[XP] Start niet met nieuwe mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
MSI KT3 Ultra2 & XP2100+

Gisteren ff nieuwe spul gekocht :)
MSI KT3 Ultra2, 512mb DDR (Kingston) en een AMD Athlon XP 2100+

Als ik windows nu opstart blijft ie hangen, ik krijg geen Windows laad scherm oid.
Maar alleen een zwart scherm met een wit streepje ala DOS.
Vanaf daar doet ie helemaal niks.

Als ik windows opnieuw wil installeren boot ik 'm van de CD.
Laad ie de benodigde bestanden, en komt er te staan "Windows word opgestart".
En dan blijft ie daar hangen!

Ik kom gewoon niet in m'n Windows en kan 'm ook niet opnieuw installeren.

Iemand enig idee wat te doen ?

(Verdere specs staan in sig, mobo+CPU+geheugen moet nog worden geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

MSI KT3 Ultra2 & XP2100+

Maar waarom nu dit nieuwe topic?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Dat was een compleet ander probleem :|
Dies nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is de install die je doet een compleet schone install, of installeer je hem over je oude install heen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien dat het te maken heeft dat activatiegedoe van windows xp. Als je hardware config verandert is je key niet meer geldig ofzo.. en als je opnieuw wil installeren doorzoekt ie misschien wel het register van je oude installatie en herkent dat je key niet meer klopt oid.. :? Probeer anders es je windows partitie te formatteren zodat er geen resten van je vorige install overblijven.
Verder kun je ook nog proberen om met zo winig mogelijk hardware de installatie te doen.. dus geen geluidskaart, netwerkkaart etc.. evt. je hypermoderne AGP kaart vervangen door een simpel pci dingetje.. (moest ik ook doen :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 15:35
Als je alleen een nieuw mobo er in hebt gestopt, maar je hebt de HD gehouden die in je oude systeem zal, zullen alle instellingen van XP op je HD staan van je oude systeem.
Als je diezefde HD gebruiikt om je nieuw systeem aan te sturen, is het logisch dat de instellingen van je oude mobo niet overeenkomen met je nieuwe mobo --> probleem.

Opstarten met een DOS diskette en format C: doet wonderen. (werkt trouwens alleen als je partitie niet NTFS is, anders eerst een beetje kloten met fdisk)

Misschien lukt het je om vanaf de XP cd te booten en dan opnieuw opnieuw installeren.
I.i.g. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Cyberpope schreef op 08 september 2002 @ 17:26:
Is de install die je doet een compleet schone install, of installeer je hem over je oude install heen?
Nou zover komt ie dus niet.
Hij laad bepaalde bestanden die ie nodig heeft voor de installatie en dan kapt ie ermee.
Palomar schreef op 08 september 2002 @ 17:33:
misschien dat het te maken heeft dat activatiegedoe van windows xp. Als je hardware config verandert is je key niet meer geldig ofzo.. en als je opnieuw wil installeren doorzoekt ie misschien wel het register van je oude installatie en herkent dat je key niet meer klopt oid.. :? Probeer anders es je windows partitie te formatteren zodat er geen resten van je vorige install overblijven.
Verder kun je ook nog proberen om met zo winig mogelijk hardware de installatie te doen.. dus geen geluidskaart, netwerkkaart etc.. evt. je hypermoderne AGP kaart vervangen door een simpel pci dingetje.. (moest ik ook doen :()
Ik zal m'n HD ff in deze workstation zetten en formatteren.
En ik moet ook mn GF4 Ti 4200 eruit halen anders wil het ook niet :D
chicky schreef op 08 september 2002 @ 17:35:
Als je alleen een nieuw mobo er in hebt gestopt, maar je hebt de HD gehouden die in je oude systeem zal, zullen alle instellingen van XP op je HD staan van je oude systeem.
Als je diezefde HD gebruiikt om je nieuw systeem aan te sturen, is het logisch dat de instellingen van je oude mobo niet overeenkomen met je nieuwe mobo --> probleem.

Opstarten met een DOS diskette en format C: doet wonderen. (werkt trouwens alleen als je partitie niet NTFS is, anders eerst een beetje kloten met fdisk)

Misschien lukt het je om vanaf de XP cd te booten en dan opnieuw opnieuw installeren.
I.i.g. succes
Al mn schijfen zijn NTFS :9
Dus maar zoals ik hier boven al zei, ik zet 'm wel ff in deze PC.

En booten vanaf CD wil dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nou ik heb de schijf nu geformatteerd, ik boot vanaf m'n XP cd (nl).
Hij laad de benodigde bestanden, dan is ie daar mee klaar en komt er te staan "Windows word gestart".
En daar blijft ie hangen, hij doet vanaf dat moment helemaal niks.

Dus dat formateren heeft niks verholpen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:51
Probeer dan eerst win2k of 98 te installeren en dan win XP vandaar uit te starten werkt bij mij wel op oudere pc's die niet van CD kunnen booten. De win XP CD start namelijk wel op onder win2k of een andere windows versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

Duinkonijn

Huh?

M@NIC schreef op 08 september 2002 @ 19:43:
Nou ik heb de schijf nu geformatteerd, ik boot vanaf m'n XP cd (nl).
Hij laad de benodigde bestanden, dan is ie daar mee klaar en komt er te staan "Windows word gestart".
En daar blijft ie hangen, hij doet vanaf dat moment helemaal niks.

Dus dat formateren heeft niks verholpen ;(
probeer eens ander geheugen...

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Duinkonijn schreef op 08 september 2002 @ 19:47:
[...]

probeer eens ander geheugen...
Ik heb gisteren een nieuwe reepje gehaald.
512mb DDR (333) van Kingston...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Aaah ik kwam zonet terug en hij is verder gekomen dan dat "Windows word gestart" scherm.
Nu kon ik op enter drukken als ik XP wou installeren, dat heb ik gedaan, maar nu kon ie geen HDs vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
Er staat ook vóór de installatie op je scherm aangegeven dat je even smartdrive moet laden (smartdrv.exe)
Dan moet je dat wel doen, natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 18:39
Probeer ook eens UDMA uit te zetten in het BIOS. Worked for me! Oh ja, na installatie kan die gewoon weer aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
zetje01 schreef op 08 september 2002 @ 21:17:
Er staat ook vóór de installatie op je scherm aangegeven dat je even smartdrive moet laden (smartdrv.exe)
Dan moet je dat wel doen, natuurlijk...
Hoe kan ik smartdrive laden als ik vanaf de CD boot :?
Rendier2710 schreef op 08 september 2002 @ 21:21:
Probeer ook eens UDMA uit te zetten in het BIOS. Worked for me! Oh ja, na installatie kan die gewoon weer aan hoor.
Kun je ongeveer zeggen waar ik dan moet zoeken in mn BIOS ?
Kan UDMA nergens vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
winxp hangt tijdens installatie daar had ik dus een zelfde soort probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Heb hetzelfde probleem gehad. Compleet schone HD, alleen een grafische kaart, processor en geheugen erin en nog niet verder komen dan het "Windows wordt gestart" scherm.

Uit wanhoop het bios maar eens gecleared en toen installeerde XP als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Mja de oplossing was dus een andere video kaart erin.
Ik weet iig dat XP niet wil installeren met m;n GF4 Ti erin, dus die had ik er al niet in.
Heb er nu een GF2 GTS erin en daar wil ie normaal gesproken wel mee installeren.
Maar heb toch voor de zekerheid zonet m'n oude TNT2 erin gedaan, werkt ook niet ;(
Arty_Shock schreef op 09 september 2002 @ 15:09:
Heb hetzelfde probleem gehad. Compleet schone HD, alleen een grafische kaart, processor en geheugen erin en nog niet verder komen dan het "Windows wordt gestart" scherm.

Uit wanhoop het bios maar eens gecleared en toen installeerde XP als een zonnetje...
Ik heb de BIOS al 100x gecleared :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Had met me p3 systeem hetzelfde probleem. Bij mij kwam het omdat vga shadow nog aanstond. Dus dat ff nakijken. En dus uitzetten.

Ook moet je je Plug en Play uit hebben staan in je bios.

Toen ik dat had gedaan instalde hij goed.

Good luck
Ik voel met je mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
M@nic: sorry, ik heb niet goed nagedacht. Als je van CD boot hoef je geen smartdrive te laden, dat wordt al automatisch gedaan.

Kun je niet 'gewoon' van floppy booten? oh nee, al je schijven waren ntfs :(
Worden je schijven wel goed in/door je bios gedetecteerd?
Haal er eens één schijf uit en probeer opnieuw?

edit: normaal gesproken zorg ik er altijd voor dat ik een (opstart)floppy heb met smartdrv.exe erop.
Pagina: 1