[php]controle of waarde aanwezig -> dan inserten

Pagina: 1
Acties:

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zit met de volgende vraag:

Ik heb een table met daarin een aantal users met daarachter een aantal waarden, nou wil ik, indien een van deze waarde gelijk is 12, een andere waarde inserten in een andere table. Nou leek mij het het handigste om dit te doen door eerst een query op de table los te laten met daarin de user en de daarbij behorende waarden, dit in een array te proppen, vervolgens te kijken of de waarde in de array aanwezig is en indien dit laatste het geval is een insert in die andere table te doen.

Echter is dit niet te omslachtig, kortom kan het sneller of heb ik het al best goed bedacht ;)

Don't mind Rick

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke database gebruik je?

• rickmans
  • Niet online
mysql 3.23 om precies te zijn :)

Don't mind Rick

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
- hmm, lama.. ik moet beter lezen :) -

Verwijderd

voor zover ik weet kan het niet anders, gewoon een query om te checken of het bestaat en zo niet dan inserten :)

Verwijderd

Is het niet makkelijker om een where statement te gebruiken in je query ipv alles in een array te zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:54:
Is het niet makkelijker om een where statement te gebruiken in je query ipv alles in een array te zetten?
zou je daar een voorbeeld van kunnen geven?

• rickmans
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:54:
Maar dan zou ik door weer een hele reeks OR dingetjes krijgen in mijn query, of denk ik even verkeerd?

Don't mind Rick

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat je niet beter dan dit geholpen kan worden zonder een beetje extra uitleg :)

Een reeks OR's kan je trouwens met het IN statement afvangen.
WHERE iets IN (1, 2, 3, 4);

etc

Verwijderd

ACM schreef op 08 september 2002 @ 21:23:
Ik denk dat je niet beter dan dit geholpen kan worden zonder een beetje extra uitleg :)

etc
dat begrijp ik weer nie :{

ik denk dat hij wil kijken of de waardes bestaan, zo jah niet toevoegen zo nee wel toevoegen (veranderen)

en hoe zou je kunnen voorkomen dat een user een soortement dubbel post maakt?... (dus 2x dezelfde post achter elkaar!? maar wel weer als er een andere post tussen zit :D)

• rickmans
  • Niet online
ACM schreef op 08 september 2002 @ 21:23:

etc
mja dat is eik wel handig, scheelt weer het extra werk met die array, even kijken wat sneller werkt :)

Don't mind Rick

Pagina: 1