Ik ben van plan om in een bierkrat speakers + een diskman te maken. Hij moet draagbaar zijn, want ik moet hem met honkbal mee kunnen nemen....
Nu is mijn vraag HOE ik de diskman moet gaan bevestigen. Hij gaat van boven open duz ik kan hem niet aan de zijkant maken
Dus heeft iemand nog wat beteren ideeen?
dikke dubbelzijdige tape of kit ofzow
Met zo'n hoekprofiel kun je binnenin een "platformpje" maken, en nog wat dubbelzijdige plakband erop en je kan je boombox showen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Koop een andere discman, zo eentje waar je de CD inschuift. Tip : Laat wat ruimte over voor het bier, zo heb je bier & radio in 1 
Edit 1 Ohja, en probeer ook het krat stevig te houden, zodat het natuurlijk altijd als kruk (reservebank) te gebruiken is.
Edit 2 Damn, de ideeen rijzen me te boven ! Maak ook zelf een battery-pack, die je dan aansluit op de contactpunten waar normaal de batterijen zitten. Dan kun je nog veel langer luisteren ook !
Edit 1 Ohja, en probeer ook het krat stevig te houden, zodat het natuurlijk altijd als kruk (reservebank) te gebruiken is.
Edit 2 Damn, de ideeen rijzen me te boven ! Maak ook zelf een battery-pack, die je dan aansluit op de contactpunten waar normaal de batterijen zitten. Dan kun je nog veel langer luisteren ook !
Mother, will they like this song?
Heeft iemand al eigenlijk eens een PC is een krat bier gemodden ?!? op zich is het ook wel praktisch, en het heeft een hoog l337 gehalte
qbit... honderden 
zoek maar eens op bierkrat ofzo
zoek maar eens op bierkrat ofzo
bedankt allemaal voor julie replays...ik ben niet van plan om een nieuwe diskman te kopen...als ik gewoon de speakers op de line-out zet, gaan ze dan wel voluit? of moet er een versterker tussen?
Op de koptelefoon-uit gaan ze misschien wat harder, maar een versterker (kitje van velleman?) is wel beter ja.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Anoniem: 46060
Is het niet veel makkelijker om er een cdrom speler in te bouwen? In ieder geval is dt wel lekker goedkoop en je kan hem er zo aan de voorkant indremelen.
Anoniem: 11461
Heb zelf wel eens zitten denken over iets vergelijkbaars, maar dan met een cd-rom speler 
Gewoon eentje nemen die op de voorkant play enzo heeft zitten. Voor de stroom neem je een 12 volt accu en met een trafo dan ook omzetten naar 5 volt. Des noods neem je een slotin .. is helemaal geinig
Gewoon eentje nemen die op de voorkant play enzo heeft zitten. Voor de stroom neem je een 12 volt accu en met een trafo dan ook omzetten naar 5 volt. Des noods neem je een slotin .. is helemaal geinig
edit:
shit djcrossfire was me voor
of een autoradio/cdspeler dat hebben al die bouwvakkers ookAnoniem: 46060 schreef op 08 september 2002 @ 14:46:
Is het niet veel makkelijker om er een cdrom speler in te bouwen? In ieder geval is dt wel lekker goedkoop en je kan hem er zo aan de voorkant indremelen.
Anoniem: 36918
In een krat bier of in een bierkrat?QBiT schreef op 08 september 2002 @ 14:28:
Heeft iemand al eigenlijk eens een PC is een krat bier gemodden ?!? op zich is het ook wel praktisch, en het heeft een hoog l337 gehalte
Ja idd, goed idee, volgens mij kun je dat veel beter doen, heb je ook geen versterker meer nodig.Pnhers schreef op 08 september 2002 @ 14:47:
[...]
of een autoradio/cdspeler dat hebben al die bouwvakkers ook
ja ik had ook gedacht aan een cdrom speler, maar ik kon nergens vinden hoe ik die kan aansluiten aan mijn diskman.
Niet! Dat is niet nodig, je cdrom is ok gewoon een cd speler met voorversterker. Je moet er ff wat aan modden zodat je line out aan de achterkant komt en dan sluit je daar gewoon je boxen op aan. Als voeding neem je gewoon een oude AT.Anoniem: 59259 schreef op 08 september 2002 @ 14:49:
ja ik had ook gedacht aan een cdrom speler, maar ik kon nergens vinden hoe ik die kan aansluiten aan mijn diskman.
Waarom zou je een cdromspeler aan je discman willen aansluitenAnoniem: 59259 schreef op 08 september 2002 @ 14:49:
<removed>
Anoniem: 54746
ik denk dat ie zo het geluid zou willen doorvoeren naar de speakers, de fijnere details ervan gaan mij er kennelijk ook van te boven
Ik weet niet hoe jij die spanning met een trafo om wilt zetten, maar dat gaat dus echt niet hoor. Daarvoor gebruiken wij een spanningsregelaar, in dit geval een 7805...Anoniem: 11461 schreef op 08 september 2002 @ 14:47:
Heb zelf wel eens zitten denken over iets vergelijkbaars, maar dan met een cd-rom speler
edit:
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
sorry hoorDustMan4u schreef op 08 september 2002 @ 15:02:
[...]
Ik weet niet hoe jij die spanning met een trafo om wilt zetten, maar dat gaat dus echt niet hoor. Daarvoor gebruiken wij een spanningsregelaar, in dit geval een 7805...
maar gaat om het idee dat je van 12 volt 5 volt maakt
gebruikte een cd-rom speler niet beide voltages ofzow?
ja 12 en 5 volt ... daarom moet je die 12 volt ook onzetten naar 5 volt ...
of je moet een 2de accu er bij doen ...
of je moet een 2de accu er bij doen ...
Opstelling:
Kratje HJ, autoradio, 2*25W versterker, 2*60W boxen (vastgemonteerd)
en aansluiting voor zowel accu als 220V
[image]
http://httpd.chello.nl/d.janssen01/evildax/divs/HJRadio.jpg
[image]
in de winter is het kouder als buiten
Anoniem: 62261
lol, ik heb ook ooit een keer zo'n ding gemaakt, in een munitiekist, grote versie, met een autoradio en een versterker en op de versterker ingang een koptelefoonstekker gemaakt, zodat je alles extern kon aansluiten, diskman, minidisk, alles was mogelijk, en dan een bas-box voorin, en twee maal een losse kleine munitiekist met elk 2x 50W boxen...... Het is jammer dat ik geen foto's van dat ding heb, want hij ziet er best bruut uit.
zijn dat van die Yoko boxen, heb ik ergens ook nog staanevildax schreef op 08 september 2002 @ 15:24:
Opstelling:
[image]
Anoniem: 60196
Cdrom speler op 12volt.
Vaak zit er op de voorkant ook een earplug.
Jack in earplug
Jack in versterker
Klaar.
Vaak zit er op de voorkant ook een earplug.
Jack in earplug
Jack in versterker
Klaar.
Anoniem: 8027
Waarom kick je je topic steeds omhoog? Ga gewoon eens googlen, dan levert meer op. Er zijn je echt al 10 tallen voor geweest.
ja, sorry dat ik hem steeds omhoog haal, maar ik heb gegoogled en niks nuttigs gevonden....ff duidelijk:
Ik moet dus met die cdrom drive cd's kunnen afspelen. Ik heb twee 50W speakers die eraan moeten.
Ik moet dus met die cdrom drive cd's kunnen afspelen. Ik heb twee 50W speakers die eraan moeten.
Punt 1, draai hem eens om, bovenste foto ligt hij op zijn kop..... Maar die stekker links (Die normaal rechts zit) is voor de spanning, die sluit je aan op je voeding. Tweede foto links onderaan zie je een hoofdtelefoonaansluiting, die verbind je, door middel van een verloopstekkertje, met je versterker.....
edit:
Hoor net dat je geen versterker hebt, dan moet je dus bijv een oude koptelefoon slopen, ff de draadjes doorknippen en dan aan de ene kant de ene speaker doen en aan de andere kant de andere....
Hoor net dat je geen versterker hebt, dan moet je dus bijv een oude koptelefoon slopen, ff de draadjes doorknippen en dan aan de ene kant de ene speaker doen en aan de andere kant de andere....
Ik heb een verloopje gemaakt van zo'n plat stekkertje naar jack. heel handig. ik denk dat dit de img is:
kan et zelf nie zien, kan op et moment geen sites van members.home.nl openen....

kan et zelf nie zien, kan op et moment geen sites van members.home.nl openen....
ja dat is hem inderdaad! ik heb het toenet ff geprobeerd, voeding aangesloten enz...doet ie helemaal niks...en hoe moet je dan skippen enzo? ik snap het nog niet allemaal
Ik bedenk ook net dat je voeding een kleinprobleempje heeft, hij is namelijk bestuurd vanaf je moederbord, nouja, die geeft het seintje dat hij aanmag, dus dat zal je moeten skippen.... Ik zal ff voor je zoeken....
TIP: de groene en grijs kabel verbinden, dan zet je atx voeding aan, zet er een switch tussen, en je bent de koning zelf....
(Dan doet hij het dus wel, die kabels zitten in de grote stekker naar je mamaplank, misschien ken je eerst even testen met een los draadje)(Bron: Tweakers.net Frontpage)
(Dan doet hij het dus wel, die kabels zitten in de grote stekker naar je mamaplank, misschien ken je eerst even testen met een los draadje)(Bron: Tweakers.net Frontpage)
Anoniem: 22672
geen line out op de achterkant van je cdrom????Anoniem: 46060 schreef op 08 september 2002 @ 14:53:
[...]
Niet! Dat is niet nodig, je cdrom is ok gewoon een cd speler met voorversterker. Je moet er ff wat aan modden zodat je line out aan de achterkant komt en dan sluit je daar gewoon je boxen op aan. Als voeding neem je gewoon een oude AT.
das knap
Pagina: 1