[11/9] De dag nadert, wat doet GoT hiermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Het is al bijna een jaar geleden dat het WTC is ingestort (wat heet, vernietigd :{ ). Woensdag is de precieze dag. Is GoT/T.net van plan hier iets mee te doen, of laten we dit gewoon voorbij gaan?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat wou je doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat had je zoal in gedachten :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

nix

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat wilde je doen? 10 weken doodse stilte en blanco pages ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

ehm, gewoon voorbij laten gaan dan maar he?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het enige dat je zou kunnen doen is een algemeen herdenkingsdraadje starten.
Voor de rest hoef je er geen forum meer aan te wijden dacht ik zo.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Een tijdje geleden, zo rond een mei of zes, werd er wel wat gedaan met Pim. Zijn we van plan zo'n veel grotere gebeurtenis zomaar voorbij te laten gaan :? Nee, ik heb geen concrete ideeën, en vind ook zeker niet dat we 10 weken doodse stilte en blanco pages in acht moeten nemen (dank aan wildhagen de moraalridder :P ).

Al was het maar iets kleins, moeten we niet laten weten dat we het nog niet vergeten zijn?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Prammenhanger schreef op 08 september 2002 @ 15:05:
Al was het maar iets kleins, moeten we niet laten weten dat we het nog niet vergeten zijn?
Ik vind dat iedereen dat zelf mag beslissen, of hij/zij er iets mee doet. Als je het wil herdenken neem dan een ander icon of zet iets in je sig ofso...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

prammenhanger:

Naar mijn beste weten is er op 11/09/2001 ook een forum geopend hoor.

FYI, dit gaat om een herdenking. Dat is wat anders dan een gebeurtenis. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Wmb moet er idd gewoon een centraal herdenkingstopic komen waar je kan aangeven dat je het nog steeds erg verschrikkelijk vind oid. En idd, het gaat om een herdenking, dus zoveel "nieuws" zal er niet te bespreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gaan we dan ook wat doen aan al die mensjes in Afrika die verhongeren? Of al die mensen die onder Stalin zijn vermoord. Of de mensen van Hiroshima en nagasaki herdenken, vietnam herdenken.
Lijkt me vrij nutteloos, voor 4 mei is 1 minuutje dicht goed omdat dat gewoon traditie is, maar voor zoiets...neuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we kunnen inderdaad het best een herdenkingstopic openen op die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

een topic hierover kan iedereen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS: dus iedereen 1 topic? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

JvS schreef op 08 september 2002 @ 15:23:
een topic hierover kan iedereen openen.
Welk forum gaat daar dan voor gebruikt worden, SG of NSTM. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

bazs2000 schreef op 08 september 2002 @ 15:55:
[...]

SG lijkt me het meest voor de hand liggend, want het is geen nieuws, geen sport, geen TV en geen muziek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
bazs2000 schreef op 08 september 2002 @ 15:55:
[...]

NSTM natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 19:57
Volgens mij heeft de topic starter het al geopend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

wildhagen schreef op 08 september 2002 @ 15:57:
SG lijkt me het meest voor de hand liggend, want het is geen nieuws, geen sport, geen TV en geen muziek.
Maar op 11-9 zal het hele gebeuren ook weer door de media worden opgepikt, vandaar dat NSTM ook tot de opties behoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
gewoon voorbij laten gaan. we zijn geen amerikanen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ik er geen hinder van zal ondergaan vind ik het goed.
Maar een beetje overdreven is het misschien wel want de geschiedenis kent nog vele gebeurtenissen die niet om GOT worden herdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 08 september 2002 @ 16:00:
[...]

Maar op 11-9 zal het hele gebeuren ook weer door de media worden opgepikt, vandaar dat NSTM ook tot de opties behoort. :)

Is toch logisch ;)

Indien de startpost gebaseerd is op nieuws NSTM
Indien de startpost gebaseerd is op eigen initiatief SG

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Misschien henk is een dagje iets minder vrolijk laten kijken?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:07:

[...]

Is toch logisch ;)

Indien de startpost gebaseerd is op nieuws NSTM
Indien de startpost gebaseerd is op eigen initiatief SG

:)
natuurlijk niet, want het is gebaseerd op een gebeurtenis uit het nieuws van een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 14:31
Naar mijn mening mag GoT op 11 september om 9 uur (9 uur was het toch :?) wel 1 min. op zwart.

Al is het alleen maar om te beseffen dat terrorisme een groter gevaar blijkt te zijn dan we voorheen dachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Mwa ben er niet zo op voor. Je krijgt dan voor een hele lange draad met allemaal off-topic geblaat die vervolgens gesloten wordt.

Je kan beter een discussie beginnen over hoe je dat je zoiets kan voorkomen, want al die ouwe koeien uit de sloot halen haalt niks uit heb ik zo'n idee.

En zoals iemand al zei kan je dan elke dag wel een 'gedenkdag' beginnen, en als er nu 30.000 (of hoeveel het er ook waren) in 10 minuten 'dood' gaan of het zijn er een paar honderd, dat maakt niet uit.

Alleen waar ik me wel is voel is dat je een het hebt over het principe dat je zomaar 'aangevlogen' kan worden als je in z'n gebouw bent.

Overigens kom ik dan weer bij mijn 'lusten-lasten' verhaal. Iedereen wil méér, méér en méér. En als het dan een keertje fout gaat dan is er opeens een heel probleem. Stel dat er een nu 10 miljoen (unieke) mensen in dat gebouw waren geweest, dan is daarvan nu 0,3% weg. Ik zou in het vervolg ervoor zorgen dat je er een soort waarschuwing bij de ingang zet oid.

Ik wil niet zeggen dat het leuk is wat er gebeurd, alleen als mensen alleen maar denken aan de leuke en handige kanten van iets dan gaat het een keer goed mis (en dat is wel gebleken).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Azrael schreef op 08 september 2002 @ 16:10:
[...]

natuurlijk niet, want het is gebaseerd op een gebeurtenis uit het nieuws van een jaar geleden.
Tja, die toespraak van Bush zal wel nieuws worden eigenlijk... Een herdenktopic zou ik in SG stoppen; een topic over alle herdenkingen/toespraken in NSTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 08 september 2002 @ 16:10:
[...]

Klopt :)
Maar als de startpost gebaseerd is op eigen inzicht/reflectie is dit geen nieuws ;)
In principe zou ik zo'n topic zelfs voor W+L kunnen accepteren (afhankelijk van de kwaliteit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Raid schreef op 08 september 2002 @ 15:59:
Volgens mij heeft de topic starter het al geopend :?
Oh ja :? Dan was dat zeker mijn andere ik, toen ik even niet oplette :?

linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 19:57
Prammenhanger schreef op 08 september 2002 @ 16:28:
[...]

Oh ja :? Dan was dat zeker mijn andere ik, toen ik even niet oplette :?

linkje?
Door een topic te openen over wat te doen op 11/9 heb je denk ik de start al gegeven, zeker gezien de replies ;)

Dit topic kan daar dan toch voor gebruikt worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hmz, kunnen we niet gewoon vieren dat users 30773 tot en met 30853 dan een jaar op GoT rondlopen? 8)7

Maar ff serieus, ik zou er voorstander van zijn als GoT gewoon een minuut of 2 op zwart gaat op het moment dat de eerste toren instortte. Met een sfeervol fotootje zoals bij de dodenherdenking o.i.d.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
intoxicated schreef op 08 september 2002 @ 18:37:
Hmz, kunnen we niet gewoon vieren dat users 30773 tot en met 30853 dan een jaar op GoT rondlopen? 8)7

Maar ff serieus, ik zou er voorstander van zijn als GoT gewoon een minuut of 2 op zwart gaat op het moment dat de eerste toren instortte. Met een sfeervol fotootje zoals bij de dodenherdenking o.i.d.
Kan het nog onzinniger? Waarom zou GoT op z'n gat moeten? Omdat vorig jaar een aanslag op het WTC en Pentagon in Amerika? 8)7

Hebben jullie dit soms ook gedaan met de dodenherdenking?
Hoe kom je bij het idee :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
ik zou het gewoon voorbij laten gaan, er gaan per slot van rekening dagelijks mensen dood (ook door aanslagen enzo) deze gaan we ook niet elke dag lopen herdenken...

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 10:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat mij betreft houden we GoT alleen op 4 mei op zwart, dan kun je herdenken waar je waarde aan hecht.

Om de boel op 11 sept nou dicht te gooien gaat mij persoonlijk wat ver, het is heel vervelend wat er gebeurt is maar imho meer ook niet.
Of zullen we gewoon voortaan standaard op zwart gaan om alle rampen, hongersnoden, overstromingen, aardbevingen te herdenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bij de dodenherking gebeurt dat ja. Voor 11/9 zie ik er het nut niet van in. Wie het wil herdenken doet z'n best, opent een topic, of is een minuut stil, maar waarom zou het opgedrongen moeten worden?

We kunnen alle rampen/ongelukken/moorden wel gaan herdenken, dan is GoT permanent op zwart :{. Zeg nou eerlijk; zo veel is 3000 nou ook weer niet. Dagelijks gaan er meer mensen dood aan honger.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

MuErTo ChAvEz schreef op 08 september 2002 @ 18:40:
Hebben jullie dit soms ook gedaan met de dodenherdenking?
Hoe kom je bij het idee :?
Tijdens de dodenherdenking stond GoT idd gedurende een paar minuten op zwart.

Maar om dat te doen voor elke "grote"(lees: dat de krant/TV haalt) oorlog of ramp...

Als je dat gaat doen voor alle bomaanslagen in Israel bijvoorbeeld dan is GoT vaker down dan up.

* Ferdo kijkt in zijn glazen bol en ziet rond 6 mei 2003 net zo'n topic als deze aankomen...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik had een maand geleden in gedachte een groot topic neer te planten.. Ben er al mee bezig zelfs.

Ik weet alleen niet wat de plannen zijn?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:25
Ik vind niet dat er iets moet gebeuren daarvoor.... Er gebeuren iedere dag erge dingen in de wereld (misschien niet zo grootschalig) waar we ook neit bij stilstaan.
Het is niet omdat Amerika dan eens het slachtoffer was dat we daarvoor er meer zouden moeten bij stilstaan....

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 08 september 2002 @ 19:28:
Ik vind niet dat er iets moet gebeuren daarvoor.... Er gebeuren iedere dag erge dingen in de wereld (misschien niet zo grootschalig) waar we ook neit bij stilstaan.
Het is niet omdat Amerika dan eens het slachtoffer was dat we daarvoor er meer zouden moeten bij stilstaan....
Precies. Elke dag overlijden er zo'n 10.000 mensen aan voedselgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 09:13
Dodenherdenking is er nu ook voor 11 sept., want het woord 'dodenherdenking' zegt het al. Dus 4 mei minuut of 2 om 20:00 uur zwart lijkt me genoeg idd.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:09:
[...]

en elke dag ligt got er wel minstens 2 minuten uit >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

gewoon nix doen of alleen een draadje en een ding op de frontpage.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 20:09:
[...]

Precies, daar stond nog een mooie column over in de metro (of spits).

Verder wil de echte slachtoffers (de onschuldige mensen die omkwamen tijdens de aanslag) best herdenken, maar Amerika of een aanslag op Amerika niet. Btw, gaan we dan over enkele weken ook de onschuldige slachtoffers herdenken die gevallen zijn tijdens de aanvallen van Amerika op Afghanistan? Zo blijven we aan de gang...

* Oefening hoopt op een niet al te Amerikaans nationalistische 11 september
* Oefening out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 10:59

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hmmjah..

Lijkt mij dat er niets aan gebeurd, enkele redenen:
- Het is in de USA gebeurd, wij zijn een NL website
- Het is al weer een jaar terug gebeurd en een herdenking ervan wordt zeker geen NL aangelegenheid, dus waarom zouden wij ons er druk om maken?
- Die herdenking zal zo americaans worden als het maar kan, veel geblaat van Bush over de echte schuldigen pakken (en jammer genoeg het 100-voud aan onschuldigen, helaas niets aan te doen...) en veel amerikaanse vlaggen, liedjes tranen, mediaspektakel etc.. daar wens ik niet aan mee te doen.

Wat van mij wel 11/9 de hele dag zwart blijft is de TV, ik begin NU al een hekel te krijgen aan niet nader te noemen zenders die groots aankondigen dat ze 11/9 nog eens dunnetjes gaan overzenden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kees schreef op 09 september 2002 @ 01:18:
Hmmjah..

Lijkt mij dat er niets aan gebeurd, enkele redenen:
- Het is in de USA gebeurd, wij zijn een NL website
Er zijn ook niet-nederlanders onder de leden. Zelfs amerikanan, waaronder ik.
- Het is al weer een jaar terug gebeurd en een herdenking ervan wordt zeker geen NL aangelegenheid, dus waarom zouden wij ons er druk om maken?
Tis een gebeurtenis die niet alleen Amerika aangaat. Ook Europa zal er veel mee te maken krijgen. Het is immers een grote historische gebeurtenis, en niet alleen van Amerika.
- Die herdenking zal zo americaans worden als het maar kan, veel geblaat van Bush over de echte schuldigen pakken (en jammer genoeg het 100-voud aan onschuldigen, helaas niets aan te doen...) en veel amerikaanse vlaggen, liedjes tranen, mediaspektakel etc.. daar wens ik niet aan mee te doen.
Laat je nu je persoonlijke mening nu niet een te grote rol spelen? Wat er op T.net en GoT gebeurt, is een reflectie van de leden. Dus het zou niet eerlijk zijn als alleen de modjes/adjes etc de beslissing nemen. De keus van de leden moet ook meewegen.
Wat van mij wel 11/9 de hele dag zwart blijft is de TV, ik begin NU al een hekel te krijgen aan niet nader te noemen zenders die groots aankondigen dat ze 11/9 nog eens dunnetjes gaan overzenden.
Sja ...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46
We kunnen het nog eens dunnetjes overdoen wellicht

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 10:59

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[nohtml]
silentsnow schreef op 09 september 2002 @ 01:31:
[...]
klopt, er zullen ongetwijfeld ook mensen zitten die het prachtig vinden dat het gebeurd is. Maar nog steeds blijft het staan dat het een puur in amerika plaatsvindende aanval was.
Tis een gebeurtenis die niet alleen Amerika aangaat. Ook Europa zal er veel mee te maken krijgen. Het is immers een grote historische gebeurtenis, en niet alleen van Amerika.
Helaas denkt niet iedereen ook daar gelijk over. Op het moment vindt ik persoonlijk dat er veel te veel Amerikaans Nationalistische trekjes doorheen komen waar ik persoonlijk een beetje van walg, ja persoonlijk, mijn mening.
Laat je nu je persoonlijke mening nu niet een te grote rol spelen? Wat er op T.net en GoT gebeurt, is een reflectie van de leden. Dus het zou niet eerlijk zijn als alleen de modjes/adjes etc de beslissing nemen. De keus van de leden moet ook meewegen.
GoT is geen democratie en dat zal het ook nooit worden, uiteraard zullen jullie stemmen / meningen meegenomen worden, maar het zal uiteindelijk een klein groepje zijn die de beslissing moet nemen.

Maargoed, ik liet inderdaad mijn persoonlijke mening meespelen in mijn verhaal, en ook stel ik niet DAT er niets gebeurd, maar eerder dat als het alleen aan mij zou liggen dat er dan niets gebeurd.

En nog een kleine disclamer, ik heb weinig tegen de USA of haar inwoners, ik zou alleen willen dat ze soms niet zo verdraaide arrogant en imho dom waren ;)
En dat ze ook eens konden accepteren dat er meer wegen naar Rome leiden ipv alleen hun eigen weg :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Mmja dus? ik zie je punt niet helemaal... 't is een Nederlands techforum, met daarbij nog, als aardigheidje, een general chat gedeelte. Natuurlijk zijn er verschillende mensen met allemaal verschillende normen en waarden, maar GoT heeft totaal niets met de ramp in Amerika van doen, noch met de grote gebeurtenissen elders in de wereld. Toch, als er iets zeer ernstigs is gebeurd waar iedereen het verder ook de hele tijd over heeft is er wel plaats voor op GoT. Maar je kunt nauwelijks zeggen dat er nu nog veel over te zeggen valt... ja het is een herdenking, en het telt voor jou waarschijnlijk wat zwaarder dan voor mij (ik weet het bijna wel zeker, ik deel namelijk de mening van Kees), maar het is geen groot nieuws meer, dus er is totaal geen verband met GoT en datgene wat er is gebeurd.

Dus omdat jij het wil herdenken (en misschien nog een handjevol anderen, maar lang niet iedereen), moet GoT maar plat voor een paar minuten? En waarom eigenlijk? Als jij aan het herdenken bent hoor je imho ook niet achter je pc te zitten, dus wat voor nut heeft het eigenlijk?
Tja, het is erg wat er gebeurt is, maar ik vind wel dat het te erg is opgeblazen door de media

Heb ik wat gemist? sinds wanneer is GoT een democratie :?

offtopic:
Dit verhaaltje is natuurlijk 100% IMHO :)

.edit: kut te laat :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoko schreef op 09 september 2002 @ 01:35:
[...niet voor herhaling vatbaar....]
anders denk je ff na bij wat je zegt ofzo |:(

/edit:
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kertje haal die quote maar weg ;)
Sjoko mag een paar dagen uitslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Mischien kan er iemand nog een icoon maken?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
[nohtml]
[...]

Europa gaat er mee te maken hebben, vooral omdat de Amerikanen dat willen.

Verder denk ik niet dat de Amerikanen stil staan bij bepaalde gebeurtenissen die hier in Europa herdacht worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken de users/modjes/adjes van een goed discussie topic over de gevolgen hier?

Economie ligt zowat op z'n kont, ALLE Europese landen geven bakken geld uit aan de operaties in Afganistan (zowel militair als humanitair) en de regeringen liggen met elkaar overhoop over de vraag of er wel of niet een oorlog tegen Irak moet komen.

Dus het gaat ons eigenlijk allemaal aan, mischien niet de aanslagen direct, maar dan in ieder geval de gevolgen, en daar zouden we wel eens op hoogstaand niveau over kunnen discuzeuren. Maar dan wel in het juiste forum, en met strakke moderatie enz.

Lijkt mij i.i.g een goed idee.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2002 09:21 . Reden: Te vroeg zonder koffie en dan lappen tekst typen >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zou ik zo'n topic zelfs voor W+L kunnen accepteren (afhankelijk van de kwaliteit ;) )
No way! Een topic over de gevolgen van 11/9 kan misschien wel op W&L, maar dat moet dan wel een verdomd goede topicstart zijn wil die iets toevoegen aan de tientallen topics over 9/11 die er het afgelopen jaar zijn langsgekomen... Maar een herdenkingstopic wordt door mij persoonlijk naar de TC gemoved ;)

Ik vind het zowiezo onzin om een herdenkingstopic te openen. 9/11 valt qua hoeveelheid slachtoffers en materiële schade compleet in het niet bij elke zware aardbeving, oorlog of hongersnood. Maar als aan die dingen al aandacht gegeven wordt, blijft het bij een NSTM topicje op het moment dat het gebeurt, na een jaar zijn er nog maar weinig mensen die het zich kunnen herinneren. En ik kan toch echt niet zeggen dat ik wat in de VS gebeurt is, erger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Misschien kan er een linkje naar een zwarte pagina worden toegevoegt, dan kun je got zelf even op zwart zetten als je even wilt herdenken :)

Ik vind niet dat got op zwart moet voor herdenkingen. Ook niet voor de mei-herdenking trouwens, de mensen die op dat moment achter hun pc zitten zitten toch alleen maar te wachten tot got weer van zwart af is, en degenen die wel "echt" herdenken zitten op dat moment als het goed is toch niet ondertussen te F5-en hier.

En daarnaast hou ik sowieso niet van verplichte herdenkingen. Alsof ik opeens, als ik dat eigenlijk niet wil op dat moment, toch aan alle slachtoffers denk omdat anderen vinden dat ik dat op dat moment moet doen. Ik zou het stijlvoller vinden als Tweaky/Henk/"het GoT logo"* een rouwband oid krijgt, en dan de hele dag. En dat kan wat mij betreft wel vaker dan alleen 6 mei, dus ook voor 11 september. Dat vind ik persoonlijk 'mooier' staan dan ff op zwart voor een paar minuten "omdat het zo hoort". Of misschien een vlag die halfstok hangt of zo, zoiets. Dat maakt op mij meer indruk dan ff 2 minuten op zwart om daarna weer vrolijk verder te gaan.

* doorhalen wat niet van toepassingen is

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
* whoami vind dat Crazy_D wel een beetje gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Ik stap op 11-9 op het vliegtuig voor 9 dagen Isla Margarita. En verder kan ik me ook wel vinden in de mening van Crazy_D. Eigenlijk vind ik een herdenkings-iets in zn geheel vrij overdreven. Tis allemaal kut wat er gebeurd is, maar wat eenieder daar na een jaar mee doet moet men zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 09:18:
Wat denken de users/modjes/adjes van een goed discussie topic over de gevolgen hier?

Economie ligt zowat op z'n kont, ALLE Europese landen geven bakken geld uit aan de operaties in Afganistan (zowel militair als humanitair) en de regeringen liggen met elkaar overhoop over de vraag of er wel of niet een oorlog tegen Irak moet komen.

Dus het gaat ons eigenlijk allemaal aan, mischien niet de aanslagen direct, maar dan in ieder geval de gevolgen, en daar zouden we wel eens op hoogstaand niveau over kunnen discuzeuren. Maar dan wel in het juiste forum, en met strakke moderatie enz.

Lijkt mij i.i.g een goed idee.

Het is een forum, iedereen is vrij om topics te openen, daarvoor hoef je echt niet te wachten tot 11/9 hoor, of toestemming voor te vragen omdat het toevallig 11/9 is.
whoami schreef op 09 september 2002 @ 11:16:
* whoami vind dat Crazy_D wel een beetje gelijk heeft.
Een rouw-template zou er dan moeten komen die iedereen naar wens kan instellen op de dagen dat hij daar behoefte aan heeft. Anders moet je 365 dagen per jaar met een trieste layout zitten, want het zou wel erg arrogant zijn om 2800 mensen in Amerika wel te herdenken maar duizenden andere aanslagen/moorden/ongelukken/rampen niet. Het is IMHO echt slecht om mensen herdenkingen op te dringen, en helemaal om voor 60.000 users te bepalen welke dingen herdacht moeten worden en welke niet.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 09 september 2002 @ 11:59:
Een rouw-template zou er dan moeten komen die iedereen naar wens kan instellen op de dagen dat hij daar behoefte aan heeft.
Dat gaan we niet meer halen voor 11-9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hans schreef op 09 september 2002 @ 12:20:
[...]

Dat gaan we niet meer halen voor 11-9 :+
pruts0rs :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 08-10 14:31
HawVer schreef op 09 september 2002 @ 08:29:
Mischien kan er iemand nog een icoon maken?
Lijkt mij een goed idee, ga kijken of ik vanmiddag misschien iets simpels kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een icon kan, voor degenen die daar behoefte aan hebben, maar ik zie niet in wat GoT eraan moet doen. Een themaforum is ook al voorgesteld, maar we zijn Amerika niet. Er zijn vast mensen die bij de aanslag familieleden of kennissen verloren hebben, maar dat is _zo'n_ klein deel dat het in mijn ogen een themaforum over dat onderwerp niet rechtvaardigt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

We gaan er zelf in elk geval officieel niets aan doen. Het enige waar we officieel wat aan doen is de dodenherdenking van 4-mei. Op dat moment worden de doden herdacht, niet alleen van de tweede wereldoorlog, maar ook de gevolgen ervan, de doden in andere oorlogen die gebaseerd zijn op haat, doden en haat wat je tegenwoordig ook weer ondervindt van westerse mensen die moslims meer en meer wantrouwen. "Maatregelen" die bedacht worden die de integratie alleen maar in de weg zitten na een periode van "tolerantie" die te lange tijd veel te ver doorgezet is.

Op 4 mei krijg je van ons een kans om dat allemaal te overdenken. "hate is bagage, life's too short to be pissed off all the time" is wel een mooie quote. GoT hoeft niet op een datum na een eenmalig aanslag op zwart te gaan. Discussies erover staat uiteraard vrij. Iedereen mag daarover een topic openen (mits met een beetje zinnige opening en niet dubbel ;)).

GoT mag dan geen echte democratie zijn, dat betekent niet dat we niet naar de meerderheid van de doelgroep luisteren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ik heb nog een ideetje :)

Kunnen jullie alleen voor die dag het 11 september forum van vorig jaar weer open gooien, met alleen Read Access, als zijnde een soort van "time capsule" die op die dag terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Wouter Tinus schreef op 09 september 2002 @ 11:59:
Een rouw-template zou er dan moeten komen die iedereen naar wens kan instellen op de dagen dat hij daar behoefte aan heeft. Anders moet je 365 dagen per jaar met een trieste layout zitten, want het zou wel erg arrogant zijn om 2800 mensen in Amerika wel te herdenken maar duizenden andere aanslagen/moorden/ongelukken/rampen niet. Het is IMHO echt slecht om mensen herdenkingen op te dringen, en helemaal om voor 60.000 users te bepalen welke dingen herdacht moeten worden en welke niet.
Daar heb je wel gelijk in ja. Er gebeurt iedere dag wel iets ergs :/
Mjah een rouwende Tweaky bedoelde ik ook vooral als alternatief voor het "op zwart gaan", dus waarschijnlijk alleen bij die herdenkingen die in heel NL herdacht worden (das wel krom Nederlands, maar ja een herdenking vier je nou eenmaal niet). Maar misschien zou een rouw-template dan nog beter zijn ja, dan kan idd iedere gebruiker het voor zichzeld bepalen. Een veel democratischere oplossing is er niet ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Henk 'Shakazulzebab' Tweaky een rouwbandje om .. goede oplossing .. Crazy_d zegt zinnige dingen in dit threadje

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En doen je dan ook wat met de slachtoffers door amerika gemaakt in zuid-amerika afrika balkan etc.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Om zijn hoofd? Moersleutel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Misschien kunnen jullie het "Amerika onder Vuur" topic leesrechten geven. Persoonlijk zou ik dit draadje nog eens willen lezen, daar ik er zelf in een vroegtijdig stadium bij was...
Tis maar een id..
Ik heb nog een ideetje

Kunnen jullie alleen voor die dag het 11 september forum van vorig jaar weer open gooien, met alleen Read Access, als zijnde een soort van "time capsule" die op die dag terugkomt?
aaaarh, te laat. Maar ik stem voor...

EN, de AVI van HlpDsK moet er natuurlijk ook bij _/-\o_

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op 08 september 2002 @ 16:15:
Naar mijn mening mag GoT op 11 september om 9 uur (9 uur was het toch :?) wel 1 min. op zwart.

Al is het alleen maar om te beseffen dat terrorisme een groter gevaar blijkt te zijn dan we voorheen dachten.
Hoeiiii, die boze, boze terroristen toch! Het internationale terrorisme bedreigt de VS en eigendommen/staatburgers van de VS in het buitenland. Die terroristen zijn dus exact zo gevaarlijk als we voorheen verwachtten.
So? Moeten we ook 4th of July gaan vieren dan?
Nee, daar heeft de VS wel voor gezorgd door de NATO te dwingen zich met de problemen van de VS bezig te houden.

Dit is óf een terroristische aanslag (en dus geen oorlogsdaad), óf een oorlogsdaad. In het eerste geval is het een aangelegenheid van de VS alleen, en moeten ze het maar in de VS herdenken. In het tweede geval lijkt het me niet erg humaan, noch sociaal, om het begin van een oorlog te herdenken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2002 17:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 07:52

JT

VETAK y0

Ik vind dat oude forum met read-only openen wel een goed idee, voor de rest vind ik het wel best.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
JT schreef op 09 september 2002 @ 19:13:
Ik vind dat oude forum met read-only openen wel een goed idee, voor de rest vind ik het wel best.
Zet die avi van HlpDsK er ook bij, leuk aandenken en verder niet al te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Kees schreef op 09 september 2002 @ 01:18:
Njah idd.. ik was het vorig jaar na 1,5 uur ook wel zat.. :{ Vooral door dat gemiep van Bush die de taliban wel ff zou pakken en veroordelen... ja ik zie het :{

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gewoon weer AOW readonly opengooien op de GoT Frontpage

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik snap niet waarom we die aanslag in amerika gelijk zouden moeten stellen aan de dodenherdenking? Feitelijk stel je dan het begin van de 'oorlog tegen het terrorisme' (nogsteeds een opgeklopte term imo) ongeveer gelijk aan het einde van de Tweede Wereldoorlog? Lijkt MIJ nogal overdreven, mijns inziens zijn de enige verschillen tussen wat daar gebeurd is en wat er doorlopend gebeurt in de wereld door hongersnood, rampen en whatever dat het in amerika gebeurt is en dat het er spectaculairder uitzag. Ik wil niet zeggen dat het niet erg is, integendeel, maar plaats het een beetje in een perspectief.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/images/1109AP1FOKSUK.gif

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

gwoon lekker slachten met mohaa en bf1942 :*) 8) :+

aahh durka durka durka

Pagina: 1