Ik heb een DVD omgezet naar SVCD.
De film duurt 93 minuten en 12 seconden.
De audio stel ik in op 224 kbit/s.
Ik wil 2 cd's van 80 minuten hiervoor gebruiken, en volgens de bitrate-calculator gedownlaod van vcdhelp.com (dat java-applet)
moet ik de bitrate van de film instellen op average 2099 en max op 2496 kbit/s.
Dit heb ik mooi ingesteld in DVDx (van de 2099 heb ik zelfs 2090 gemaakt).
Nu heb ik een groot MPG bestand die ik dus in 2 stukken wil knippen met TMPGEnc, menu MPG-tools ---> merge&cut.
De helft van 93m12s lijkt mij 46m 36s.
Dat heb ik dan ook mooi in 2 stukken geknipt met TMPGEnc en wil de MPG branden op 2 cd's van 80 minuten.
Voor het branden begint Nero direct te melden dat het niet op de cd past.
Hoe kan dit ??? Klopt de bitrate calculator niet dan ??
Ik knip toch goed de film precies door de helft, daar kan het niet aan liggen denk ik.
Wie helpt ??
En wat is een makkelijkere manier om een MPG bestand simpel door de helft te knippen ipv TMPGEnc ??
De film duurt 93 minuten en 12 seconden.
De audio stel ik in op 224 kbit/s.
Ik wil 2 cd's van 80 minuten hiervoor gebruiken, en volgens de bitrate-calculator gedownlaod van vcdhelp.com (dat java-applet)
moet ik de bitrate van de film instellen op average 2099 en max op 2496 kbit/s.
Dit heb ik mooi ingesteld in DVDx (van de 2099 heb ik zelfs 2090 gemaakt).
Nu heb ik een groot MPG bestand die ik dus in 2 stukken wil knippen met TMPGEnc, menu MPG-tools ---> merge&cut.
De helft van 93m12s lijkt mij 46m 36s.
Dat heb ik dan ook mooi in 2 stukken geknipt met TMPGEnc en wil de MPG branden op 2 cd's van 80 minuten.
Voor het branden begint Nero direct te melden dat het niet op de cd past.
Hoe kan dit ??? Klopt de bitrate calculator niet dan ??
Ik knip toch goed de film precies door de helft, daar kan het niet aan liggen denk ik.
Wie helpt ??
En wat is een makkelijkere manier om een MPG bestand simpel door de helft te knippen ipv TMPGEnc ??