FreeBSD setup wil niet booten van CD

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik doe een poging FreeBSD 4.6.1 op een Pentium 133 met 48 mb ram te installen. Ik heb daarvoor een toshiba dvd eringestopt. Suse linux en win98 booten daar prima van. Winnt niet, win2k ook niet, en smoothwall ook niet. FreeBSD maar half. ik krijg een boot: prompt en daarna gaat ie verder met laden en 2 sec later staat er BTX halted. Met dezefde dvd speler in m'n P3 werkt het prima.

Ik vraag wat ik hieraan kan doen omdat ik met deze pc niet van floppy kan booten.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 08 september 2002 @ 18:57:
Ik vraag wat ik hieraan kan doen omdat ik met deze pc niet van floppy kan booten.
Waarom niet?

• Aike
  • Niet online
Ik denk dat de floppy controller gaar is, ik heb 4 verschillende floppy drives (echt waar) geprobeerd, en veel verschillende kabels, maar geen teken van leven :(

Maar mijn vraag is meer, waarom geeft bsd die gekke error en stopt ie daarna en wat kan ik daaraan doen ? Kan ik bij die bootprompt iets intypen ofzo ? of kan ik de install op een andere pc doen en dan de hd overzetten of raakt dan de hardware detectie in de knoei ? Kun je een hd bootable maken en daarvan installen ?

Verwijderd

Heb je al een andere cd speler in die pc geprobeerd?

Je zei al dat de dvd het wel in de PIII werkte, maar probeer gewoons eens een andere cd of dvd speler.

Aan de andere kant, als je floppy al niet goed werkt en de dvd ook al niet kan het ook nog je mobo o.i.d. zijn. W2K boot namelijk ook al niet goed van cd.

Als laatste kan je je hd in een andere pc doen en vanaf daar FreeBSD installeren. Later plaatst je die HD weer terug.

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:48:
Heb je al een andere cd speler in die pc geprobeerd?

Je zei al dat de dvd het wel in de PIII werkte, maar probeer gewoons eens een andere cd of dvd speler.

Aan de andere kant, als je floppy al niet goed werkt en de dvd ook al niet kan het ook nog je mobo o.i.d. zijn. W2K boot namelijk ook al niet goed van cd.

Als laatste kan je je hd in een andere pc doen en vanaf daar FreeBSD installeren. Later plaatst je die HD weer terug.
Ja een andere cd speler is niet de oplossing :(

m'n floppy mag dan niet werken, maar booten van cd gaat prima met win98 en SuSE 6.4 & 6.0.....

Als ik freebsd op m'n p3 met hele andere hardware install en de hd weer terugzet in de P133 krijg ik dan geen probs ? moet ik dan veel veranderen ? Dit lijkt mij wel de oplossing :)

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Als je alleen een standaard install doet (en nog geen custom kernel compiled), krijg je daar helemaal geen problemen mee. Moet kunnen dus. Zet wel even de harde schijf op dezelfde positie als je hem in de andere computer gaat zetten (bv. primary master), anders moet je daarna weer je /etc/fstab gaan aanpassen.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Aike
  • Niet online
laat maar.

Pagina: 1