Toon posts:

Antwoordapparaat voor Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Windows programma dat met de modem direct de telefoon opneemt wanneer gebeld wordt. Graag wil ik het programma instellen dat deze de beller doorschakelt naar een ander nummer wanneer ik niet thuis ben. Als ik wel thuis ben, laat het programma zien dat er iemand belt en kan ik vervolgens via de speakers horen wat de beller zegt en terugpraten met een microfoon.

Een on-hold / wachtrij functie met muziekje en een keuzemenu (kies 1 voor .., kies 2 voor ..) zou handig zijn, maar is geen vereiste.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 20:28
hier zijn genoeg progjes voor, even googlen het moet je lukken.
zoektip:
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad heel wat programma's gevonden, maar ze hebben allemaal geen optie om door te verbinden naar een ander nummer als ik niet thuis ben. Kent iemand zo'n programma?

• Teckna
om door te verbinden heb je een extra lijn nodig, omdat de lijn die je gebruikt al bezet is, wat je wel kan doen is gebruik maken van de *31* methode om door te verbinden, dit doe je echter op de telefoon zelf en niet via de computer.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Teckna schreef op 08 september 2002 @ 17:09:
wat je wel kan doen is gebruik maken van de *31* methode om door te verbinden, dit doe je echter op de telefoon zelf en niet via de computer.
*21* dus :). In principe zit deze mogelijkheid in weinig software, en de reden daarvan is - zoals Teckna als zegt - vrij logisch: doorverbinden kan eigenlijk niet aangezien de lijn al bezet is. Zelfs als je een extra lijn hebt vraag ik me af of het wel mogelijk is en of je hiervoor geen centrale nodig hebt (sowieso zou je twee modems nodig hebben, en dat zou het allemaal behoorlijk ingewikkeld maken ;)).

• Teckna
dubbelpost :S

[ Voor 0% gewijzigd door Teckna op 08-09-2002 17:25 . Reden: dubbelpost ]

• Teckna
lol ging te snel *31* is om nummer af te schermen en *21* is om nummer door te verbinden.

Het is mogelijk met een 2e lijn, maar vrij ingewikkeld inelkaar te zetten, met een centrale is het al wat makkelijker. software voor thuisgebruik ken ik niet om dit voor elkaar te krijgen.
overigens kan je alles lezen over *21 in het telefoonboek

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ik kan hier zeker mee aan de slag.
Pagina: 1