[Brander] De keuzes ze zijn moeilijk.

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Mijn LTR12101B (Lite-on 12x10x32x) is zojuist overleden :'(

Nu "Moet" ik dus een nieuwe brander hebben, in de eerste instantie dacht ik aan een nieuwe Lite-on 48x12x48.

Ik heb een Toshiba DVD-speler en ik hoorde dat het verstandigste is om een CD/DVD-Speler hetzelfde te laten zijn als de Brander. Toshiba maakt alleen een combo (Brander-DVD) maar dat is opzich niet zo erg toch (KWALITEIT?????)

Is het echt waar dat als de brander hetzelfde is als de cd/dvd-speler dat dat beter is of langer mee gaat?

Brander en cd/dvd zitten op zelfde kabel (nooit problemen mee gehad, ook niet van cd naar cd)

edit:

Ik heb de search gebruikt, maar die vind ik persoonlijk slechter geworden, kan er geen wijs meer uit worden, veel woorden worden genegeerd of veranderd |:(

[ Voor 0% gewijzigd door vegterb op 08-09-2002 15:29 . Reden: Search sucks ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 11:52
Search vind ik ook idd beroerder, maar goed...
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

die kun je ook gebruiken om te zoeken ;)

ontopic:
Gewoon een lite-on nemen, lekker goedkoop....
Gister voor 55 eur de liteon 40x bij alternate... 48 is gewoon zinloos, die paar sec...

edit: die liteon staat er nog steeds voor 55 pleuro's

Verwijderd

het verschil in merk voor de DVD en de CDR maakt geen fuck uit voor de levensduur van de twee.
Ik heb zelf een ASUS DVD116 en een Plextor 24x cdwriter en het gaat prima hoor.

Als je geld hebt moet je een Plextor kopen, en anders een LiteOn.
Toshiba is nagenoeg het zelfde als een Plextor op het merkje na dan.

Verwijderd

Lekker de Liteon 40x nemen en dan met MTKflash opwaarderen naar 48x :P

Verwijderd

gewoon liteon klaar.

Verwijderd

48x is zo onzinnig. de meeste cdr's kunnen deze snelheid nog niet aan en ISO's en AUDIO cd's moet je al helemaal niet op deze snelheid fikken.
En voor de snelheidswinst hoef je het ook al niet te doen:
40x = 80min in 2 minuten (excl. Lead in-out)
48x = 80min in 1min40 (excl. Lead in-out)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-03 13:27
Gewoon lite-on nemen kan je weer een jaar voor uit :). En mag ik eff vragen hoeveel je gebrand hebt met dat ding :? Want ik heb zo'n 200 cd's gebakken met me liteon 12x10x32 :P. En doet het nog perfect :D.

Misschien is zo'n yamaha ook wel leuk maar wel duur met die toast burn of zo :P

Verwijderd

Gewoon de liteon 40125S kopen en omflashen naar een 48125W.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Liteon idd. Ik heb deze week toevallig ook een nieuwe gekocht (Liteon 40x12x48 retail, 63 euro) omdat mijn Acer 8x4x32 was overleden. Ik moet zeggen dat ze echt geweldig goed zijn! Philips cdtjes waar '16x max' op staat doet ie probleemloos op 40x branden, binnen 4 minuten heb je ruim 700 MB gefikt... Toppie :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:43:
48x is zo onzinnig. de meeste cdr's kunnen deze snelheid nog niet aan en ISO's en AUDIO cd's moet je al helemaal niet op deze snelheid fikken.
En voor de snelheidswinst hoef je het ook al niet te doen:
40x = 80min in 2 minuten (excl. Lead in-out)
48x = 80min in 1min40 (excl. Lead in-out)
Idd, waar zou je die extra snelheid van 20sec dan voor nodig hebben. Gebruik die 10/20 euro winst dan voor een extra fan oid. :)

Verwijderd

of doe zoals ik, zorg dat je een Lite 32x12x40 koopt met als typenr 32125W (geen 32125S!), effe flashen naar 48125W en je bent voorlopig weer even klaar. :*)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Termi schreef op 08 september 2002 @ 15:43:
Gewoon lite-on nemen kan je weer een jaar voor uit :). En mag ik eff vragen hoeveel je gebrand hebt met dat ding :? Want ik heb zo'n 200 cd's gebakken met me liteon 12x10x32 :P. En doet het nog perfect :D.

Misschien is zo'n yamaha ook wel leuk maar wel duur met die toast burn of zo :P
Toast Burn? wasdah?
Heb zo rond de 600 cd's gebrand denk ik, maar dat is een pure gok, want heb ook voor anderen gebrand en natuur cdrw's wissen en opnieuw branden (veel!!)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dat is dus allemaal duidelijk ik doe gewoon weer een lite-on die vorige beviel me ontzettend goed en deze zal wel weer wat langer mee gaan omdat ik iets minder ben gaan branden. neem ik de 40x vond de 12x al snel genoeg dus de 40x zal inderdaad wel goed zijn. Yamah branders vind ik alleen lelijk (tenminst de gene die ik gezien heb 16x10x32)

Verwijderd

heb nu een sanyo 16/10/40 ga ik morgen terug brengen en ruilen voor een plextor 12/10/32.
die sanyo is toch niet zo goed met kopieren van bepaalde cd's.
maar lite-on is idd ook wel een aardige optie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik gewoon Google om reviews van branders te vinden:
  • CD Freaks.com: www.cdfreaks.com

• CDR-Info: www.cdrinfo.com

• CDRLabs: www.cdrlabs.com

• etc..

• Lijkt me wel duidelijk genoeg zo, dicht dus :)
    Pagina: 1

Dit topic is gesloten.