Heeft het zin ( Sswitch/hub gezever )

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om mijn hub te vervangen door een ( gratis ) switch in deze situatie:

Server met 3 clients.
Server heeft een 10mbit NIC voor chello,..de rest `kan 100 `worden`.

Ik heb ooit gelezen dat een 10mbit kaart het gehele netwerk qua snelheid omlaag zou brengen maar aangezien die ene kaart alleen voor internet verkeer wordt gebruikt vroeg ik me af of het onderlinge dataverkeer wel op 100 kan.

Help me ;)

Verwijderd

Als je switch 10/100 is, kan het.

• Agent-X
  • Niet online
Dat is zo ja..schijnt nog een goede te zijn ook.
Kan ik dus dadelijk met 100mbit onderling mp3`s uitwisselen ondanks de 10mbit `internet kaart` ? :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Als je switch 10/100 is, kan het.
(beter kon ik het zelf gewoon ook niet zeggen :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:34

Petuhr

FreeBSD

Neem de switch..... :)
Switch is altijd sneller dan HUB

• Capzilla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2025
Switch is so wie so wel prettig, kan niet iedere bak op netwerk al het verkeer af luisteren. Tenzij je dat natuurlijk juist wilt. ;-)

• Agent-X
  • Niet online
O wacht dat kan ik natuurlijk braaf instellen dadelijk ? :D
Maar ik had dus gehoord dat die `ene` Chello kaart de boel naar 10 zou trekken..ondanks dat de rest 100 zou zijn. Aangezien ik dus 3 100mbit nic`s moet aanschaffen wou ik er wel zeker van zijn.
Dank voor de hulp :)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
Inderdaad kun je 10 en 100 Mbit door elkaar gebruiken op je netwerk, en nog Full Duplex ook!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Heb een 10/100 self thinking draaien, zie het probleem ook niet, doet alles wat ik haar vraag
Gewoon voor gaan dus

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Dat je in een switched lan niet kunt packetsniffen is in theorie waar, maar in de praktijk niet. "vie hev aur weez..." ;)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je 10mb kaartje naar je kabelmodem heeft uberhaupt geen invloed op je interne net..

Ik zou zelf voor de switch gaan, altijd relaxt.. Al is het niet per definitie waar dat het sneller zou zijn..

Voordeel van je switch is wel dat je over kunt naar full duplex mode i.p.v. half duplex bij je hubje en dat scheelt best..
Ik moet ook zeggen dat sinds ik met mijn ciscootje werk mijn machine zelf ook sneller is geworden omdat hij minder puinhoop van anderen op zijn nic binnen krijgt.

IP Rocks

Pagina: 1