XP 1800+ dood of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 16:28
Vanochtend deed mijn pc het nog gewoon, maar na een keer opnieuw opstarten liep de pc helemaal vast. Dit bleef hij doen totdat hij helemaal niks meer deed (de ventilatoren en cd-romspelers e.d. werden geactiveerd en na 10-15 seconden viel de pc uit.
Toen heb ik de processor in een andere computer getest en deed ook niks, andere processor in mijn computer gezet en die draaide wel goed.

Daarna heb ik de XP proc. er weer in gezet en deed hij eerst nog niks, nog een keer test en hij draait nu weer als een zonnetje. :)

Kan iemand mij misschien vertellen of dit een voorteken is van het veel te vroeg overlijden van mijn proc. binnenkort? :(

Specs.

MSI KT-3 Ultra
AMD XP 1800+ met C-Spire koeler
Samsung pc2700 256 MB DDR
WD 40 Gig HD
Realtek netwerkkaart

Btw. de computer is niet overgeclockt/unlocked o.i.d.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Misschien was et ding gewoon ff helemaal overheated dat ie gewoon ff moest afkoelen ofzo :)

• Rattlehead
Nee, lijkt me stug, hij komt normaal niet boven de 45 graden en hij stond misschien nog maar een uurtje aan.

Maar misschien had 'ie wel een kater van gisteravond >:)

Verwijderd

Hij zat waarschijnlijk niet echt lekker in de socket. Maar een proc doet het, of hij doet het niet. En niet half/half.

Verwijderd

Niet lullig, maar dat had ik eerst met mijn AMD 1200, daarom zit ik nu naast een Pentium 4.

Verwijderd

als de processor niet meer boot wil dat niet perse aan de processor liggen wellicht is je socket niet optimaal of zat hij er niet goed in
heb het een keer meegemaakt met mn 1 ghz athlon toen lag het aan de beschadigingen aan de core hij deed het wel maar veel trager dan ik gewend was
dus ja het kan je processor zijn maar het kan ook een prob met voeding/geheugen/mobo liggen
gewoon hopen dat t niet meer gebeurd
_/-\o_

• Rattlehead
Het vreemde was dat hij vastliep als het logo van winxp in beeld zou komen. Dus ik kon wel in de bios komen e.d. maar even later liep hij dan vast totdat hij niks meer deed. Maar 't zou wel kunnen dat hij niet goed in z'n socket zat, want ik heb hem er een paar keer uitgehaald nadat ie 't niet meer deed om te kijken of er ook brandsporen of zo opzaten.

Maar hij doet het nu nog steeds gelukkig! :*)

In ieder geval bedankt voor de tip! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:24:
Niet lullig, maar dat had ik eerst met mijn AMD 1200, daarom zit ik nu naast een Pentium 4.
Dat heeft dus geen fuck met elkaar te maken.
Dat kan net zo goed met een Intel gebeuren.

Verwijderd

A] Maakt de cooler voldoende contact met de core?

B] Kijk eens even of de core van je CPU niet beschadigd is. Dit kan gebeurd zijn met het installeren van je CPU cooler. Als de core beschadigd is, heb je kans dat hij het niet meer of slecht doet.

C] Gebruik zilverpasta ipv de standaard witte pasta die erbij zit.

Grtz
Brujah

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Computer geaard? Kan nog wel eens rare fratsen opleveren als je dat dus niet hebt.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Als je wel gewoon in de bios kan komen en het dus bij Windows pas fout gaat lijkt mij dit gewoon allemaal toeval te zijn, zeker nu hij wet weer "spontaan" is gaan doen. Het kan gewoon een rare samenloopo van omstandigheden zijn, Windows die bij het booten vastloopt, een proc die in het andere mobo niet goed zat en vervolgen in orgineel mobo dus wel weer werkt. Je weet het niet... :P.

http://twitter.com/randalpeelen

Verwijderd

Zoiets heb ik laatst ook gehad, starte vervolgens weer op maar een week later deed hij niets meer bleek dat men voeding het niet meer aan kon en langzaam dood ging.

• Rattlehead
[quote]Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 10:32:
A] Maakt de cooler voldoende contact met de core?

Jazekers, de koeler zit er ook goed om op.

B] Kijk eens even of de core van je CPU niet beschadigd is. Dit kan gebeurd zijn met het installeren van je CPU cooler. Als de core beschadigd is, heb je kans dat hij het niet meer of slecht doet.

Hij lijkt goed onder het vergrootglas, ook onder de proc. zijn de pootjes recht en
niet beschadigd.

C] Gebruik zilverpasta ipv de standaard witte pasta die erbij zit.

Heb ik gedaan, flinterdun laagje.

Vreemd voorval, hij zal waarschijnlijk niet goed in het voetje hebben gezeten alhoewel ik het nog steeds vreemd vindt dat hij in een andere computer ook niet wilde. Maar tot nu toe doet hij het gelukkig nog.

Ik wacht af! :P

Verwijderd

dat probleem heb ik wel vaker met msi ge had maar voor mij geen msi meer
en vaker mol je prossor met het er af haalen van de cooler
Pagina: 1