Toon posts:

Netlogon Backup Exec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een W2k als sbs server en een Nt 4 server met een tapestreamer.
Nu heb ik op de w2k server veritas network storage draaien en wil op de nt4 backup exec als client installen. nu wil het niet als ik op de nt4 server remote backup exec wil installen.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

en wat is je probleem, gerichtere omschrijving + foutmelding.

en waar wil je heen, hoe moet het gaan werken in theorie ?

http://www.NUiPhone.nl/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gokje: vanaf de win2k SBS de backup-exec app pushen naar de NT4 bak werkt niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

welke foutmelding krijg je ?
Welke rechten heeft die Windows2000 server op de NT4 machine?

Het serviceaccount van BE op de SBS machine, bestaat die account ook op de NT4 machine (als het geen domain is) ?

Verwijderd

Topicstarter
krijg alleen te zien unsuccessfull idd pushen naar de nt4 lukt niet nee.

Verwijderd

Topicstarter
met de administrator rechten doe ik het

• elevator
  • Niet online

elevator

Heeft de SBS2000 admin ook admin rechten op de NT4 machine?
(dus de BE services draaien onder administrator :? )

Verwijderd

Topicstarter
idd alleen als ik hem los op de nt4 server installeer dan kan ik de service s niet starten als ik dan op de nt4 server de net logon service start dan kan ik wel de backup exec servers starten.
de sbs2000 admin heeft daar ook alle rechten

• elevator
  • Niet online

elevator

en waarom is je netlogon service niet gestart? Je maakt er wel een heel wazig verhaal van imho.

Verwijderd

Topicstarter
de nt4 was ooit pdc nu is de w2k sbs pdc en dan is de nt4 server gewoon een server die geen pdc hoef te zijn of bdc. hij start dus zijn netlogon services niet.

• elevator
  • Niet online

elevator

en is de NT4 een member van het SBS2000 domain ?

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q266729

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:59:
de nt4 was ooit pdc nu is de w2k sbs pdc en dan is de nt4 server gewoon een server die geen pdc hoef te zijn of bdc. hij start dus zijn netlogon services niet.
en de reden dat die netlogon services niet gestart worden onder nt4 is omdat SBS server (small business server) het simpelweg niet toelaat om met 2 domain controllers in 1 domain te werken...

is een beperking van sbs server....

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Niet online

elevator

OK, maar Netlogon is ook nodig voor member servers.

Verwijderd

Topicstarter
klopt hij is member van het domain. heeft iemand dan een idee hoe ik hem kan laten werken als een workstation???

• elevator
  • Niet online

elevator

En wat bedoel je precies met laten werken als workstation?

Die server is nu ook geen PDC of BDC meer of is ie nog wel zo ingericht maar heb jij zelf je netlogon service gestopt ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sebatech: anderen proberen je te helpen, alleen het is ze niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Zou je iets duidelijker kunnen zijn in je probleemomschrijving, zodat het voor anderen makkelijker te volgen is? :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zwelgje
elevator schreef op 08 september 2002 @ 17:03:
OK, maar Netlogon is ook nodig voor member servers.
agreed, maar ik las het voorheen de PDC was geweest (die nt4 server) ik ging er vanuit dat topicstarter geen herinstallatie had gedaan van die server en dat ie nu nog een BDC was/is

topicstarter heeft de nt4 server dus opnieuw geinstalleerd als member in het domain? (moet wel want een BDC kan je niet demoten tot een memberserver in n4 (welk met 2000)

Verwijderd

Topicstarter
Goe komt ie aan dan. Hier heb ik een sbs 2k server die nu werkt als domain controller.
Tevens staat hier de voorheen pdc nt4 server te draaien als data server. nu draait er ook backup exec op de data server. nu omdat de sbs domain controller is is de nt 4 geen pdc meer dus als ik hem herstart start de netlogon service niet omdat er geen twee pdc kunnen zijn in een domain. om toch backup exec te kunnen gebruiken moet de netlogon service gestart zijn om op de lokale backup service te kunnen connecten. hoe kan ik er voor zorgen dat de nt4 zijn backup gaat werken zonder dat hij pdc wil zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee herinstallatie is niet gedaan.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 17:13:
nee herinstallatie is niet gedaan.
tja dan heb je dus nu een groot probleem, die nt4 machine wil dus nu ook pdc zijn (kan dus niet ook niet als BDC overigens, sbs2000 kan maar met 1 dc werken)

die nt4 machine moet dus worden gebackupped en opnieuw worden geinstalleerd als member server in het 2000 domain

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer anders eerst eens een local te connecteren naar de NT4 machine met een NT4 administrator password, eg:

code:
1
net use \\nt4server\ipc$ /user:nt4server\administrator

om vervolgens nogmaals te proberen die BackupExec services te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
en dat wil ik eigenlijk dus niet dat alleen voor de backup??

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat zwelgje zegt ben ik helemaal mee akkoord. De situatie die je gecreeerd hebt is nogal heel erg lelijk zeg maar en dan krijg je dus idd dit soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ie lelijk is is volgens mij iedereen duidelijk. Maar dit is juist tijdelijk deze week zal de upgrade plaats vinden van nt4 naar w2k. en dan is dat opgelost ging me momenteel alleen maar om de backup aan de gang te helpen. Maar goed volgens hier is er die oplossing niet maar wil toch zeggen dat het gelukt is. :)

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

zijn de domeinen van beiden netwerken (W2K /NT4) "trusted" zo niet, probeer dat dan eens als tussen oplossing. Ga het dan nog eens proberen.
En je zou kunnen proberen om je NT4 PDC te demoten naar BDC en dat je daarmee alle logon requests via de W2K server laat doen ? (een BDC doet geloof ik juist de authenticatie en niet de PDC.).
En kijk inderdaad of de service account op beide machines in de administrator groep staat (met dezelfde pw's natuurlijk).

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Pagina: 1