Toon posts:

[Direct3d] Alles is vertraagd..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, als ik een spel wil spelen dat met direct3d moet... loopt alles vertraagd bij mij..

je kunt het vergelijken met een auto

iemand rijd 100km/u
en dan rij ik bijv 50km/u

iets loopt er gewoon niet goed...

en als er iemand online komt op msn (dat popup windowtje rechtsonderin) loopt het spel even op normale snelheid, maar zodra het schermpje weer weg is.. gaat het weer rete traag..

ik heb al gekeken bij de settings van direct3d maar ik heb niets kunnen vinden..

weet iemand hier een oplossing voor?

p.s. ik heb de nieuwste detonators van nvidia geinstalleerd,

en ik heb een Geforce 2 gts pro 64mb van leadtek

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Geep eens de specs van je systeem.. en bij welke(e) spel(len) heb je er last van?

Verwijderd

Topicstarter
Amd Athlon XP 1600+
768mb geheugen 133mhz
leadtek geforce2 gts pro 64mb

Spellen:

bijv bij unreal tournament op direct3d
Big Scale Racng
The Thing

• Pollewob
  • Niet online
Was het voor het instelleren van de nieuwste drivers niet zo? Probeer dan weer wat oudere drivers/reinstall de nieuwste drivers.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

nee was hetzelfde :|

• jep

jep

uhw.. kut.. hier is jep ingelogged.. :P ik ben BLurp dus.. ff uitloggen :P

• Pollewob
  • Niet online
Welk OS gebruik je? En welke DirectX versie? Probeer anders ff DirectX opnieuw te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
winxp, zal ff nieuwste versie van directx downloaden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:46:
winxp, zal ff nieuwste versie van directx downloaden :)
Winxp heeft standaar de nieuwste direct x.

Ga eens in de beeldscherm eigenschappen/intellingen/geavanceerd, verander hier wat instellingen en test nog eens, hiermee heb ik mijn 3d mark score en fps verdubbeld.

Verwijderd

dxdiag

kijken of alles in orde is

Verwijderd

Topicstarter
helpt niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:51:
dxdiag

kijken of alles in orde is
ff kijken

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

MSN Messenger uitschakelen? :?
Dat soort progjes blijven altijd op de achtergrond meedraaien, misschien kan je ze beter uit zetten. Hoewel, bij mijn werkt alles wel goed ook met Messenger hm...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
no problems found, all tests okey

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 08 september 2002 @ 16:57:
MSN Messenger uitschakelen? :?
Dat soort progjes blijven altijd op de achtergrond meedraaien, misschien kan je ze beter uit zetten. Hoewel, bij mijn werkt alles wel goed ook met Messenger hm...
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:48:
[...]

Ga eens in de beeldscherm eigenschappen/intellingen/geavanceerd, verander hier wat instellingen en test nog eens, hiermee heb ik mijn 3d mark score en fps verdubbeld.
ook al geprobeert

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:48:
[...]

Niet waar. Zowel XP als de nieuwste DX versie heten misschien wel 8.1 maar DX8.1 is nieuwer dan de DX8.1, vergelijk de DLL versie nummers maar eens tussen een XP machine en een fris geinstalleerde 95/98/Me/2K DX 8.1.

MicroSoft zijn stiekemerds. Ik heb vanwege dit ook problemen gehad met mn GeForce4 4400, nieuwste DirectX installeren lostte het op.

nb: 8.1 kan ook 8.0a zijn... vergeten en niet nuchter, maar het zit wel zo

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe directx installeren helpt hier niet :/

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog oplossingen ?

Verwijderd

Download eens een nieuwe agp controller. Ik had op mijn duron 1200 met radeon 8500 of Geforce2 gts echte k*nker performance in spellen als giants en emperor. dus ik een nieuwe agp controller installeren die ik op een paar maand oude driver cd had staan en het ging gesmeerd. ik was aanvankelijk verbaasd over deze drastische snelheidswinst (echt factor 2.5) maar niets anders kon de oorzaak zijn.. dus probeer het maar eens!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Staat vertical sync uit. Anders neemt je fps het aantal hertz van je monitor aan. Wat zonder refresh fix 60 is. Oftwel max 60 fps.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

haha, als hij 60 fps haalt zal hij waarschijnlijk niet snel klagen. trouwens, als iemand al zover is dat hij zonder probs drivers kan updaten dan weet hij ook wel dat de vsync het meest stomme foefje ooit is ;).

• Daacuso
Probeer ook maar mee te denken hoor.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

en dat doe je goed hoor ;). Ik lach je ook niet uit hoor. het was meer een luchtige redenering in me hoofd :).

• Daacuso
No hard feelings hoor 3Dirkfx :) Vindt het gewoon een vaag probleem en dat was het eerste simpele wat in me opkwam. Verder zou de topicstarter nog even kunnen kijken of er niet iets is wat cpu power opslurpt maar dan zou het in opengl hetzelfde moeten zijn. En anders idd AGP drivers (VIA?) dat kan ook een heleboel schelen.

Verwijderd

Het zou aan de muis-acceleratie kunnen liggen, als dat aanstaat gaat unreal bij mij opeens ook erg traag.

• jep

jep

Blurpster zit nu blij naast me, AGP controller driver hielp. :) Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
thanks bigtime.. nu zal ik jep es ff dollen met unreal:P

• jep

jep

Pffff...

Verwijderd

Zet ook es compatibility mode uit. Dat wil een game nog wel eens in slomo laten lopen.

Verwijderd

jep schreef op 14 september 2002 @ 02:22:
Blurpster zit nu blij naast me, AGP controller driver hielp. :) Thanks!
YES!!! Eindelijk heb ik goede raad verstrekt :D!. Daar ga ik een mem reepje extra voor kopen als belonging ;).

Enne Dacuuso, die Via driver waar je het over had; da's exact dezelfde die mijn zo'n boost gaf.
Pagina: 1