Toon posts:

overclocken oudere p3 1ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze computer pas overgenomen voor de studie van iemand maar hij is nooit optimaal gemaakt, nu lukt het mij niet om mijn miltiplier te verhogen en de bus snelheid komt ook nie hoger dan 145 zonder dat de harde schijf wat moelijk gaat doen( laad win xp niet meer). Nu zit er ee maxtor 40 gb 7200 rpm hd in en 256 sd ram.
Kan het dan niet hoger of doe ik iets fout en dan zo ja wat dan?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

je kan ook wel ietsjes zoeken en dan kom je erachter dat de MP bij Intels vast ligt.
De FSB niet hoger kan misschien vanwege je geheugen, en als je HDD raar doet is het vanwege de PCI divider. Dan is je PCI bussnelheid te hoog en wil alles nog wel eens gaan flippen. (ook last van gehad)

ietsjes meer specs geven kan btw ook geen kwaad.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik gevonden na dat ik dit had ingevoerd, maar het is dus bijna niet mogelijk om mijn p3 hoger te krijgen dan die 145. Het is wel vreemd dan dat ik um gister de mp wel op 8 had en toen ik de bus op 150 zette laadde die niet meer en sindsdien krijg ik um niet hoger dan 145*7,5
Maar ik ga dus wel proberen of ik die bus snelheid hoger krijg. thnx in ieder geval

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
de multiplier staat vast op 7.5, het is een Intel en die kan je niet van multiplier veranderen, zie ook de FAQ ... 7,5 x 133 = 1000 mhz = 1 ghz, dus je moet je fsb wel wat hoger zetten...maar daarbij gaan je hardeschijf en je geheugen sneller lopen, dat kunnen ze soms niet meer aan boven een bepaalde snelheid en gaan ze flippen :) ... faq werk maarjah... :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:11

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Yonni schreef op 08 september 2002 @ 15:53:
de multiplier staat vast op 7.5, het is een Intel en die kan je niet van multiplier veranderen, zie ook de FAQ ... 7,5 x 133 = 1000 mhz = 1 ghz, dus je moet je fsb wel wat hoger zetten...maar daarbij gaan je hardeschijf en je geheugen sneller lopen, dat kunnen ze soms niet meer aan boven een bepaalde snelheid en gaan ze flippen :) ... faq werk maarjah... :)
en daarom heb ik de 100Mhz FSB versie :) dan kenk toch de FSB flink opkrikken zonder probs. tot 124 gaat het goed, erboven gaat m'n agp bus raar doen en willen de 3d applicaties/spellen niet meer

aan topicstarter, ik denk dat er verder niets valt te oc'en, helaas

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 13:52
Meneer de topic starter had idd beter een 100MHz FSB CPU kunnen nemen ja :) (maar dat had ie denk ik niet voor et kiezen)
Het feit dat Windows XP niet draait is geloof ik niet doordat de HD flipt, maar ik vermoed het geheugen, is het merkloos geheugen?
Pagina: 1