[XP] hoe format ik een dynamische ntfs schijf?

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik heb in mijn systeem 1 80 gb schijf, geen andere schijven.

Deze is NIET opgedeeld in partities.

Hoe kan ik deze formatteren? Ik draai dus win XP prof.

Met een win 98 boot disk kan ik niet op de c schijf komen. Wat moet ik doen om hem te formatten?

Verwijderd

tijdens setup van winxp kan hij geformatteerd worden, of als winxp al geinstalleerd is, volgens mij ook ergens bij administrative tools.

edit:
bij mij in win2k heet het configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>opslag>schijfbeheer

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 15:59 . Reden: ff nagekeken ]

• thettes
nee het is het opstartvolume, dus dat kan allemaal niet. Ik heb win XP upgrade, en win 98 full dus ik moet er eerst win 98 op zien te krijgen. Een setup van xp kom ik dus niet in.

Verwijderd

met de upgrade cd kun je gewoon een schone installatie maken hierop staan immers ook alle files om windows te installeren. Pc laten starten van de cd rom speler dan nieuwe installatie kiezen dan vraagt ie om een volledige windows cd erin te doen dit is alleen om na te gaan of je beschikt over een volledige windows cd. Tijdens setup kun je ook je hd formateren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw harddisk is dus nog steeds gezond :?

Meer een Windows kwestie dus: move [OM] > [WOS] :)

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 13:51
Probeer het is met Partition Magic mocht je ooit nog is NTFS partities willen bewerken/formateren.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

DYNAMISCHE schijven zijn niet langer vanuit DOS te benaderen. Helaas, je zult hem volledig moeten herpartitioneren.

Win98 wil sowieso niet op een NT disk. Win98 flop met FDisk en Format doet hier wonderen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• thettes
Dat lukte mij ook niet, maar heb hem in een andere win XP pc laten formatteren en partitioneren (computerbeheer zooi), toen vanaf win 98 cd booten, die format hem nogmaals naar fat 32, en dan mar win 98 naar XP upgraden.

het is dus al gelukt :)

EDIT:
mijn probleem was ook dat ik geen format kon gebruiken bij de opstartflops die ik had, uiteindelijk deed win 98 dus wel zomaar een format, waardoor ie fat 32 werd.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

okee :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1