.. stressed 36/38 na n uurtje koeien grazen that is..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 17:44:
n mengsel van water en anticorosie spul.. maar et werkt al.. iig volgesmij..
idle cpu 31/33 graden.. stressed 36/38 na n uurtje koeien grazen that is..
dan werkt het indeed

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 09:13:

whelp?
Het zou ook zo kunnen zijn dat er niet genoeg airflow meer rond je socket is
nadat je op waterkoeling over bent gestapt. De thermister die je cpu-temp meet
zit namelijk onder je cpu en daar komt normaal gesproken met een luchtkoeler
meer flow langs dan met waterkoeling.

Zet voor de gein eens een casefan op je waterblok en kijk dan nog eens naar de temps.

Workstation

Pagina: 1