Toon posts:

Duitslandroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger was er de Duitslandroute,
Via +49 1805 024024 kon je voor een vast tarief van 23 guldencent per minuut (KPN tarief naar Duitsland) naar allerlei nummers wereldwijd bellen.

Voordelig als je naar NL-mobiel belt (ipv de 75/50 cpm van KPN toendertijd betaalde je 23 cpm) en als je naar NL-0900 nummers belt (omdat je slechts 23 cpm betaalt, ongeacht het 0900 tarief). Ik had er toen zelfs een hele site over gebouwd (sommigen herinneren zich vast wel de Duitslandroute website). Komserv ontving slechts de kickback fee, en daarmee betaalden ze jouw telefoongesprek naar jouw bestemming.

Maar... Komserv sloot de Nederlandse 06, 08 en 09 nummers af :(

Toen kwam er de Belgieroute, maar via die route kon je ook geen 06, 08 en 09 nummers meer bellen.

Wat is de huidige route? Is er uberhaupt nog wel een land-route om goedkoop naar 0900 nummers of 06 nummers te bellen? De Duitslandroute is overigens wel handig om anoniem te inbellen bij bedrijven 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 15:39 . Reden: spelvoud ]

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb zelf de Duitslandroute nooit gebruikt, maar ik denk dat zoiets tegenwoordig eigenlijk niet meer bestaat (anders hadden we het wel gehoord ;)). Voornaamste reden: je kunt er als bedrijf eigenlijk geen winst mee maken. Jammer, maar waar.

Voor wat betreft de mobiele tarieven ligt de fout qua tariefhoogte nog altijd bij KPN, en die zou gewoon heel erg omlaag moeten (en daar zou de Opta eens wat meer achteraan moeten zitten).

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Kjev schreef op 08 september 2002 @ 16:19:
Ik heb zelf de Duitslandroute nooit gebruikt, maar ik denk dat zoiets tegenwoordig eigenlijk niet meer bestaat (anders hadden we het wel gehoord ;)). Voornaamste reden: je kunt er als bedrijf eigenlijk geen winst mee maken. Jammer, maar waar.

Voor wat betreft de mobiele tarieven ligt de fout qua tariefhoogte nog altijd bij KPN, en die zou gewoon heel erg omlaag moeten (en daar zou de Opta eens wat meer achteraan moeten zitten).
Het gaat ook vooral om de kosten die de mobiele providers in rekening brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Kjev schreef op 08 september 2002 @ 16:19:

Lijkt me sterk. Als je immers eigen telco bent dan krijg jij de kickback fee's als je wordt gebeld. Er valt dus winst uit te halen. Komserv zelf bestaat in elk geval nog wel. Ik gebruik het nummer nog weleens om anoniem te inbellen op modembanken met een 020-nummer.