Toon posts:

2 vraagjes i.v.m. overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Welke onderdelen kunnen allemaal dienst weigeren of niet meer goed functioneren na het overclocken?

2) Van welke onderdelen wordt de snelheid opgedreven door de multiplier en/of FSB te verhogen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Simpel antwoord, alles!!:)

Verwijderd

Topicstarter
Verklaar u nader. :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het antwoord is inderdaad zo simpel als Wekkel zegt,

Afhankelijk van de methode van overklokken
ga je naast de processor ook je PCI/AGP/chipset/video/hd controller etc. buiten specs draaien en kunnen dus (zonder dat je daar bij je leverancier bij kunt klagen) dienst weigeren, of zelfs stuk gaan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vooruit :) ook maar antwoord proberen geven op je andere vraag :)

Bij multiplier overklokken is het enige wat je hoger zet de CPU.

bij FSB overklokken sleep je alles mee, CPU PCI, AGP, ISA, chipset..
maar:)
als je de mogelijkheid hebt de AGP/PCI delers aan te passen is het soms mogelijk deze weer binnen (of minder buiten) specs te draaien.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
Over het algemeen hebben de meeste onderdelen best flinke marges. 10% oc-en kunnen de meeste onderdelen met gemak hebben.
Wil je meer als 10%, moet je wat meer oppassen. Bij AMD kan je gewoon de multiplier verzetten, dan blijven andere onderdelen "onaangetast". Dat soort grappen... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed verstaan heb, vervalt dus alle garantie op je onderdelen (b.v. HD) omdat je dan alles doet draaien aan een hogere snelheid dan toegelaten van de firma.
Heb ik het goed? :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een 40% fsb overklok zonder problemen, je moet wat mazzel hebben en goed materiaal zoals een GeForce en een SB Live, van dat soort spul, die kunnen allemaal best ver buiten spec draaien.

P3-700E@980MHz

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1