eintrappen opblazen??

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
als je een dvd speler op een receiver hebt aangesloten die op 5.1 staat ingesteld en je hebt hier echter 2 speakers op aangesloten is het dan schadelijk voor de eindtrappen van de receiver??
of zijn ze daar tegenwoordig op beveiligd?
als de eintrappen zijn beschadigd is dat hoorbaar?

want de meeste dvd's svcd's etc zijn stereo opgenomen en dan geeft de versterker automatisch weer op het display stereo en branden er ook maar 2 speakers op het display.
maar soms komt het voor dat er op het display dd of dts te staan en branden er 6 speakers.

het gaat hier om een panasonic rv-32 DVD speler en Ha-90 receiver.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
als 't goed is krijg je 't niet stuk op die manier, in tegendeel zelfs... ga 't anders maar gewoon proberen ;-)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Dnc1n
het is al een paar keer voorgekomen dat ie dts/dd staat te spelen, je ziet dan 6 of 5 speakers op het display branden. maar ik wil zeker weten of het nu niet kapot is.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Nee hoor, kan gewoon, tenminste ik had een Technics en daar kon het gewoon mee

• Dnc1n
technics is panasonic, dus er kunnen straks gewoon 5 speakers op spelen? ik zet ze nu maar voor de zekerheid op none.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

stel dat ding gewoon in op twee speakers en je bent klaar :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dnc1n
dat ga ik ook doen maar ik wil zeker weten dat er tot nu toe niks kapot is aan die receiver.

Verwijderd

als er geen speaker aan de connectoren zit is de het electrisch cirquit niet gesloten, er loopt dus geen stroom, dus er loopt ook niet te veel stroom, dus je receiver kan niet kapot. Wat je wel hebt is dat bij stereo weergave de geluiden van de effectkanalen door het stereosignaal zitten. (De stereo is gewoon een aparte mix waarin alle geluiden op 2 kanalen zijn afgemixt waardoor de film mooi blijft voor stereo kijkers/luisteraars) Decodeert je reciever 5.1 volgens de display en je hebt maar 2 speakers aangesloten dan mis je dus een deel van het geluid, zoals de dialogen door de center, laagste tonen e.d.

• Dnc1n
ik weet dat je dingen mis maar soms staat ie er standaard op als je een dvdtje er in doet. het beste is om de dvd speler op stereo te zetten en bij het dvdtje het pcm signaal te kiezen. de receiver laat hem dan automatisch op stereo staan. maar toen m'n pa hem pas had stondt ie nog op dd ingesteld en speelde we wel eens een dvdtje op die manier.

maar ik kan straks met een gerust hart speakers op de receiver aansluiten.
bedankt jongens !! :)

Verwijderd

zo zo , beetje onzeker duncanvanderlinden !! maar idd niets aan de hand, wat er niet aanhangt kan je ook niet opblazen, als je d'r maar geen speakerkabels aanhangt, zonder dat daar speakers aan hangen, want als die tegen elkaar aan komen dan kan je wel leuk je eindtrappen opblazen... waar blijven die tannoy's nou van je ? of heb je die net binnen.

• Dnc1n
het zou een beetje lullig zijn voor m'n pa. :) die tannoy's krijg ik volgende week binnen, k'heb alleen nog geen mooie receiver voor ze.
ja een kenwnood pro logic en een cyberhome 528. is wel dd maar niet echt de beste kwaliteit.
binnenkort maar iets anders halen :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

En volgens mij is een technicks receiver daar ook tegen beveiligd.. Ik had gisteravond de receiver in het cafe blijkbaar ook iets te hard staan en toen hield ie er in een keer mee op... ff snel aan en uit en toen deed iet weer... wel iets zachter gezet uiteraard...

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1