[AUTO]zelf een dashbord fabriceren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:49

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Reden tot dit topic: Mijn ultra1337 mp3/gps/dvd systeem. Na verscheidene schermpjes bekeken te hebben van 800 pleuro vond ik het handiger/goedkoper om bij eio.com een schermpje te bestellen en in te bouwen zoals:
http://www.arbytech.com/carmp3.php het gedaan heeft.

Alleen hoe heeft hij het gedaan ? Fiberglass staat ergens, maar waar koop je dit ? moet je het warm maken ? e.d. ?

Ik ben best handig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 08:42

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Fiberglass alleen heb je niks aan.... Je moet er ook een hars (epoxy of polyester) bij hebben....
Dan moet je een mal maken in de vorm waarin je je dashboard wilt hebben... en dan moet je gaan lamineren!!!

tip 1: Je kan beter teveel hasr gebruiken dan te weinig.
tip 2: Zorg dat er GEEN luchtbellen tussen de verschillende lagen glasfiber zit (is lelijk).

Het is een smerig karweitje.... maar wel leuk te doen!

kopen?? dat kan je gewoon bij de praxis, etc kopen......

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
dus...
je maakt een mal, hier leg je een fiberglass doek in, je smeert het in met hars. je laat het uitdrogen. en zo herhaal je die stappen tot je de gewenste dikte hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Demon
  • Laatst online: 20-01-2022
Klingt interessant

- Systeem Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
google search leverde veel 'boot' hits op...
ka je ook in een keer een grote scheut hars gebruiken, laag van 0.5 cm ofzo? In mijn modelbouw boek doen ze het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:32

Wuursj

want worst is al bezet

je kunt spul nemen dat zij bij de bouw en reparatie van boten gebruiken: Thixotrope Epoxy Daar kun je in principe lagen van 2 cm dik van opbouwen maar zover zou ik niet gaan met de kans op afbreken. Die halve centimeter moet wel lukken. Ook is dat spul goed te schuren om oneffenhedenweg te krijgen.
Dat is ook epoxy maar dan verdikt, je hebt ook sytemen waarbij je de epoxy hars tot gewenste dikte kan maken met vulmiddelen maar die epoxy die ik gebruik vind ik makkelijker verwerken. Kost wel €25 per kilo en is maar een klein half uurtje verwerkbaar, net zoals de meeste epoxy producten. Ook moet je bij alle epoxy producten de verhouding basis en harder goed doen bij het mengen.
Ook is er een groot scala van epoxy plamuren te krijgen waarmee je een mooie laaste en eventuele dikke laag mee kunt maken, ook goed te schuren.

Ik ben zelf bezig met het opknappen van een boot en gebruik daar die epoxy middelen voor. Na wat ervaring kun je er leuke dingen mee maken, alleen jammer dat het zo duur is.
kijk maar eens op http://www.doublecoat.nl of http://www.westsystem.com/ voor meer info maar dat zijn fabrikanten van producten die meer voor de botenbouw zijn bedoeld, ook al werken ze daar vaak ook met glasmatten en dergelijke dus misschien heb je er wel wat aan.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je een dure auto hebt, anders zou ik op de sloop zo'n plaat kopen en dan een keertje oefenen, eventueel kun je die plaat ook nog verwerken in je mal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, met polyester-kit, eerst matje van klasvezel, daar smeer je dan polyester op, en zodoende krijg je een mooi vlak resultaat, let wel op, polyester schuren moet je met goede mondbescherming doen, het is nogal giftig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:38:
Ik weet niet of je een dure auto hebt, anders zou ik op de sloop zo'n plaat kopen en dan een keertje oefenen, eventueel kun je die plaat ook nog verwerken in je mal :+
Opel Corsa 1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

iMars

Full time prutser

Hoi,

je kan bij de Gamma van die fiberglass/epoxy reparatie setjes kopen.
Misschien een handige tip ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28
De afwerking bij die site is echt goed, het is waarschijnlijk vooral belangrijk wat voor "filler" je gebruikt. Veel succes.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Ik zal effe eerlijk zijn het wordt helemaal MOOI als je heldere epoxy hars gebruikt in combinatie met carbonfiber!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

en een mal maken zou ik van GIPS maken....
Ik heb al wat ervaring met het maken van glassfiber & Carbon fiber dingen.... en een mal van gips is makkelijk..... dat kan je makkelijk maken en makkelijk bewerken!!
OOOOoohhh ja voor ik het vergeet : koop los-middel... zodat je je product van je mal kan halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Ik heb zelf 2 snowboards gelamineerd met geweven matten.

Wat je misschien ook kan doen is wat pigment in je epoxy mengen, krijgt het alvast een kleurtje en is het ook niet zo wit bij beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
blauw met daar ook blauwe leds in :9~
resultaat wordt hier zeker gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 22:39

zerok

geen

Ik heb ff een ander vraag je. Mag dat eigenlijk wel je eigen dashboard maken?? Kan me voorstellen dat het niet al te veilig kan zijn bij een botsing bijvoorbeeld

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

zerok schreef op 09 september 2002 @ 17:53:
Ik heb ff een ander vraag je. Mag dat eigenlijk wel je eigen dashboard maken?? Kan me voorstellen dat het niet al te veilig kan zijn bij een botsing bijvoorbeeld
als je alle zooi die eronder zit maar laat zitten, volges mij zitten in je dashboard geen kreukelzones enzo.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18
Hoe werkt de aansturing?? gewoon op het scherm drukken?? of heb je nog een muis in je handschoenenvakje? :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met stemherkenning natuurlijk! Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 17:36
Siemens heeft zo'n laptopje met touchscreen... 2dehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

www.dashpc.com staat veel! kijk daar maar effe.....
OOhh ja ik ga het ZEKER doen!! heel ZEKER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar had je gedacht zo'n touchscreen vandaan te halen??...Ik heb er een paar gevonden maar die waren vanaf 15"en erg duur :( ...
en die siemens kan ik ook niet tweedehands vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Prulleman schreef op 09 september 2002 @ 19:01:
Hoe werkt de aansturing?? gewoon op het scherm drukken?? of heb je nog een muis in je handschoenenvakje? :D
afstandsbediening 8)7
T is natuurlijk met touchscreen...
http://www.arbytech.com/i.../screenbuilding/touch.jpg (let vooral ff op die bestandsnaam ;) )

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 23:37
12" touchscreen +-1200 pleuro ex btw

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolf_Schootman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 21:49
Dat geknoei met polyester is op zich best goed te doen. Je moet er alleen wel goed voor uitkijken dat je handschoenen en dergelijke aan doet, en vooral je auto(interieur) goed afdekken met plastic folie oid.
Ik heb de kuip van m'n motor herstelt met polyestermatten en het resultaat is supergoed al zeg ik 't zelf, ik moet 't alleen nog laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Topicstarter
zerok schreef op 09 september 2002 @ 17:53:
Het is niet het volledige dashboard gewoon waar het scherm in moet, en glasvezel is best strak btw.
Prulleman schreef op 09 september 2002 @ 19:01:
Touchscreen idd, je kan de 'touch-folie' apart kopen en er zit een ps/2 aansluiting op dus dat zit wel snor. prijs ben ik ff kwijt.
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 19:13:
Met stemherkenning natuurlijk! Toch?
Stemherkenning komt later, aangezien je wat last gaat hebben van motor geluiden e.d. ga ik me een klein Shure-microfoontje aanschaffen, aangezien zo'n dink veel geld kost zit het even in de vriezer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00Dy schreef op 10 september 2002 @ 12:52:
Touchscreen idd, je kan de 'touch-folie' apart kopen en er zit een ps/2 aansluiting op dus dat zit wel snor. prijs ben ik ff kwijt.
Ik heb ff rondgekeken, maar kon alleen maar vinden dat het erg duur is...ze schijnen het bij conrad te verkopen maar die site ligt nogal overhoop.

had je al een idee waar jij t gaat halen??..
Pagina: 1