Vraag over het Asus P4S8X SiS 648 Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik ben van plan dit mobo aan te schaffen, maar voordat ik dat doe heb ik wat hulp nodig.

Voor mij is het onduidelijk in welke uitvoering dit bord te koop is. Op deze site http://www.funcomputer.de...1&sw=&start=0&artnr=07241 staat dit mobo in de RAID variant en daar ben ik ook geinteresseerd in.

Alleen is dit bord voorzien van ATA133 RAID 2 Channels dus 4 IDE RAID HD'z plus 2 Standaard IDE porten voor 4 andere IDE Devices OF voorzien van Serial ATA 2 channel RAID en 2 normale IDE poorten voor 4 andere IDE Devices?

Dit is nu net hetgene wat ik niet snap aan dit bord, want ik wil best RAID hebben alleen is de vraag in welke vorm wordt ie nu op Funcomputer aangeboden? Want de info van Asus zelf is ook niet echt duidelijk hierover.

Iets anders is het gebruik van DDR400, als ik dit erin stop kan ik dan hoger oc'en dan een PC3000 reepje van Corsair b.v.? Want in het bios is wel een optie om je mem op 200 Mhz te zetten.

Wie kan me hiermee helpen?

..::System Specs::..

• Ibidem
heeft iemand een id?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Aangezien de ASUS moederborden altijd in diverse uitvoeringen te krijgen zijn (sound, raid, S-ATA, LAN, IEEE1394 zijn vrijwel altijd optioneel), kan je dus het beste even een belletje of mailtje plegen aan Funcomputer. De precieze specs van een moederbord die in een winkel ligt, zal je nl nooit van de website van ASUS kunnen halen omdat er zoveel verschillende versies zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil deze ook kopen, met RAID en SATA, maar dat komt hier maar niet in die winkel !!!

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Bij http://www.yorcom.nl/index.htm staat er dat de versie die ze leveren SATA, Lan en Firewire bevat. Niet specifiek de features van de chipset aflezen want dan hadden ATA133 en USB 2 er ook vast wel bij gestaan.

Overigens wil ik zelf ook dit moederbord aanschaffen omdat de SiS648 mobo's van Abit en MSI niet S-ATA onboard hebben en ik koop juist dit moederbord met het oog op de toekomst.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yorcom jammer genoeg niet Belgisch en over verplaatsingskosten ook niet 'al' te duidelijk :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Overigens wil ik zelf ook dit moederbord aanschaffen omdat de SiS648 mobo's van Abit en MSI niet S-ATA onboard hebben en ik koop juist dit moederbord met het oog op de toekomst.
Dat kon wel eens tegenvallen:
Not a single native Serial ATA hard disk has made it to market, and today's Serial ATA controller chips actually use parallel ATA processing technology with Serial adapters. This means you will not see any performance gains by using Serial ATA over your standard Ultra ATA/133 ports of today.
Uit een review van het Asus P4S8X-mobo.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Ibidem
Zoalz ik dus las uit de bovenstaande review, kan je dus EN SATA en ATA133 RAID gebruiken maar dan wel beperkt tot twee schijven en niet tegelijkertijd :P Dus dat is er allemaal wel aanwezig. Ik quote ff een stukje
th the single parallel ATA and dual Serial ATA ports can be used for RAID, as an added bonus. Since you're limited to only two discs, your RAID options are limited to the most basic RAID levels, 0 (striping), and 1 (mirroring). These, of course, are also the most popular RAID levels. They're easy to setup, and can either gain you quite a bit of "free" hard disk speed with RAID-0, or can provide a little more peace of mine with instant data backups to a secondary hard disk with RAID-1.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-p4s8x-board-large.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Ibidem op 12-09-2002 19:39 . Reden: Pic. code verkeerd :( ]

• Ibidem
damned, wie kan ff bovenstaand plaatje wat kleiner maken en uppen oid bij een andere upload server. Zit momenteel achter een pc zonder fotoshop oid :( Thx

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
Tachyon schreef op 12 september 2002 @ 19:00:
[...]

Dat kon wel eens tegenvallen:

[...]

Uit een review van het Asus P4S8X-mobo.
Dus ik kan in principe beter de P4S533 kopen want in bovenstaand geval is het enigste voordeel aan dat bord nog AGP 8x (die ik niet zal gebriuken) en Firewire.
Pagina: 1