Proud member of Tacopsclan [CLS]
Dat zijn geen LCD's dat zijn led's die in een wekker radio zittenInterstice schreef op 08 september 2002 @ 15:47:
Hallo allemaal,
de topic titel zegt het eigenlijk al, maar je hebt van die displays zoals in je digitale wekker of die de mhz weergeeft. Deze zijn meestal rood of groen, maar is der ook een mogelijkheid om deze wit of een andere kleur te maken ?
niet te doen dus
Witte led numerieke display`s zijn denkik nog niet in productie, een witte led betaal je al meer dan een 5 euro voor, en dan nog eens 8 per cijfer
succes...
Dus als je geen backlight nodig heb heb je een LCD. Anders is het een matrix schermpje geloof ik. Net als een horloge enzo.
Maar als je en rood lampje heb, kan je die alleen maar paars ofzo maken. Maar zeker niet wit
Witte LED's zijn bij conrad vanaf 2.85 p/s
Waar lees jij lcd ?w00Dy schreef op 08 september 2002 @ 16:17:
[...]
Dat zijn geen LCD's dat zijn led's die in een wekker radio zitten
Ik had zelf geen idee maar toen is eens zo'n klein twee cijferig geval uit een oude 486 met mhz aanduiding had gesloopt, was dat 1 blokje plastic vast op een printplaatje. Maar daar zaten dus mini groene ledjes in ?
hmmm
Volgens mij heette die dingen toch echt 7-sigmenten displays. Maakt het er wel een hele 12,5 % goedkoper op dus nog steeds niet doen. Kun je VEEL beter zo'n lcd'tje uit een IA halen. Alhoewel ik niet weet of je daar iets aan hebt.3lmowww schreef op 08 september 2002 @ 16:19:
moet je de leds om gaan solderen...
niet te doen dus...
Witte led numerieke display`s zijn denkik nog niet in productie, een witte led betaal je al meer dan een 5 euro voor, en dan nog eens 8 per cijfer
succes...
Zet hier een paar rode LED's achter, en voila, rode cijfers. Zet er een BLAUWE led achter: Juist...
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Hier staan ze bij (blauw): http://www.kwalityindia.com/num_clock_arrow.html
Waarom zouden ze er zowel LED's en een LCD in stoppen als ze met alleen LED's een veel helderder beeld kunnen maken.Scyth schreef op 08 september 2002 @ 21:37:
Vaak zitten in wekkerradio's gewoon LCD's. Ze werken, in onze ogen, geinvert: waar iets komt te staan, word het plaatje juist doorzichtig, en niet zwart zoals bij bv. een rekenmachine.
Zet hier een paar rode LED's achter, en voila, rode cijfers. Zet er een BLAUWE led achter: Juist...
Nee, in een wekkerradio zitten gewoon alleen LED's of een VFD (Vacüum Fluorisentie Display (zo'n ding als in de videorecorder))
LCD's in een wekkerradio kom je maar heel zelden tegen.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Eigenlijk wel ja, maar omdat die dingen vaak een punt hebben (om decimalen aan te geven) wordt het ook 8-segments genoemd.blackangel schreef op 08 september 2002 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heette die dingen toch echt 7-sigmenten displays.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Voor die VFD's zou je wel een blauw filter kunnen zetten, aangezien ze zelf een beetje grijzig/groen licht geven... Er zal niet veel licht overblijven, maar blauw wordt het vast wel.McFizban schreef op 09 september 2002 @ 10:50:
[...]
Waarom zouden ze er zowel LED's en een LCD in stoppen als ze met alleen LED's een veel helderder beeld kunnen maken.
Nee, in een wekkerradio zitten gewoon alleen LED's of een VFD (Vacüum Fluorisentie Display (zo'n ding als in de videorecorder))
LCD's in een wekkerradio kom je maar heel zelden tegen.
en de punt dan he?blackangel schreef op 08 september 2002 @ 17:37:
[...]
Volgens mij heette die dingen toch echt 7-sigmenten displays. Maakt het er wel een hele 12,5 % goedkoper op dus nog steeds niet doen. Kun je VEEL beter zo'n lcd'tje uit een IA halen. Alhoewel ik niet weet of je daar iets aan hebt.
Kan iemand dat bevestigen ?
Op farnell kan ik alleen displays vinden van €56 maar die zullen er ook nog wel in andere versies zijn. Hij verneukte trouwens wel de layout van de zoek pagina, plaatjes klopten niet met de omschrijving maar dat ter zijde.
Op die pagina die als eerste genoemd werd kon ik ze wel vinden
Conrad heeft besloten dat de zoekfunctie bagger was waardoor ik nu dankzij de wijzigingen op hun site NOG minder kan vinden ! bedankt conrad
Ik heb een digitale wekker van de Hema met blauwe LED's. Kostte iets van 25 piekBenadski schreef op 09 september 2002 @ 10:41:
Er zijn zeker wel blauwe en witte klok led displays. Je zal denk ik alleen wel uit het buitenland moeten halen... Ik heb ze wel eerder gezien...
Hier staan ze bij (blauw): http://www.kwalityindia.com/num_clock_arrow.html
Dusse
1
2
3
4
5
6
| 3.5 cm ]--------------[ | | | | | | | | 1.5 cm | | | | ]--------------[ |
Het zijn 3 losse blokjes die naast elkaar zijn gemonteerd. dus een blokje is ongeveer 1.16 cm breed en 1.5 hoog.
Denk dat een gemiddelde wekker wat grotere display heeft of niet ?
If it aint broke, fix it till it is!
HELP
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ik heb even voor je in wat catalogussen(?) gekeken, en in de Farnell catalogus vond ik de volgende:
7 Segment Blue led display:
H=17.1mm
B=12.4mm
Verkrijgbaar met common anode en common cathode in zowel HE Blue als gewoon Blue.
Kosten € 5,52 per stuk voor de gewone.
best. nr. 366-4752
Ze hebben ook witte(!) zeven segment displays:
best. nr. 366-5471
Dit is dus echt mega onzin.Bredend schreef op 08 september 2002 @ 16:22:
Een schermpje die met LED's werkt is een LCD
Zoek eerst de betekenis van de afkortingen LED en LCD maar eens op voor je reageert.
MSX 2 rulez more
Flink aan de prijs, maarja dan heb je ook watAcouSE schreef op 10 september 2002 @ 11:29:
Breek me de bek niet los over die Conrad site![]()
Ik heb even voor je in wat catalogussen(?) gekeken, en in de Farnell catalogus vond ik de volgende:
H=17.1mm
B=12.4mm
Verkrijgbaar met common anode en common cathode in zowel HE Blue als gewoon Blue.
best. nr. 366-4752
best. nr. 366-5471
Ik heb vroeger weleens zo'n goedkope wekker gesloopt. Je kan de vastgeplakte rode folie eraf halen, dan zie je de LEDjes gewoon zitten! Ze zijn op de print gelijmd dacht ik. Het zijn een soort SMD dingetjes ja. Je zou ze dus kunnen vervangen door blauwe/witte, maar dan moet je wel een beetje kunnen solderen natuurlijk. 3mm leds passen er niet tussen denk ik, misschien met wat vijlwerk... Zorg dan wel dat je de bovenkant met wat tipp-ex ofzo afdekt, hij moet rondom stralen, niet alleen vooruit! Oja, vaak zit er GEEN gietsel in, je kan er dus bij!Interstice schreef op 09 september 2002 @ 17:10:
Hmmm, dat zijn zeker geen 3 mm leds die daarin zitten of wel ? Anders mollen we die eruit en stoppen we er lekker blauwe in. Maar als ik het goed snap en denk te begrijpen zijn het 0.5 mm of kleinere leds die in dat plastic blokje zitten gegoten ?
Kan iemand dat bevestigen ?
Je kan de uren/minuten ook andere kleuren geven, isset wat makkelijker klokkijken als je bezope bent!
Benadski schreef op 10 september 2002 @ 14:40:
[...]
Ik heb vroeger weleens zo'n goedkope wekker gesloopt. Je kan de vastgeplakte rode folie eraf halen, dan zie je de LEDjes gewoon zitten! Ze zijn op de print gelijmd dacht ik. Het zijn een soort SMD dingetjes ja. Je zou ze dus kunnen vervangen door blauwe/witte, maar dan moet je wel een beetje kunnen solderen natuurlijk. 3mm leds passen er niet tussen denk ik, misschien met wat vijlwerk... Zorg dan wel dat je de bovenkant met wat tipp-ex ofzo afdekt, hij moet rondom stralen, niet alleen vooruit! Oja, vaak zit er GEEN gietsel in, je kan er dus bij!
Je kan de uren/minuten ook andere kleuren geven, isset wat makkelijker klokkijken als je bezope bent!
Het ligt vast aan de wekker dan, want toen ik mijn wekker een keer 'bestudeerd'
Wat is het verschil tussen common anode en common cathode ?AcouSE schreef op 10 september 2002 @ 11:29:
Breek me de bek niet los over die Conrad site![]()
H=17.1mm
B=12.4mm
best. nr. 366-4752
best. nr. 366-5471
Ben een el noob
Verwijderd
uuhm een LCD (Liquid Cristal Display) werkt dus niet met LED's (Light Emitting Diode)Bredend schreef op 08 september 2002 @ 16:22:
Een schermpje die met LED's werkt is een LCD
Common kathode: Andersom, een kathode, 7(+1) anodes.
De anode is de plus kant van de LED, de kathode de min.
Duidelijk?
tnx nu op zoek. Ik heb gehoord in de locale electronica shop dat conrad ook blauwe segment displays verkocht heeft. Iig een half jaar geleden nog.