Elsa Gladiac of Elsa Gloria III, welke heb ik?

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Vreemd geval
In een winkeltje afgelopen week een Elsa Gladiac GeForce 2 GTS gekocht voor 49,99. Vond ik geen slecht prijsje. Het enige mankement was een totaal beschadigde doos.
Echter: als ik mijn computer opstart, geeft ie heel snel aan (nog voor het bios):
Gloria III

ik trok me er in 1e instantie niks van aan, ik dacht dat het een zelfde soort kaart was. Echter, toen ik de drivers had geïnstalleerd voor de Gladiac, werd ik doodgegooid met hardware-conflicten.
Ben vervolgens gaan zoeken op internet, drivers voor de Gloria III gedownload en die werken dus perfect.
Toen dacht ik dus: dan zal ik wel een verkeerde kaart hebben gehad. (lijkt logisch omdat de drivers van Gloria III goed werken)

Nu is het echter weer vreemd, omdat er op de kaart een heel mooi stickertje zit (lijkt vanuit de fabriek te komen) met een serienummer en daaronder "Gladiac"

Hoe weet ik nou zeker welke kaart ik heb? :?
En nog belangrijker: welke kaart is beter? De Gladiac (32 mb) of de Gloria (32 mb)? :) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

volgens mij ben je lichtelijk genaait... ik weet niet pcies welke "beter" is maar het feit dat de winkel de moeite neemt om em in een andere doos te doen en er een ander stickertje op plakt zal jij wel aan de verkeerde kant van de deal staan :(

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Een Gloria III is een nVidia Quadro2. Dat is eigenlijk gewoon een GTS met wat extra OpenGL functies. de Gloria is beter dan de Gladiac.

Je mag eigenlijk wel blij zijn dat je voor dat geld een Gloria III hebt. Die dingen worden voor veel verkocht (zie: Pricewatch).

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Meer info hier: op Tom's hardware

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Cis
Alpine schreef op 08 september 2002 @ 17:43:
Een Gloria III is een nVidia Quadro2. Dat is eigenlijk gewoon een GTS met wat extra OpenGL functies. de Gloria is beter dan de Gladiac.
Da's mooi :) Bedankt!

Op mijn videokaart stond het nummer NV897.0
Als je vervolgens op 897 zoekt op deze site --->
http://www.g256.com/guides/gfpricewatch/tables.html --> dan valt ie inderdaad onder de GTS-kaarten.

Weet je toevallig ook de richtprijs van zo'n Gloria 32 mb DDR (1xVGA, 1xTVOUT)?
Pricewatch van Tweakers geloof ik niet (900 euro??) :? :? :?

Verwijderd

Geloof maar wel, de quadro is de proffessionele variant. Speciaal geoptimaliseerd voor Maya en vergelijkbare programma's. die prijs klopt echt heus.

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

bij tom's hardware staat dat 'ie +/- $1000,- moet kosten, dus het zou wel kunnen... Elsa Quattro is altijd duur :D

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Damn, some people have all the luck. Veel plezier met CAD programma's en 3DMax. :)

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Weet je zeker dat die 32 mb heeft?

Een 32mb Gloria III bestaat namelijk niet!

Zie je bij je OpenGL settings > Aangepaste OpenGL instellingen allerlei namen van progs staan zoals 3D Studio MAX en Maya enzo?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt wel kans dat door een beschadeging aan de kaart zijn ID verkeerd wordt gelezen, en deze gezien wordt als quadro. Ik dacht ook dat er geen gloria 3's met 32 mb zijn. Kun je eens kijken op wat voor snelheden de kaart loopt? Dus lees met powerstrip e.d. de core en geheugen waardes eens uit? Als ze standaard GTS zijn dan heb je gewoon een gladiac die verkeerd gezien word.

Verder heb je nix aan een gloria als je spellen speelt, hij is zelfs ietsje langzamer. Maar op zich maakt het niet uit.

specs

• Cis
I must have been drunk.
Ik kijk het ff na en zowaar: 16 mb :( :(
Het is overigens wel de Gloria III, dat had ik dus wél goed gelezen ;)

Nu is mijn vraag: is 50 euro duur voor zo'n kaart. Ik heb eigenlijk niet veel zin om heibel te gaan maken. Als het gewoon een normale prijs is, ga ik akkoord. Mocht ik 'm ook voor 35 euro ergens kunnen krijgen, dan ga ik uiteraard wel gewoon terug...

• maratropa
  • Niet online
huh 16 mb? das niet normaal.

Zeker weten dat het een gloria is? Heb je de core en memory snelheden bekeken?

Dit is een gloria III

Afbeeldingslocatie: http://www.msd.co.kr/product/image/ELSA_GLoria3.jpg

specs

• Cis
Haha, en de mijne is nagenoeg identiek aan deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.compgeeks.com/images/300x300/VCD-NV897-unit.jpg

Alleen zit er boven de ventilator-aansluiting nog een printplaat van pakweg 2,5 bij 2,5 cm.

Kan het zijn dat ik gewoon een 2e hands kaartje heb (wat ik op zich niet eens zo erg vind) die verkeerd is geflasht?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De GF2 gts is toch nooit in een 16MB variant geweest? en de quaddro ook niet.
Erg vreemd, misschien is het wel een expirimentele/bij elkaar geschraapte kaart :P
Er is iig iets goed fout.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• maratropa
  • Niet online
Dat zou kunnen, hij heeft iig de ID van een Gloria, maar die 16 MB is niet goed, minimaal 32 dacht ik op de gladiac.

specs

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Om van een GeForce een Quadro te maken is geen enkel probleem. Ik heb net met rivatuner m'n GeForce 2 Ti omgetovert naar een Quadro 2 Pro. Windows herkende hem daarna ook direct dat het een Quadro 2 Pro is.
Is voor mij nogal een voordeel omdat ik vaak 3ds max gebruik (voor school e.d.)

Het kan zijn dat jouw kaart ook zo is getweaked.

• maratropa
  • Niet online
Ik doe het ook zo met rivatuner. Maar dat kan bij hem niet zo zijn, want rivatuner instaleert een driver die de "ID" van de geforce 2 veranderdt in een quadro pro. Die van hem doet het standaard hardwarematig al. Dus of de kaart is gemod, of hij is beschadigd. Ik heb van mensen gehoord dat hun geforce plotseling als quadro gezien werd, door een beschadeging.

Maar Cis, volgens mij is die kaart gewoon fucked up, en zou ik hem terug brengen.

specs

Verwijderd

Dat ziet eruit als de Gladiac, GTS2 Geforce 2, maar met een printplaatje? Misschien de VIVO module.

• Cis
Dat kan ja, er staat inderdaad op de doos "Video in/out module included".
Voor de rest staat er alleen: Gladiac GeForce 2 GTS, 32 mb AGP (2x/4x agp), DDR RAM en 4 pipelines voor blablabla (staat in het Frans, dus voor mij onleesbaar).

Voor de rest: de foto die op de doos staat, ziet er ook precies hetzelfde uit als mijn videokaart, alleen er zit dan geen VIVO op en het stickertje op de ventilator is anders...

Verwijderd

ic, op het ventilatortje staat standaard "millenium electronics" (AFAIK)

• maratropa
  • Niet online
naja als je de kans wilt nemen, maar het feit dat ie 16 mb niet ziet en de id verkeerd is duid op een hardwarematig probleempje. Ik zou kijken of je je geld kan terugkrijgen.

specs

Verwijderd

Die id is er ook gewoon in te flashen dit is eerder een bios probleem, als je er weer een gfordce vn wilt maken (maar dat is volgens mij overbodig) download je nvidia bios editor en haal je het bios op uit de kaart, veranderd de id en flashed hem er weer in met vflash. is allemaal te vinden op www.guru3d.com Overigens spreekt dat allemaal vor zich, er staat wl aangegeven wat wat is. je komt er el uit.

Overigens komt het wel vaker voor bij gf2gtssen dat hij maar de helft van de hoeveelheid aangeeft,. er zit wel de goede hoeveeheid in, het ws vooral een probleem bij en videobios versie, maar weet niet welke. Daar zou ik me niks van aantrekken want quadro's met 16mb net als gf2's met 16 mb bestaan niet :)

• Cis
Ok, ik maak het ff helemaal gek. Ik heb mijn computer als test (omdat ik zeker wilde zijn dat ik niet paranoia was :) ) 10 keer aan en uit gezet. 4 keer gaf ie 32 mb aan, 6 keer gaf hij 32 mb aan. Ik krab me nu dus een paar keer op het voorhoofd en denk dat ik dit hele zooitje maar voor lief neem. Ik heb wat ik wilde: een videokaart waarmee ik Warcraft 3 kan spelen op een celeron 500 en daarmee neem ik genoegen :)
Bedankt iedereen :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zam wel een gemodde GTS zijn :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mega vaag :?

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1