Bij een zeer goede kennis van mij staat een dixons sky computer. Deze computer bezit een 40 GB HD en een Pentium 4 1.5. Nu heb ik er vandaag Windows XP opgezet en zijn Harddisk gepartioneerd. Enkele dingen werken nu alleen niet.
Partitie Probleem
Tevens heb ik zijn harddisk gepartioneerd van 40 naar 3 keer 33%. Dit heb ik gedaan met Partionmagic in DOS. De partities zijn allemaal FAT32 en dus ik zou ze ook gewoon in DOS moeten kunnen benaderen, maar dit lukt niet omdat de pc doodleuk zegt dat de D:\ en de E:\ niet bestaan C:\ dus wel.
De Partitie heb ik geformateerd in windows XP en ben opgestart in dos met een opstartdiskette die ik in windows XP heb gemaakt. Dus die is ook nieuw.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| [b] OPGELOST[/b] [b] Netwerk Probleem [/b] Ik heb windows xp geinstalleerd en de netwerk instellingen goed gezet. Ik weet bijna alles van netwerken en weet dus zeker dat de ip's end. goed staan. Nu hebben ze daar tevens een laptop en nog een windows XP pc staan. Deze hebben verbinding en kunnen ook gewoon bestanden delen / pingen met en naar elkaar. Dit kunnen zij niet naar de eerste pc (die met het probleem en XP dus). Deze pc kan wel zichzelf pingen maar niet naar andere pingen en ook niet gepingd worden. We hebben al een andere kabel geprobeerd dus dat is het ook niet. Netwerkkaart is een onboard netwerkkaart. Morgen ga ik er een 3com inzetten om te kijken of het daarmee wel werkt. Jullie nog tips of ideeen? [b] Update [/b] Net even de 3com netwerkkaart geplaatst en de instellingen weer goed gezet. Nog steeds hetzelfde probleem. Zullen dan toch de 2 kabels rot zijn, waarvan we er 1 zelf geknipt hebben. Of heeft er iemand nog een idee? |
Partitie Probleem
Tevens heb ik zijn harddisk gepartioneerd van 40 naar 3 keer 33%. Dit heb ik gedaan met Partionmagic in DOS. De partities zijn allemaal FAT32 en dus ik zou ze ook gewoon in DOS moeten kunnen benaderen, maar dit lukt niet omdat de pc doodleuk zegt dat de D:\ en de E:\ niet bestaan C:\ dus wel.
De Partitie heb ik geformateerd in windows XP en ben opgestart in dos met een opstartdiskette die ik in windows XP heb gemaakt. Dus die is ook nieuw.
Wat zou het probleem kunnen zijn?