Toon posts:

Afstandsbediening soundblaster Audigy Platinum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een verlanglijstje aan het samenstellen voor een nieuwe PC. In ieder geval wil ik er een Audigy geluidskaart in. Ik twijfel of ik de meerprijs voor een Platinum of een Platinum Ex wil uitgeven. Alle aansluitingen op een goed bereikbare plaats is handig en ook de afstandsbediening lijkt me nuttig.
Ik vraag me alleen af of deze afstandsbediening goed bruikbaar is. In de specificaties wordt gesproken over de software Remote Center, maar veel kan ik hier niet over vinden. Wie heeft er ervaring mee?
Ik zou hem willen gebruiken voor:
- media library selectie
- geluid harder/zachter
- dvd afspelen
- divx afspelen
- andere applicaties starten
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluid: nummer selecteren, volume, eax, skippen/spoelen, mute
muziek: cd, muziekbibliotheek (dus numers die je al een keer afgespeelt heb nog een keer afspelen door middel van selecteren

verder kan je nog mircofoon en speaker instellingen doen (bas etc)

en dat was het wel zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen andere applicaties en DVD speler (s/w matig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee niet standaard.

Misschien dat ie wel samenwerkt met winDVD ofzo maar dat heb ik nooit getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Denk er ook even aan dat als je kiest tussen een Platinum of pl. EX. dat je bij de external die breakout box naast je PC kan neerzetten. Heb het nu vaak gezien dat mensen een hele bos draden uit de 5.25 bracket van de platinum hadden hangen zodat je niet meer bij de diskdrive, cd-drive en knopjes konden. Als je denkt dat je vaak (of continue) veel aansluitingen op die Box/bracket in gebruik hebt dan is de Ex held geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:34:
Geen andere applicaties en DVD speler (s/w matig)?
Ow zeker wel. Dat moet je alleen van te voren even instellen. Ik kan DScaler en WinDVD ermee besturen. Ideaal :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
ik wilde ook graag een 5.1 geluidskaart. daarnaast leek een afstandsbediening voor mijn pc ook wel handig. de audigy/live platinum leek mij wel een mooie optie, ik vond alleen de prijs erg hoog en al die aansluitingen zouden voor mij vrij onnodig zijn. daarnaast neemt het wel een bay in beslag.

ik was dus op zoek naar een goedkoper alternatief en kwam als kaart uit bij de terratec sixpack 5.1. overal goed getest en eindelijk ook goede driverondersteuning voor xp. nu de afstandsbediening nog. op het net heb ik een infrarood ontvanger voor in de COM-poort gevonden. een ouwe afstandsbediening had ik nog wel. software is makkelijk te krijgen, en werkt heel goed. je kunt er alles in programmeren wat je wilt.

voor mij leverde dit veel meer functionaliteit en ik was voor 92 euro (kaartje 81 euro + ir-receiver 11 euro) klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuur er Winamp ook mee, Windows Media Player, je kan er je beeldinstellingen ook mee instellen (helderheid enzo dus), geluidsbalans instellen, EAX-effecten instellen, ICQ-venstertjes sluiten enzo, ik vind het eigelijk ideaal :) , enige rotte is wel dat als je in Winamp op de play/pauze knop drukt dat ie het liedje gewoon opnieuw start maar dan duw je gewoon ff op options en bovenaan staat onderbreken dus zo gaat het ook :) Ik vind het z'n geld eigelijk wel waard, ook die hoofdtelefoonaansluiting vooraan en aparte volumeregeling vooraan is wel handig :7
Pagina: 1