Toon posts:

Pc start niet meer op?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een topic met wat meer info!!

Ik heb gisteravond nog op me pc gezeten en toen heb ik hem uitgezet en ben gaan slapen maar vanmorgen wilde ik hem aanzetten en er gebeurt gewoon niks meer de monitor kan wel aan en de speakers ook...

Het gaat om een p2 333 mhz, 40gb hdd ibm, 356mb ram, een best wel oude pc dus maar alles werktte gewoon nog goed...Het heeft een Asus moederbord!

Als ik de kast open maak zie ik niks speciaals (heb daar ook niet echt verstand van). Er draaien geen fans of wat dan ook de kast doet van binnen niks als je hem probeert aan te zetten, hij gaat gewoon NIET aan. Alle kabels zitten er achterin wel gewoon goed in.

Ik hoop dat iemand weet waar het aan ligt, en wat ik er aan kan doen, ik hoop niet dat ik me pc kan weggooien :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is je powerknop niet toevallig kapot? Wissel de power on en reset knop eens om en test het :)
Als die nog ok is lijkt het mij een erg dode voeding.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hmmz, ik kwam na een weekend naar een vriend thuis, wou mijn PC aanzetten, deed het niet meer. Alleen ik heb een Asus A7V333 (geen RAID), AMDXP2200+, 80Gig Maxtor UDMA133. Het groene lampje op het moederbord gaat wel aan, ook het groene lampje op de voorkant van de miditower, maar de voeding e.d. gaan niet aan. Kan me niet voorstellen dat de voeding nu al stuk is, de PC is van vrijdag.

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 11:02

The Dutch Dude

Haiku Rules!

voeding kaduuk is mijn eerste gedachte, of een gefrituurd mobo...

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Verwijderd

Weet je zeker dat je niet de CMOS clear jumper op clear hebt staan? Met andere woorden, heb je aan de CMOS clear jumper gezeten? Dat is de jumper vlakbij je batterij op je moederbord. Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat je moederbord niks doet na het ontvangen van een power on signaal.

Zo niet, dan denk ik toch richting een defecte voeding. P2 is ATX, dus ga even naar de computerwinkel en koop een no-name goedkope 300W ATX voeding voor €20 - €25.

Succes :)

Verwijderd

Als er echt niks gebeurd is het waarschijnlijk de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 08 september 2002 @ 16:42:
Is je powerknop niet toevallig kapot? Wissel de power on en reset knop eens om en test het :)
Als die nog ok is lijkt het mij een erg dode voeding.
Daar ligt het niet aan want ik kan me pc ook aanzetten door op de spatie knop te drukken en dan doet die ook niks.

En ik zie niks van lichtjes aangaan ergens.

Ja me beeldscherm staat gewoon aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat de voeding kapot is ben ik dan ook alles kwijt wat op de pc stond?? :'(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 17:18:
Stel dat de voeding kapot is ben ik dan ook alles kwijt wat op de pc stond?? :'(
lol

nee dat niet

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10

AlexAuto

Parttime Tweaker

:D :D

Nee, dat staat op de harde schijf. (Ander component >:) )

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe voeding erin zetten is dat moeilijk of kan elke computern00b dat wel :)

Verwijderd

Alle opgeslagen data die op de harde schijf staan blijven behouden. Zelfs alle BIOS instellingen blijven bewaard op een chip die gevoed wordt door een CR2032 batt van 3v. Zolang dat er niks is beschadigd, dan werkt de pc weer na een nieuwe ATX voeding (25€). :7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:39:
Als ik de kast open maak zie ik niks speciaals (heb daar ook niet echt verstand van)....

Niet om kinderachtig te doen, maar enige kennis is wel verlangt, je geeft ons nog steeds niks om mee te werken.
Kijk, voor dit soort zaken kun je je beter eerst wat inlezen her en der, dan weet je ook wat een harde schijf überhaupt is ;) Probeer een andere voeding of vraag iemand in je omgeving die verstand heeft van pc's en kijk ook even op beginnersweb.nl of zo. Met alle respect maar een béétje niveau en zelfredzaamheid wordt hier wel verlangt; het is geen "m'n pc doet ut niet, help" forum hier waarop 'tig tips woorden aangedragen welke al 'tig maal de revue hebben gepasseerd. Iig is het belanrijk om over enige basiskennis te beschikken wil je een PC fixen. Succes en gebruik anders ook even de search functie.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.