[BIERKRAT] Ideeen? [BIERKRAT]

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

Topicstarter
Ik ben van plan om in een bierkrat speakers + een diskman te maken. Hij moet draagbaar zijn, want ik moet hem met honkbal mee kunnen nemen.... 8) Nu is mijn vraag HOE ik de diskman moet gaan bevestigen. Hij gaat van boven open duz ik kan hem niet aan de zijkant maken :'( Dus heeft iemand nog wat beteren ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 06:14

Eraser127

Nijkerk

dikke dubbelzijdige tape of kit ofzow :?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Met zo'n hoekprofiel kun je binnenin een "platformpje" maken, en nog wat dubbelzijdige plakband erop en je kan je boombox showen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Koop een andere discman, zo eentje waar je de CD inschuift. Tip : Laat wat ruimte over voor het bier, zo heb je bier & radio in 1 :)

Edit 1 Ohja, en probeer ook het krat stevig te houden, zodat het natuurlijk altijd als kruk (reservebank) te gebruiken is.

Edit 2 Damn, de ideeen rijzen me te boven ! Maak ook zelf een battery-pack, die je dan aansluit op de contactpunten waar normaal de batterijen zitten. Dan kun je nog veel langer luisteren ook !

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34
Heeft iemand al eigenlijk eens een PC is een krat bier gemodden ?!? op zich is het ook wel praktisch, en het heeft een hoog l337 gehalte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
qbit... honderden :)
zoek maar eens op bierkrat ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt allemaal voor julie replays...ik ben niet van plan om een nieuwe diskman te kopen...als ik gewoon de speakers op de line-out zet, gaan ze dan wel voluit? of moet er een versterker tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 21:18
Op de koptelefoon-uit gaan ze misschien wat harder, maar een versterker (kitje van velleman?) is wel beter ja.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46060

Is het niet veel makkelijker om er een cdrom speler in te bouwen? In ieder geval is dt wel lekker goedkoop en je kan hem er zo aan de voorkant indremelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Heb zelf wel eens zitten denken over iets vergelijkbaars, maar dan met een cd-rom speler :)
Gewoon eentje nemen die op de voorkant play enzo heeft zitten. Voor de stroom neem je een 12 volt accu en met een trafo dan ook omzetten naar 5 volt. Des noods neem je een slotin .. is helemaal geinig :)
edit:

shit djcrossfire was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Anoniem: 46060 schreef op 08 september 2002 @ 14:46:
Is het niet veel makkelijker om er een cdrom speler in te bouwen? In ieder geval is dt wel lekker goedkoop en je kan hem er zo aan de voorkant indremelen.
of een autoradio/cdspeler dat hebben al die bouwvakkers ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36918

QBiT schreef op 08 september 2002 @ 14:28:
Heeft iemand al eigenlijk eens een PC is een krat bier gemodden ?!? op zich is het ook wel praktisch, en het heeft een hoog l337 gehalte :)
In een krat bier of in een bierkrat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pnhers schreef op 08 september 2002 @ 14:47:
[...]

of een autoradio/cdspeler dat hebben al die bouwvakkers ook
Ja idd, goed idee, volgens mij kun je dat veel beter doen, heb je ook geen versterker meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik had ook gedacht aan een cdrom speler, maar ik kon nergens vinden hoe ik die kan aansluiten aan mijn diskman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259 schreef op 08 september 2002 @ 14:49:
ja ik had ook gedacht aan een cdrom speler, maar ik kon nergens vinden hoe ik die kan aansluiten aan mijn diskman.
Niet! Dat is niet nodig, je cdrom is ok gewoon een cd speler met voorversterker. Je moet er ff wat aan modden zodat je line out aan de achterkant komt en dan sluit je daar gewoon je boxen op aan. Als voeding neem je gewoon een oude AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 11:45

davinci

Super-Grover to the rescue

Anoniem: 59259 schreef op 08 september 2002 @ 14:49:
Waarom zou je een cdromspeler aan je discman willen aansluiten :?

<removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54746

ik denk dat ie zo het geluid zou willen doorvoeren naar de speakers, de fijnere details ervan gaan mij er kennelijk ook van te boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 21:55
Anoniem: 11461 schreef op 08 september 2002 @ 14:47:
Heb zelf wel eens zitten denken over iets vergelijkbaars, maar dan met een cd-rom speler :)
Gewoon eentje nemen die op de voorkant play enzo heeft zitten. Voor de stroom neem je een 12 volt accu en met een trafo dan ook omzetten naar 5 volt. Des noods neem je een slotin .. is helemaal geinig :)
edit:

shit djcrossfire was me voor :)
Ik weet niet hoe jij die spanning met een trafo om wilt zetten, maar dat gaat dus echt niet hoor. Daarvoor gebruiken wij een spanningsregelaar, in dit geval een 7805...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DustMan4u schreef op 08 september 2002 @ 15:02:
[...]

Ik weet niet hoe jij die spanning met een trafo om wilt zetten, maar dat gaat dus echt niet hoor. Daarvoor gebruiken wij een spanningsregelaar, in dit geval een 7805...
sorry hoor :) maar ben niet echt een electro iemand ... en het is nog vroeg ook ;)
maar gaat om het idee dat je van 12 volt 5 volt maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

gebruikte een cd-rom speler niet beide voltages ofzow?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja 12 en 5 volt ... daarom moet je die 12 volt ook onzetten naar 5 volt ...
of je moet een 2de accu er bij doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Opstelling:
Kratje HJ, autoradio, 2*25W versterker, 2*60W boxen (vastgemonteerd)
en aansluiting voor zowel accu als 220V

[image]
http://httpd.chello.nl/d.janssen01/evildax/divs/HJRadio.jpg

in de winter is het kouder als buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

lol, ik heb ook ooit een keer zo'n ding gemaakt, in een munitiekist, grote versie, met een autoradio en een versterker en op de versterker ingang een koptelefoonstekker gemaakt, zodat je alles extern kon aansluiten, diskman, minidisk, alles was mogelijk, en dan een bas-box voorin, en twee maal een losse kleine munitiekist met elk 2x 50W boxen...... Het is jammer dat ik geen foto's van dat ding heb, want hij ziet er best bruut uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg trouwens ineens een leuk ideetje, pc in zo'n munitie-kistje.... Mmmm, ga eens even kijken of ik nog aan zo'n ding kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

evildax schreef op 08 september 2002 @ 15:24:
Opstelling:
Kratje HJ, autoradio, 2*25W versterker, 2*60W boxen (vastgemonteerd)
en aansluiting voor zowel accu als 220V

[image]
http://httpd.chello.nl/d.janssen01/evildax/divs/HJRadio.jpg
zijn dat van die Yoko boxen, heb ik ergens ook nog staan :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60196

Cdrom speler op 12volt.
Vaak zit er op de voorkant ook een earplug.
Jack in earplug
Jack in versterker
Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal ff wat gaan probeere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier heb ik een paar foto's van de cdrom speler die ik nog had liggen. Kan iemand mij vertellen waar ik alles op aan moet gaan sluiten?

De achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cdrom_achter.jpg

De voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cdrom_voor.jpg

De bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cdrom_boven.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8027

Waarom kick je je topic steeds omhoog? Ga gewoon eens googlen, dan levert meer op. Er zijn je echt al 10 tallen voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, sorry dat ik hem steeds omhoog haal, maar ik heb gegoogled en niks nuttigs gevonden....ff duidelijk:

Ik moet dus met die cdrom drive cd's kunnen afspelen. Ik heb twee 50W speakers die eraan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt 1, draai hem eens om, bovenste foto ligt hij op zijn kop..... Maar die stekker links (Die normaal rechts zit) is voor de spanning, die sluit je aan op je voeding. Tweede foto links onderaan zie je een hoofdtelefoonaansluiting, die verbind je, door middel van een verloopstekkertje, met je versterker.....

edit:

Hoor net dat je geen versterker hebt, dan moet je dus bijv een oude koptelefoon slopen, ff de draadjes doorknippen en dan aan de ene kant de ene speaker doen en aan de andere kant de andere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke bedankt!!! daar zat ik op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik heb een verloopje gemaakt van zo'n plat stekkertje naar jack. heel handig. ik denk dat dit de img is:Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/verdicasemod/krat/amstel08.jpg

kan et zelf nie zien, kan op et moment geen sites van members.home.nl openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat is hem inderdaad! ik heb het toenet ff geprobeerd, voeding aangesloten enz...doet ie helemaal niks...en hoe moet je dan skippen enzo? ik snap het nog niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk ook net dat je voeding een kleinprobleempje heeft, hij is namelijk bestuurd vanaf je moederbord, nouja, die geeft het seintje dat hij aanmag, dus dat zal je moeten skippen.... Ik zal ff voor je zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TIP: de groene en grijs kabel verbinden, dan zet je atx voeding aan, zet er een switch tussen, en je bent de koning zelf....

(Dan doet hij het dus wel, die kabels zitten in de grote stekker naar je mamaplank, misschien ken je eerst even testen met een los draadje)(Bron: Tweakers.net Frontpage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22672

Anoniem: 46060 schreef op 08 september 2002 @ 14:53:
[...]

Niet! Dat is niet nodig, je cdrom is ok gewoon een cd speler met voorversterker. Je moet er ff wat aan modden zodat je line out aan de achterkant komt en dan sluit je daar gewoon je boxen op aan. Als voeding neem je gewoon een oude AT.
geen line out op de achterkant van je cdrom????

das knap :P
Pagina: 1