Toon posts:

[dos] batch bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ervoor zorgen dat ik met een floppy C:/router/router.bat kan activeren na het starten van een windows opstartdiskette hoe maak ik in dos een batch bestand op floppy zodat hij na het opstarten direct router.bat opstart in c:/router ?

Ik wil Freesco vanaf HD runnen maar om elke keer dit zelf in te typen als ik moet rebooten heb ik geen zin in. Ik weet ook nu ff niet hoe ik het anders kan doen ipv met de windows 98 opstartdiskette...

als iemand het weet mag ie het ook hier melden graag :)

Verwijderd

als er iets op je flop staat:
code:
1
format a: /q/s/v:bootflop

maakt je flop leeg
staat er niets op
code:
1
sys c: a:

en vedder dit doen:
code:
1
2
edit a:\autoexec.bat (of met notepad vanuit windows, opslaan 
als .bat en niet als .bat.txt

in autoexec.bat typen en opslaan
code:
1
2
3
4
5
@echo off
@echo LOADING ROUTER!
c:
cd router
router

als het goed is werkt dat al.

;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 15:30 . Reden: layoutverneurkendetekstverandert ]

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Gewoon in de autoexec.bat zetten of denk ik nu te simpel

c:
cd\
cd router
router.bat

/edit dubbel :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon sys A: C: doen met die bootdisk, hoef je ook niet meer van bootdisk te starten. Dan bovenstaande posts uitvoeren op c:\autoexec.bat en je router start gewoon van harddisk :)

Verwijderd

Topicstarter
ehmm kan ik dit ook aan het einde van de win98 opstartdiskette autoexec.bat zetten ?

ik heb op mijn C: geen systeembestanden staan dus ik kan niet sys C: a: doen denk ik

Verwijderd

In de autoexec.bat is inderdaad de beste oplossing, maar waarom vanaf een floppy? Ik heb nu zo'n vijf freesco bakken ingericht, en allemaal starten ze netjes rechtstreeks van de HD (c:\autoexec.bat).
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:34:
ehmm kan ik dit ook aan het einde van de win98 opstartdiskette autoexec.bat zetten ?

ik heb op mijn C: geen systeembestanden staan dus ik kan niet sys C: a: doen denk ik
Dan start je van de win98 opstartdiskette, en doe je:
SYS A: C:
om de systeembestanden op de HD te zetten. Daarna laat je de router met c:\autoexec.bat opstarten, en heb je geen floppy meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:34:
In de autoexec.bat is inderdaad de beste oplossing, maar waarom vanaf een floppy? Ik heb nu zo'n vijf freesco bakken ingericht, en allemaal starten ze netjes rechtstreeks van de HD (c:\autoexec.bat).

[...]

Dan start je van de win98 opstartdiskette, en doe je:
SYS A: C:
om de systeembestanden op de HD te zetten. Daarna laat je de router met c:\autoexec.bat opstarten, en heb je geen floppy meer nodig.
;( thanks ... als ik jullie toch niet had ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 15:49 . Reden: hij doet het ;) ]

Pagina: 1