Earth is nice, heaven is better...
Daar is niet echt een eenduidig antwoord op te geven.
Het voordeel van een losse DVD speler is dat je hem gewoon bij je tv kan zetten, dat er meestal dolby surround inzit enz enz. Het voordeel van een DVD speler in je PC is dat je ook DVD's met data kunt gebruken (spelletjes en zo). Wel is het zo dat als je een DVD wilt afspelen op je TV je dan een TV-out kaart of zo moet hebben.
Over het puntje verschillende formaten: ik zie voorlopig geen DVD groter dan het huidige 4.7GB komen (eerst moet dit doorbreken) en bovendien, tegen de tijd dat dat gebeurd kosten die dvd spelers ook niks meer.
Het voordeel van een losse DVD speler is dat je hem gewoon bij je tv kan zetten, dat er meestal dolby surround inzit enz enz. Het voordeel van een DVD speler in je PC is dat je ook DVD's met data kunt gebruken (spelletjes en zo). Wel is het zo dat als je een DVD wilt afspelen op je TV je dan een TV-out kaart of zo moet hebben.
Over het puntje verschillende formaten: ik zie voorlopig geen DVD groter dan het huidige 4.7GB komen (eerst moet dit doorbreken) en bovendien, tegen de tijd dat dat gebeurd kosten die dvd spelers ook niks meer.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Als je je pc vlak bij de TV hebt staan is er niets op tegen om een pc dvd speler te kopen.
Kwaliteit met de PC is even goed als met een standalone speler als je gebruik maakt van eem mpeg-2 decoder(Realmagic HW+ of Creative DXR3).
En wat is er nou leuker dan een Twilight DVD
Kwaliteit met de PC is even goed als met een standalone speler als je gebruik maakt van eem mpeg-2 decoder(Realmagic HW+ of Creative DXR3).
En wat is er nou leuker dan een Twilight DVD
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Over het puntje verschillende formaten: ik zie voorlopig geen DVD groter dan het huidige 4.7GB komen (eerst moet dit doorbreken) en bovendien, tegen de tijd dat dat gebeurd kosten die dvd spelers ook niks meer.[/quote]Dat is dus niet waar. Zo goed als alle DVD's zijn tegenwoordig dual layer en dat staat gelijk aan ongeveer 9,4 GB. Sommige DVD's staan op 2 kanten. Dit ondersteunt elke DVD speler, aangezien je de DVD dan handmatig moet omdraaien, net als een LP! Er schijnen ook combinaties te bestaan (2 kanten, dual layer). Hierbij heb je tot 18,8 GB opslagruimte.
Verwijderd
Yeah thats right.
Ik zouw voor de dxr3 kaart gaan die zit bij creatilve encore setjes.
Heb ik ook.
Ik zouw voor de dxr3 kaart gaan die zit bij creatilve encore setjes.
Heb ik ook.
Maar met een in pc ingebouwde dvd speler moet je toch een mpeg decoder kaart hebben? ik geen pci sloten meer vrij dus dat gaat niet. Kun je er ook voor zorgen dat je echt surround sound hebt met een in de pc ingebouwde dvd speler? (btw mij pc is mij tv)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kwaliteit met de PC is even goed als met een standalone speler als je gebruik maakt van eem mpeg-2 decoder(Realmagic HW+ of Creative DXR3).[/quote]Even goed? Misschien al je het vergelijkt met een budget standalone speler, want de duurdere modellen leveren wel degelijk betere beeldkwaliteit. Echter, als je je DVD speler met een composite kabel of erger aansluit, maar het allemaal niet meer uit: dan is de beeldkwaliteit toch k*t.
De beeldkwaliteit is wel aardig, niet super maar daar betaal je dan ook voor. Heb zelf ongeveer een jaar een Creative kit in mijn PC gehad (met een composite kabel,en nee ik vond mijn beeld niet k*t :-), het geluid kun je surround doorlussen (ik geloof zelfs Dolby Digital) als je een SB Live ! kaart hebt. Heb aleen verkocht omdat ik er schijtziek van werd dat ik iedere keer naar de PC moest lopen en ik had regelmatig het probleem dat de spraak 3 seconden achterliep op het beeld (niet vaak maar toch)
"Better ask questions before you shoot"
Hoe kan die soundblaster live nu de surround sound op je geluidsinstallatie overbrengen dan? De sb live heeft toch geen 5.1 uitgang?
Flox : hij bedoelt Dolby Pro Logic, daar heb je wel een decoder voor nodig, maar het signaal is niet anders dan gewoon stereo. Hij gaat wat lopen kutten met bepaalde toongroepen (spraak over de mono center, effecten om je heen) waardoor het meer lijkt alsof je erin zit...
Er is nu trouwens wel een Live Platinum 5.1, die dus (hoe verzin je het) de benodigde uitgangen heeft.
Check voor red. goeie info:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1317&p=7
BTW: Chocovla, we zaten gisteren dus hiero ook een DVD'tje te kijken en we hadden ook dat het geluid achterliep. Het bleek te komen door de interne loop van decoder kaart naar de geluidskaart. Toen we het extern deden (dus in line in van de geluidskaart) ging het perfect... Kep geen flauw idee hoe dat kan, misschien zittie met DMA te kutten ofzo, geen flauw idee
Er is nu trouwens wel een Live Platinum 5.1, die dus (hoe verzin je het) de benodigde uitgangen heeft.
Check voor red. goeie info:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1317&p=7
BTW: Chocovla, we zaten gisteren dus hiero ook een DVD'tje te kijken en we hadden ook dat het geluid achterliep. Het bleek te komen door de interne loop van decoder kaart naar de geluidskaart. Toen we het extern deden (dus in line in van de geluidskaart) ging het perfect... Kep geen flauw idee hoe dat kan, misschien zittie met DMA te kutten ofzo, geen flauw idee
Zoals ik al zei : ik dacht ook dolby digital (ac3 pass through) maar aangezien ik hier nog steeds een tweederangs Sharp stereootje heb , heb ik me er nooit zo in verdiept. Het wordt tijd voor een Onkyo met DD en DTS
frankguthrie ik heb geen swap file van 600 mb maar een partitie waar de swapfile op staat op 600 mb de swap file is 250 ofzo weet niet waar ik em op heb staan. 250 is ok, bij 200 gaffie aan dat dat te weinig was na 2 uurtjes uté.
ik maak die partitie 600 mb zodat die partitie FAT32 is als ik em onder de 512 doe kan ik em niet op FAT 16 zetten
ik maak die partitie 600 mb zodat die partitie FAT32 is als ik em onder de 512 doe kan ik em niet op FAT 16 zetten
Verwijderd
Zelf heb ik een interne DVD speler in mijn pc, samen met een Realmagic MPEG2 kaart.
Ik ben hier erg tevreden over, zeker omdat bij de Realmagic het mogelijk is om een afstandsbediening aan te schaffen, dus geen op en neer geloop tussen pc en tv!
Over de kwaliteit kan ik eigenlijk niet oordelen aangezien ik nog geen standalone speler draaiend heb gezien tov een pc versie..
Ik ben hier erg tevreden over, zeker omdat bij de Realmagic het mogelijk is om een afstandsbediening aan te schaffen, dus geen op en neer geloop tussen pc en tv!
Over de kwaliteit kan ik eigenlijk niet oordelen aangezien ik nog geen standalone speler draaiend heb gezien tov een pc versie..
Kan ik die mpeg niet softwarematig decoderen, ik heb zoals ik als zei geen pci sloten meer vrij...
Kan wel maar dan zou ik niet teveel andere dingen met je PC doen en moet je vid-kaart natuurlijk wel een tv-out hebben...
Waar heb ik ik die tv out voor nodig dan, mijn tv kaart zit stuurt toch het signaal naar mijn videokaart... (die overigens ook een tvout heeft) Gaat dat een beetje softwarematig decoderen? Welke software heb ik daarvoor nodig?
Ik weet wel een groot nadeel, pc's maken altijd LAWAAI! (fan hier,fan daar, fan overal)
Laat maar.. .
Stel ik koop een dvd speler voor inbouw, welke moet ik dan aanschaffen? welke gaat ook redelijk door voor een cd-rom speler?
Welke snelheid moet die dvd speler zijn?
Welke snelheid moet die dvd speler zijn?
Hij gooit wel degelijk een dolby digital (ac3) signaal over de spdif van een sb live!. Je hebt wel een dd-decoder nodig (bijv. creative dtt2500). Echt wel dat ik de Matrix met dolby digital geluid hoor dus.
Pagina: 1